جام جم نوا: بیش از 300 قطعه از اشیا و وسایل متعلق به الویس پریسلی، خواننده‌ی مشهور آمریکایی برای اولین‌بار توسط خانواده‌اش به‌نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۷۵۵۵۷۲
رونمایی از وسایل شخصی خواننده معروف

نمایشگاهی شامل وسایل شخصی الویس پریسلی به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه شامل آثار او در اروپا، برای بازدید عموم در لندن گشایش یافت.

از جمله اشیای به‌نمایش‌ درآمده در این نمایشگاه می‌توان به گیتار و بخشی از جواهرات شخصی او، اتومبیل و حتی نامه‌ی ریچارد نیکسون، رییس‌جمهور وقت آمریکا، به پریسلی اشاره کرد.
کیف پول الویس که در آن، عکسی از لیزا - دخترش - بود و کلیدهایش برای عمارت گریسلند، از دیگر نمونه‌های به‌نمایش درآمده است.
«آنی مرشز»، مدیر آرشیو عمارت گریسلند در این‌باره گفت: ما سعی کردیم پشت صحنه‌های زندگی او را نشان دهیم. شما را وارد گریسلند کنیم، یعنی جایی که او وقتش را با دوستان و خانواده‌اش می‌گذراند، همه‌چیز از کلید گریسلند گرفته تا کیف پولی که همراه داشت و عکسی از دخترش که در آن گذاشته بود. ما همچنین چیزهایی از دوران کودکی‌اش را که توسط مادرش حفظ شده بود، به‌نمایش گذاشتیم، مانند کارنامه‌ی سال سوم تحصیل و اولین جعبه مدادرنگی‌اش. همچنین سعی داشتیم تا در مردم این حس را به‌وجود آوریم که الویس چه کسی بوده است.
در حالی که تقریبا چهار دهه از مرگ الویس پریسلی می‌گذرد، اما او هنوز طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.
«الویس آرون پریسلی» (1977-1935) خواننده و هنرپیشه‌ی آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم است. مرگ او در سن 42سالگی به محبوبیتش بین هواداران او افزود.
او در دوران شکوفا شدن سبک «راک اند رول» بویژه در نیمه‌ی دوم دهه 1950 بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به «سلطان راک اندرول» مشهور شد.
الویس پریسلی از سال 1956 به بعد، با اجرای 45 ترانه که از هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و همچنین بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها،‌ موفقیت‌ اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها