به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت در تاریخ خودروسازی جهان، 50 دستگاه جدید از «کبرا 427» افسانه ای این بار با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های روز خودروسازی تولید می کند.
کد خبر: ۷۵۴۵۴۱
نسخه مدرن یکی از محبوب ترین خودروهای تاریخ + عکس

در تاریخ صنعت خودروسازی به ندرت پیش آمده که خودرویی آنقدر جذاب و پرطرفدار باشد که پس از خروج از کارخانه سازنده مستقیما وارد کلکسیون خاص ترین خودروهای جهان شود اما این اتفاق برای «Cobra 427» شرکت خودروسازی «Carroll Shelby International» روی داده است.

این خودروی افسانه ای که 50 سال پیش در چنین روزی به دنیا معرفی شد حالا با اقدام جالب توجه شرکت سازنده، جاودانه تر از هر زمان دیگری شده است.

مهندسان «Carroll Shelby International» اقدام به تولید 50 دستگاه دیگر از این خودرو کرده اند تا 50 سالگی این محصول تاریخی را جشن گرفته باشند.

هر یک از این 50 خودروی جدید ثبت جهانی ویژه خود را دارند تا مشخص شود آنها در ادامه 343 خودروی کبری ساخته شده اند که در دهه 1960 از کارخانه خارج و روانه بازار شده بودند.

خودروهای جدید با استفاده از فناوری شیشه کربنی در بدنه تولید شده اند و با قیمتی درحدود 120 هزار دلار به فروش می رسند البته نسخه بدنه آلومینیومی این خودرو نیز تولید شده که قیمت گزاف تری داشته و در حدود 180 هزار دلار ارزش گذاری شده است.

شرکت سازنده اعلام کرده است که درصورت تمایل خریداران نسخه ارتقا یافته موتوری آن با قیمت نجومی 250 هزار دلار ارایه می شود. این نسخه از موتور پرقدرت 700 اسب بخاری برخوردار است.

همه چیز در این خودروی دوست داشتنی منطبق بر حال و هوای 50 سال پیش ارایه شده با این تفاوت که از استانداردهای امروز برای به روزرسانی های لازم در آن بهره گرفته شده است. از آن جمله می توان به شاسی تقویت شده و ترمزهای دیسکی امروزی اشاره کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها