کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شکل گیری مقاومت مردمی و همبستگی مردم سوریه وعراق باعث شده است همه محاسبات تروریست ها و بویژه حامیان داعش در منطقه بهم بریزد و خوشبختانه برگ برنده در دست ملت و ارتش عراق و همچنین ملت و ارتش سوریه است.
کد خبر: ۷۵۵۷۲۹
مقاومت مردمی؛ عامل یاس حامیان تروریست

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید هادی سید افقهی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود : آنها به هیچ وجه فکر نمی کردند مردم در این کشورها از سرزمین و تمامیت کشور خود دفاع کنند و موقعی که با خیانت های برخی مسئولان و نظامیان عراقی به راحتی توانستند بخش های مهمی از کشور عراق را تصرف کنند فکر می کردند که بزودی همه عراق را تصرف می کنند اما به سد بزرگ مقاومت مردمی و پاسخ جوانان عراقی به ندای مرجعیت روبرو شدند و خوشبختانه مردم و ارتش عراق با تلاشهای هوشمندانه دولت این کشور به نخست وزیری حیدرالعبادی موفق شدند بخش های زیادی از مناطق اشغال شده را از لوث وجود داعشی ها پاکسازی کنند و در سوریه هم اوضاع به نفع ارتش و مردم این کشور است .

وی افزود: دوره رونق و موفقیت ظاهری داعشی ها در منطقه به پایان و زمان افول آنها فرا رسیده است و به همین علت حامیان این تروریست ها دچار سرگردانی شده اند بطوریکه هم حمایت و هم مقابله می کنند و این رفتار رویکرد نفاق آمیز آنها را نشان می دهد.

سید افقهی گفت :پدیده تروریست داعشی محصول دو تیغه یک قیچی بنام وهابیت و صهیونیست است که می خواهند اهداف استکبار جهانی را در منطقه محقق کنند و منطق تروریست ها همان منطق وهابیت و صهیونیست هاست .

وی با بیان اینکه متاسفانه برداشت ها و تفسیرهای دو گانه از مفهوم تروریست و حتی چند گانه از سوی غربی ها دیده می شود گفت : عربستان در یک جا از اخوان المسلمین حمایت می کند و در مصر به شدت مقابله می کند و امروزه منافع مشترک حامیان تروریست ها به تضاد این کشورها تبدیل شده است و از یک سو در لیبی می بینیم که عربستان ، قطر و آمریکا به دنبال منافع خودشان هستند.

سید افقهی گفت : خوشبختانه تروریست ها در افکار عمومی و مردمی منطقه به شدت رسوا شده اند و نقش جمهوری اسلامی ایران هم در حمایت از مردم منطقه غیر قابل انکار است.

وی گفت : همدلی عشایری ها در عراق هم با دولت مرکزی و ارتش به ضرر تروریست ها و امروزه اتاق فکر و اتاق تکفیر و جنگ افروزی داعشی ها در کشورهای عربی منطقه به شدت سرگردان شده است و از طرفی هم صف بندی های حامیان تروریست ها در برابر یکدیگر شکل حاد تری به خود می گیرد .

وی تاکید کرد : آمریکا دنبال گسترش جنگ نیابتی است و تلاش می کند که مردم لیبی را با خودشان درگیر کند و مصریها با مصریها درگیر شوند و عراقیها ، عراقیها را بکشند و جنگ سوری سوری ادامه یابد اما خوشبختانه آگاهی مردم روز به روز بیشتر می شود و محور مقاومت در منطقه و در لبنان و سوریه هم روز به روز اقتدار بیشتری پیدا می کند .

حکم امهز کارشناس ارشد رسانه ای لبنان هم در این گفتگو تاکید کرد : شاهزاده های سعودی که در حادثه 11 سپتامبر نقش داشتند چشم دیدن موفقیت مردم سالاری در ایران را ندارند و امروزه کاملا تحت سلطه آمریکا قرار دارند.

وی افزود : آمریکا دنبال خاورمیانه جدیدی بود که حاکمان کشورهای منطقه دست نشانده واشنگتن باشند اما خوشبختانه باوحدت اسلامی و واقعی در کشورهای عربی روبرو شده است و روز به روز بر نفرت افکار عمومی و مردم منطقه از آمریکا افزوده می شود .

وی با بیان اینکه ارتش سوریه و مردم این کشور در مقابله با تروریست ها به پیروزیهای دست یافته اند و روند به نفع مردم سوریه در حال پیشرفت است گفت : در عراق نیز می بینیم که مردم به ندای مرجعیت جواب داده اند و امروزه حامیان تروریست ها و دشمنان محور مقاومت به واکاوی خود اعتراف دارند .

حکم امهز گفت : رفتار برخی کشورهای غربی حامی تروریست ها و همچنین آمریکا نه تنها دوگانه بلکه چند گانه است و در حالی که در سوریه به اسم دموکراسی وارد شده اند اما در بحرین اجازه یک رای را هم به یک نفر نمی دهند و دستگیری شیخ علی سلمان نشان داد که آنها ظرفیت استقرار دموکراسی مردم سالاری در این جزیره را به هیچ وجه ندارند .

وی افزود : خوشبختانه شکست حامیان تروریست ها روز به روز بیشتر می شود و سران این کشورها نیز در افکار عمومی رسوا تر شده اند .

حکم امهز گفت : خوشبختانه محور مقاومت هم روز به روز تقویت می شود و دیگر خاورمیانه جدیدی که آنها پیگیری می کردند شکل نخواهد گرفت .

وی افزود : آمریکاییها هر جریانی را که مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران باشد حمایت می کنند حتی اگر تروریست های خونخوار باشند و هر جریانی را که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است تروریست می خوانند و به هیچ وجه رویکرد منطقی ندارند اما همه مردم منطقه و جهان می دانند که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست و حمایت از مردم مظلوم منطقه پیشتاز است و دیگر ایران هراسی دستاوردی برای غرب نخواهد داشت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها