جام جم گزارش می دهد

تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان لغو می‌شود

یک باردیگر، یک تنش درحوزه آموزش و پرورش. هم‌اینک بجز پس‌لرزه‌های ناشی از واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی و نجواهای افراد نگران درباره تغییرات احتمالی در رشته‌های دبیرستانی، خطر استیضاح وزیر نیز جدی است که این را باید به چالش حل‌نشده استخدام مربیان پیش‌دبستانی و اعتراض و تجمع موسمی آنها مقابل ساختمان‌های دولتی افزود.
کد خبر: ۷۵۴۴۴۸
تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان لغو می‌شود

حالا اینها را اگر بیفزاییم به مشکلات قدیمی آموزش و پرورش مثل کمبود معلم، کسری بودجه، کیفیت پراما و اگر آموزش و کمبود مدرسه و ده‌ها چالش ریز و درشت دیگر، نتیجه این است که این وزارتخانه تا زیر بینی در مشکل است و تحمل وزن یک پرکاه اضافه را هم ندارد اما نامه‌ای که بتازگی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به معاون اول حسن روحانی نوشته بیشتر از یک پر کاه وزن اضافه را بر آموزش و پرورش سوار کرده، وزنه‌ای که جویندگان شغل معلمی را با چالش‌های جدید رو‌به‌رو می‌کند.

محمدباقر نوبخت در این نامه از اسحاق جهانگیری خواسته تا لایحه‌ای به مجلس ارسال کند تا قانون تعهد خدمت در آموزش و پرورش لغو شود.

اشاره این قانون به دانشجویانی است که با هزینه دولت درس می‌خوانند و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و به صورت خودکار معلم می‌شوند، کسانی مثل دانشجویان دانشگاه سابق تربیت معلم و دانشجویان فعلی دانشگاه فرهنگیان.

قانون متعهدین خدمت البته تاکنون یک بار لغو شده، آن هم در دولت دهم و در حین تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، ولی این لغو زیاد دوام نیاورد چون وقتی در سال 91، نمایندگان مجلس بحث تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت را به قانون تبدیل کردند، تعهد خدمت را بار دیگر احیا نمودند.

حالا محمد باقرنوبخت به دنبال مجاب کردن معاون اول رئیس جمهور است تا با حذف این استخدام‌های اتوماتیک در آموزش و پرورش از یک سو هزینه‌های دولت در این بخش را کاهش دهد و از سوی دیگر راه را برای استخدام فارغ التحصیلان همه دانشگاه‌های کشور در آموزش و پرورش باز کند.

این درخواست بخصوص به علت نیت دومش می‌تواند اقدامی مثبت باشد چون هم اکنون افراد حتی با داشتن شایستگی‌های تحصیلی و تجربی،شانسی برای ورود به حرفه معلمی ندارند چون تنها راه ورود به آموزش و پرورش قبولی در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکوراست.

پس اگر قانون حذف تعهد خدمت استخدام لغو شود همه دارندگان مدارک دانشگاهی می‌توانند مثل گذشته شانس خود برای ورود به وادی تدریس بیازمایند، ولی مشکل این اتفاق این است که با این شیوه هم عقبگردی غیرمنطقی به گذشته رخ می‌دهد و هم سرنوشت دانشگاه فرهنگیان به چالش می‌افتد، دانشگاهی که برای تشکیل آن قانون تصویب شده و برای راه اندازی اش وقت و هزینه زیادی صرف شده است.

به عبارت دیگر، لغو قانون تعهد خدمت در آموزش و پرورش می‌تواند به تغییر ماهیت دانشگاه فرهنگیان و ایجاد هرج و مرج و سردرگمی منجر شود و در بهترین حالت سرنوشتش چیزی شبیه دانشگاه تربیت معلم شود که نامش به دانشگاه خوارزمی تغییر کرد و رسالتش شد تولید افرادی مدرک به دست بدون تضمین استخدام که از نگاه ما چیزی جز یک دور باطل نبوده است.

دانشگاه فرهنگیان: نگران نیستیم

متن نامه‌ای که محمدباقر نوبخت به اسحاق جهانگیری ارسال کرده کاملا واضح،دانشگاه فرهنگیان را هدف گرفته، اما وقتی ما با امین الله فراهانی، مشاور سرپرست این دانشگاه گفت‌وگو کردیم این طور برداشت شد که دانشگاه فرهنگیان این نامه را خطاب به خود نگرفته یا این که مطمئن است فعلا جایی برای نگران شدن وجود ندارد.

امین الله فراهانی به خبرنگار جام جم گفت: لغو قانون تعهد خدمت در آموزش و پرورش نیازمند بررسی در مجلس است و وجود دانشگاه فرهنگیان نیز چون منشعب از این قانون است تا معتبربودن قانون، قطعی است، بنابر این به همه دانشجویان و استادان گفته ایم نگران نباشند.

اما با وجود این اگر دولت قصد تغییر در این حوزه را داشته باشد، قطعا دست به این کار خواهد زد و آن وقت جامعه می‌ماند با یک تغییر دیگر درحوزه استخدام‌ها که از شائبه اعمال ملاک‌های غیرمنطقی و دور از عدالت نیز دور نخواهد ماند.

یک روی دیگر این ماجرا هم می‌تواند تغییر درعملکرد دانشگاه فرهنگیان باشد به این نحو که به جای تبدیل به یک مکان برای تولید نیروی استخدام شده، به مکانی برای آموزش و تربیت نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش تبدیل شود، یعنی نیروها در دانشگاهی دیگر درس بخوانند و در دانشگاه فرهنگیان فقط دوره‌های معلمی را بگذرانند.

بظاهر سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز با این موضوع مشکلی ندارد چون محمود مهرمحمدی دیروزبه تسنیم توضیح داد که طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم فارغ التحصیلان بقیه دانشگاه‌ها را با گذراندن دوره آموزشی یک‌ساله در آموزش و پرورش جذب کنیم البته به گفته او برای اجرای این کار باید طرح اجرایی تدوین شود که هم اکنون در دست تهیه است و ممکن است به مهر سال آینده برسد؛ اما حتی با وجود این هم ابهامی که همچنان می‌ماند این است که اگر قرار بود این کارکرد دانشگاه فرهنگیان بر کارکردهای دیگرش غلبه داشته باشد، چرا از ابتدای تاسیس، کارکردی استخدامی برای آن تعریف شد و چرا حالا که این قضیه جا افتاده است، عده‌ای می‌کوشند وضع موجود را به هم بزنند؟

مجلس: باید تحقیق کرد

حتی اگر در دانشگاه فرهنگیان مقاومتی برای این قبیل تغییرات رخ ندهد، اما به نظر می‌رسد مجلسیان راحت با این موضوع کنار نیایند.

دلایل این کنار نیامدن سهل با موضوع یا به‌نوعی دست به عصا حرکت کردن نمایندگان در مواجهه با این مساله نیز دلایلی مختلف دارد که فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش مجلس به عنوان نماینده مخالف لغو تعهد خدمت به ما گفت وزارتخانه‌ای حساس همچون آموزش و پرورش باید حق تربیت نیروی مورد نیازش را به روشی که می‌پسندد داشته باشد، بنابر این هر تصمیمی که به این حق خدشه وارد کند، پذیرفتنی نیست.

در عوض اما قاسم جعفری، سخنگوی این کمیسیون از موضعگیری مطلق کمی کناره می‌گیرد و به تسنیم می‌گوید گرچه حذف دانشگاه فرهنگیان خطای بزرگی است، اما استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر در شغل معلمی نیازمند بررسی است. استدلال او هم این است که در برخی از کشورهای دنیا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد از طریق برگزاری آزمون در آموزش و پرورش جذب می‌شوند و دوره‌ای دو ساله برای آشنایی‌ آنها با فن معلمی و روش تدریس برگزار می‌شود که این شیوه قابلیت اجرا در ایران را نیز دارد.

اما گرچه هم اکنون که هنوز این اتفاقات در حد احتمالات است و حرف و حدیث‌ها در حد یک نامه از گوشه‌ای از دولت به گوشه دیگرش، خیلی‌ها از تداوم حیات دانشگاه فرهنگیان دفاع می‌کنند، اما نباید از این نکته غافل شد که این دانشگاه در طول عمر کوتاهش در خیلی از موارد راضی کننده عمل نکرده است.

جذب دانشجو معلمانی که برای معلمی ساخته نشده اند و یا پذیرش جوانانی که بجز انگیزه استخدام و داشتن شغل رسمی به این دانشگاه نیامده‌اند، در کنار بی نظمی‌ها و کیفیت نه چندان مطلوب آموزش‌ها که گاه و بیگاه گزارش می‌شود، بخشی از انتقاداتی است که تاکنون به گوش رسیده است. در واقع می‌شود استنباط کرد که اگر بحث تغییر کارکرد این دانشگاه مطرح است، گوشه‌ای از تقصیرها را هم باید متوجه عملکرد دانشگاه فرهنگیان دانست.

ولی با این حال در پس همه این بحث‌ها و انتقادها و این نامه تازه نوشته شده، موضوعی که نباید گم شود بحث استخدام معلم به روشی اصولی و عادلانه است، به طوری که در نهایت کسانی به مدارس وارد شوند که منشا تحول باشند، نه نسخه کپی شده نیروهای بی کیفیت که به نظام تعلیم و تربیت ضربه‌ها زده‌اند.

مریم خباز ‌‌- گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶۰
دانشجو معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۱
سلام.فارغ التحصیل هیچ دانشگاهی توانایی همانند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در زمینه تدریس و روانشناسی ندارد حتی در مقطع دكترا.اگر قرار بود كه با یك دوره فارغ التحصیلان دیگر دانشگاها معلم شوند پس باید سند تحول بنیادین هم حذف شود هر چند كه نتایج افتضاح ورود این دوره را قبلا در اموزش و پرورش دیدیم
نماینده سابق
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۱
۰
آقای سیب عزیز
بنده بهترین رشته های مهندسی رو تو دانشگاه های خوب این مملكت قبول می شدم ولی به اصرار و اجبار پدر و مادرم چون كار پیدا نمیشه تو جامعه زدم دبیری فیزیك
آقای سیب صلاحیت كاركنان دانشگاه فرهنگیان هم زیاد قابل تایید نیس ؛ و همشون با رابطه اومدن باس راجع به اونام تجدید نظر بشه
امیدوارم بخونی پیاممو
دانشجو ی فرهنگیان
United States
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۱
هر كس كه شب خوابید و صبح بلند شد یه طرح میده بهترین دانشجویان كشور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اند رتبه ی یكی از همكلاسی هام 11 انسانی كنكور ۹۲هست رتبه ها ی كنكورمون همه مون زیر ۶۰۰۰ هست اون وقت ما بی سوادیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۱
لغو تعهد خدمت دانشجو معلمان مخالفت صریح با بیانات مقام معظم رهبری است.لغو تعهد و استخدام افرادی كه لیسانس دارند و بدون آموزش سازمان یافته به آموزش و پرورش وارد می شوند خیانت به نظام آموزش و پرورش است.دانشگاه فرهنگیان خیلی مهم است اینجا شخصیت معلمان ساخته می شود(مقام معظم رهبری).
سالار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۰
سلام..هر روز یه ماجراست.من خودم دانشگاه فرهنگیان دری میخونم.آخه این جا گزینشی بوده كه الان خودشونم قبولش ندارن؟؟؟ اگه قراره تعهد رو بردارن تكلیف ما چیه؟ ما میتونستیم مثه بقیه تو بهترین دانشگاه ها درس بخونیم ولی بخاطر فقر و عشق معلم بودن اومدیم تو دانشگاهی كه هر روز بهمون توهین میكنن.یكی میگه اخراج میكنم اگه اعتراضی بكنی اون یكی واسمون شاخ و شونه میكشه.تو روز دانشجو تو دانشگاه عزا داریه.وضع غذاش كه از همه چی بد تره.به نظر میرس اغلب تصمیمات مسئولان در زمینه های مختلف ثبات نداره.آقایون اون بالا معلوم نیس چیكار میكنن.ما باید تاوانشو پس بدیم.آقا تو رو خدا خبر نگار بفرستین تو دانشگاه های فرهنگیان بیان نظر سنجی.من قول میدم 90درصد دانشجوا از شرایط راضی نیستن.اصلا اینجا دانشگاه نیس.بخدا درحد مهد هم چیزی یاد نمیدن.بار علمی صفره.كدوم كشوری انقد به آموزش وپرورشش بی اهمیته.
امین آ
United States
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۱
سلام
من دانشجوی تربیت معلمم و واقعا متاسفم كه وزیر بزرگترین وزارتخانه كشور اینقدر ناشایست و ضعیف عمل كنه
با فلان رتبه كه میتونستم پرستاری و كلی رشته های دیگه قبول شدم به امید استخدام اومدم تربیت معلم و حالا این چیزا رو باید بشنوم
...
بی نام
Kazakhstan
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۱
ما كه درسشو داریم میخونیم شایستگیشو نداریم دانشجوای دیگه دارن؟ما كه با بهترین رتبه اومدیم شایستگی نداریم دانشجوای دیگه دارن؟اقای نوبخت مشكل هزینس؟طرف ماهی 20 میلیون از دولت حقوق میگیره كسی باهاش مشكلی نداره با ماهی 200 ما مشكل دارین؟برادر من برو به اختلاسا برس به پولشوی ها
فردین
Germany
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۱
اقا یا خانمی كه گفتی كارمند تربیت معلم هستی طرز فكرت نهایت كوته فكریت vو میرسونه.ادمای كوته فكری مثل تو اموزش وپرورش این مملكت رو تباه كردین.مشكل دانشگاه فرهنگیان ازدانشجوهاش نیست بلكه از برخی اساتید وكارمندا ومسولین ... دانشجوهای تربیت معلم میخورن ومیخوابن؟؟؟؟؟؟بهترین دانشجوهای این مملكت با رتبه های خیلی عالی قید بهترین دانشگاههارو زدن تا توی این دانشگاه تحصیل كنن ومعلم بشن اما دربدترین وضعیت ممكن از لحاظ امكانات بسر میبرن كه مطمئن هستم خیلی ازدانشجوهای این مملكت حاضرنیستن یك روز رو توی این وضعیت بگذرونن وجالب اینه كه برای این امكانات افتضاح نصف همون حقوقی رو كه شما روش گیر دارین و ازمون میگیرن...اگه شما و مسولینی كه مثل شما فكر میكنن میتونستین كمی دورتر از نوك بینی خودتونو ببینید متوجه میشدید كه علت اینكه خیلی از بهترین نخبه های این مملكت هیچوقت سمت معلمی نمیان اینه كه حقوق و مزایای معلمی به لطف كوته فكری امثال شما اونقدر پایین اومده كه اونا دیگه مایل نیستن كه ب این سمت بیان. الان همه میدونن كه بااومدن به دانشگاه فرهنگیان اگرچه بورس میشن و یه كمك هزینه ی نصفه نیمه دریافت میكنن ولی عملا باید قید یه تجربه ی دانشگاهی واقعی رو بزنن. میدونن باید برن تو یه ساختار مدرسه ای كه متاسفانه دارای كمترین سطح علمی اساتید هستش تحصیل كنن...شما اگه به فكر اموزش وپرورش و بچه های مردم بودین میگفتین كه باید بهترین مزایای دانشگاهی رو در سطح كشور به دانشگاه فرهنگیان بدن تا بهترین نخبه های این كشور ارزوی اومدن به این دانشگاه ومعلم شدنو داشته باشن نه اینكه بگید دانشجوهای فرهنگیان علیرغم وضع امكانات بدی كه دارن میخورن ومیخوابن . ایا میدونید بدلیل افتضاح بودن شرایط دانشجوهای خوبی هم كه الان دراینجا هستن فقط بفكر اینن كه با ادامه تحصیل و خروج از اموزش وپرورش ازاین شرایط خلاص بشن...حالا میفهمم كه علت زجرایی كه ما میكشیم از كجاست...ماتو كرمانشاه درس میخونیم.خوابگاهمون دوازده نفرست سالن مطالعه نداریم كتابخونه كوچیكی داریم كه جدیدترین كتاباش مال15سال پیشه بعد از دوسال هنوز رنگ اینترنت تودانشگاه بخودمون ندیدیم مساحت دانشگامون اندازه یه مدرست غذاهامون اینقدر بی كیفیته كه یكی دوباروقتی اساتیدی از دانشگاههای دیگه اینجا می اومدن میگفتن كه ما نمیتونیم از غذای اینجا بخوریم! اساتید غالبا ازمعلمهای اموزش پرورشی هستن كه بعد از بیست سال یه مدرك ارشد از پیام نور و ازاد گرفتن و اومدن اینجا استادشدن و سطح خیلی پایینی دارن.كل دانشگاهمون دوتا هیئت علمی داره كه یكیشونم ازوقتی مسولیت گرفته ازاینجارفته.تواین دوسال هنوز یه سخنران یا یه ادم مطرح اینجا نیومده كه یه سخنرانی برا ما انجام بده...بابا بخدا قسم توچنین فضایی اگه بهترین دانشجوی دنیام باشی تلف میشی...حق اعتراض هم نداریم چون كسانی مثل شمامعتقدن ما چون كمك هزینه تحصیلی میگیریم بخور وبخواب میكنیم و دیگه حق هیچی نداریم...باباما اگه الان این حقوقو میگیریم فردا پس فردا پنجسال اول خدمتمون رو تو دورترین روستاهایی كه شما حتی جرات رفتن به اونجارو ندارین میگذرونیم و بقیشم باید باحقوقی كه درسطح یه كارگر هستش سركنیم حالا اگه دیگه همین كمك هزینه ایم كه الان بهمون میدن نباشه با این محرومیتهایكه تو دانشگامون داریم دیگه به چه امیدو انگیزه ای اینجا بمونیم؟؟یا اوناییكه درسالهای اینده اینجا میان به چه انگیزه ای جذب اینجا شن اگه این حقوقو بورسیه نباشه؟؟؟شمایی هم كه این مطلبو نوشتی چرا فكر میكنی اگه كسی بخاطر بورسیه شدن اینجا اومده باشه اشتباهه؟؟؟؟یعنی اگه كسی بخواد معلم بشه نباید به مزایایی كه بهش تعلق میگیره توجه كنه؟؟؟درسته كه بورسیه شدن برای همه ما خیلی مهم بوده وهست ولی مطمئن باشید اگر دراین دانشجوها علاقه به معلمی وجود نداشت محرومیتهای دانشگاه فرهنگیان و معلمی اونقدرها هست كه براحتی قیدشو بزنن
محمد باقر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۱
به نظر من به جای اینكارا برن جلوی اختلاس رو بگیرن نه اینكه ... به دانشجو معلمایی كه با هزار امید و آرزو اومدن تربیت معلم گیر بدن یه بار حقوق رو كم میكنن یه بار میگن استخدام نمیكنن.كسی كه معلم و كسی كه میخواد معلم شه باید از هر نظر خیالش راحت باشه تا بتونه در این تحول بنیادین آموزشی بتونه نقش موثری داشته باشه
lpsk
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۰
روزنامه جام جم اگه از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان عذرخواهی نكند عواقب بدی را خواهد داشت
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۰
سلام
ای كاش..... ای كاش.... در زمینه ای كه اطلاعات نداریم اظهار نظر نكنیم
(( از نگاه ما چیزی جز یك دور باطل نبوده است.))
(( این دانشگاه در طول عمر كوتاهش در خیلی از موارد راضی كننده عمل نكرده است.))
آیا شما صاحب نظر عرصه تعلیم تربیت هستید!!!!!!!!! كه اینطور جهت گیری می فرمایید؟؟
دانشگاه فرهنگیان با معیار های رفاهی و دانشگاهی فاصله دارد و این به دلیل تازه تاسیس بودنش است
بنده كاملا پی گیر این دانشگاه بوده ام
این دانشگاه دارای اساتید بسیار توانمند كه دارای سوابق طولانی در تدریس و ایضآ درخشان در این عرصه است
از نظر علمی این دانشگاه اگر بهتر نباشد بدتر از سایر دانشگاه ها است
با تشكر

بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
سلام.
كسانیكه برای اون دانشجوهایی كه تو دانشگاه های دیگه درس خوندن دل میسوزونند همین ها موقع انتخاب رشته كه بود می گفتن ما بریم معلم بشیم؟اصلاً. حالا كه متناسب با رشته شون نتونستن كار پیدا كنن میگن چرا فقط آموزش وپرورش از راه دانشگاه فرهنگیان میگیره؟اون وقت ما هایی كه با علاقه وارد این حرفه شدیم رو محكوم می كنید به نا لایق بودن بعد برای اینكه بتونید اونا رو بگیرید می خواهید استخدام دانشجو یان دانشگاه فرهنگیان رو لغو كنید؟خب حداقل این طرح رو بعد از فارغ التحصیلی ورودی های 91و92انجام بدید وتو دفترچه كنكور قید كنیدكه تعهدی نداریم.
حامد خفن
United States
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
من دانشجوی تربیت معلمم و اگه استخدام نشم بعدش چ بر سرم میاد من ب امید استخدامی اومدم وگرن من رتبم 900بود داخل بهترین دانشگاها قبول میشدم ولی نرفتم چون فكر ایندم بودم اومدم فرهنگیان حالا هم ایشالا ك تموم شه این قضیه هم
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
ضمن احترامی كه به نظر بزرگواران در راستای لغو قرار دادقایلیم، باید این نكته را مدلل ساخت كه لغو قرار داد چیزی جز چالش در نظام آموزش و پرورش و كم شدن انگیزه دانشجو معلمان در راستای شغل معلمی نیست،و پولی كه به دانشجو معلمان داده میشود هزینه رفاهیاتی همانند دانشجویان دانشكده های افسری سراسر كشور است با این تفاوت كه آنها در صورت ازدواج بر حقوقشان افزوده ولی دانشجو معلمان از این حق برخوردار نیستندو حتی مقداری جهت هزینه های رفاهیات خوابگاهی وغذا و... مصرف میشود،البته با این فكرورود دانشجویان دیگر دانشگاهها به حرفه معلمی با گذراندن یك سری از فنون معلمی مخالف نیستیم البته شاید اینكه تفكیكی قایل شوند كه از دانشجویانی كه رشته تحصیلیشان به رشته های پرادیس فرهنگیان مطابقت داردهمانند علوم تربیتی دانشگاه پیام نور یا مدرسه های علمیه خواهران در دروس دینی و پرورشی و... استخدام به عمل آیدو آیا در كشور به فارغ تحصیلان ارشد حق و تدریس(بدون گذراندن دوره فنون مدرسی) داده نمیشود؟.و دیگر دلیل آیا دستگاه علاقه سنجی هست كه علاقه دانشجویان را با آن بسنجندو بفهمند كه دانشجویان جدید الورود از رشته های دیگر فقط برای به دست آوردن مدرك و استخدام توسط پارتی ها نیست؟ !آیا افراد در هنگام استخدام در شغلی تمام آگاهی وتجربه را دارند!ولی ما آگاهی را داریم كه باید در روستا های درس داد كه حتی راه درست حسابی برای رفتن ندارند،و به نظر من لغو تعهد استخدام فكر منطقی نیست و حتی باعث پایین آمدن سطح آموزشی پردیس ها با دلایلی همچون كووووووووو تا استخدام!حالا اگه استخدام شدین میبینیت!و تمسخر دانشجومعلمان توسط دانش آموزان مدارسی كه دانشجو معلمان برای كارورزی بدآنجا میروند نیست؟
آیدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
سلام اگه به نظر شما به اصطلاح كارمند دانشگاه فرهنگیان گزینش ما مشكل داره مراحل گزینش ما كه دست شماها بود همش پس این كلا از كم كاری بی كفایتی و خیانت شماهاس، من با رتبه700اومدم به این دانشگاه اگه تعهد لغو بشه شماها باید جوابگو باشین .الكی نیست كه هر كی میاد یه قانونی وضع كنه بعد یكی دیگه بیاد به جاش و این قانون رو لغو كنه وزیر آموزش و پرورش كه فانی باش از این بهتر نمیشه یه كم از وزیر بهداشت یاد بگیر
دانشجو
United States
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
تو رو خدا انقد قانون ها رو عوض نكنید..اخه به چی اعتباره؟ پس تكلیف ما چیه؟ اگه استخدام حذف شه ما با مدرك علوم تربیتی اخه چیمار كنیم؟ به چه دردی میخوره؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
اقای نوبخت شما بجای این كارها بهتره دنبال اجرای سند تحول باشید كه رهبری صد بار بهش تاكید كرده
مهدی مقدسیان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
اقای نوبخت و دكتر روحانی و همه دولتمردان تدبیر عنایت داشته باشند كه لغو تعهد استخدام این دانشگاه كمافی السابق راه را برای ورود افراد بیسواد به آموزش و پرورش همراه نموده و تیر خلاص را به پیكر نیمه جان آموزش و پرورش شلیك خواهد نمود.فقط بانك محترم دانشگاه آزاد منتفع خواهد شد.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
با اینكار دولت آینده ی دانشجویان این دانشگاه ها نابود میشه چون ان ها می تونستن در انتخاب رشته زمان كنكور رشته های دیگری رو انتخاب كنند و حتی تو اون موفق بشن اما با اطمینان از استخدامیشون این كار رو نكردن و دارن تو بدترین شرایط از نظر امكانات رفاهی درس میخونن.من خودم دانشجو این دانشگاه ها هستم.اگر اینو میدونستم هیچوقت اینجا رو انتخاب نمی كردم الان با این شرایط سخت و امكانات رفاهی بسیار كم در این دانشگاه ها تنها انگیزه من و امثال من استخدام بودنمونه و تمام این سختی ها رو به این خاطر تحمل میكنیم و این دلخوشی رو داریم كه آیندمون حداقل تضمینه....اما اگه دولت این كار رو بكنه با احساسات و آینده ی تعداد بسیار زیادی از جوانان این كشور كه دارن تو این دانشگاه ها درس میخونن بازی كرده و انها رو نابود میكنه.... افرادی هم كه به قول شما شاید توانایی تدریس داشته باشند اما تو دانشگاه های دیگه درس خوندن به نظر ما نمیتونن مانند دانشجو های فارغ التحصیل این دانشگاه ها تدریس كنن چون ما داریم كلی واحد های روانشناسی و تمرین دبیری پاس میكنیم كه این واحد ها تو سایر دانشگاه ها نیست پس این كار هم اصلا عاقلانه و عادلانه نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
آقا یا خانمی كه با نام سیب نظر داده اید.من مطمئنم كه شما كارمند تربیت معلم نیستین چون اصلا تربیت معلمی وجود نداره بلكه دانشگاه فرهنگیان هست اگه كارمند بودید حداقل اسم محل كارتان را میدانستید.لطفا تو نظراتتون تهمت نزنید دانشجو معلمان فیلترهای گزینش،تحقیقات محلی و شهری و ... را سپری كرده اند و اكثرا تربیت آنها را تایید كرده اند كه به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا كرده اند.جامعه ای كه كارمندانی مثله شما داشته باشه رو باید فاتحه اش رو خوند كه البته مطمئنم نداره
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
۰
۰
اقایی كه میگی اینا شایستگی ندارن انصافاً اونایی كه كارمند تربیت معلم هستند و ما دانشجو معلمان باهاشون سر كار داریم اونا چقدر شایستگی دارن والا یك استادای مزخرف و بیسوادی دارن، غذا كه كه پیش گاو بریزی نمیخوره انقدر افتضاحه دانشگاه هم كه امكاناتش در حد دبیرستان هم نیست بخدا نیست مسول های آموزش هم كه انگار با ما پدر كشتگی دارن
بعضیایی كه میگید ما شایستگی نداریم می دونید اگر این حرف عملی بشه با سرنوشت چند هزار نفر مثل من بازی میشه كی به فكر ما بد بختاس
.... بر مسوولی كه حرفی بزنه و زیرش بزنه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
با سلام خدمت همه .من یك دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم .واقعا موندم به عملكرد بعضی ها كه مدعی داعیه دار فهم و فرهنگ هستند .همه ارگان های دولتی مثل ارتش و سپاه و یا ادارات دیگر برای جذب و استخدام نیروی كارامد خود شروع به آموزش دقیق میكنند .حال این برنامه مثل سابق دوباره روی كار آمده است .حال عده ای آمده اند تیشه به ریشه آموزش بزنند.انگار بعضی ها دوست دارن بخاطر كمبود معلم اقدام به جذب آبدارچی كنند .و ای دوست محترم كه گفتی كارشون درست هست و ما پول اضافی میگیریم .بله تو این مملكت این معلمها هستن كه پول اضافی میگیرند.و یا شما كه پیمانی هستید و چشم دیدن استخدام مارو ندارید .از شما كه فرهنگی هستید بعید هست .باشه بزارید لغو كنند .بلكه پولارو بریزن تو شكم یه عده افرادی كه هیچ تخصصی ندارن .خدا هنوز هست .
پژمان ورودی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
سلام.خداییش این انصافه بعد دو ترم این كارو میكنین.با این كارتون بیش تر بچه ها انصراف میدن
با این كار كه شماها میكنید بدترین لطمه رو به جامعه میزنین.دو سال با آیینده 40هزار دانشجوی این مملكت بازی میكنین.خدا از باعث و بانیش نگذره.آمییییییییینن
دانشجومعلم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
من خودم تمام مهندسی های دانشگاه فردوسی رومی آوردم ولی اومدم دانشگاه فرهنگیان واقعاكه حالا كه دانشگاه فرهنگیان داره نخبه پروری میكنه شمابیاین بافكرمسموم خودتون كشور رو به هم بریزید
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
سلام امیدوارم این دانشگاه برود زیر نظر وزارت علوم. مدرس دانشگاه فرهنگیان، اینجا بیشتر به مدرسه شباهت دارد. جذب نیروی انسانی دراینجا باید سامان یابد. عموما دانشگاه های غیر دولتی و آزاد درس خوانده اند و كیفیت پایین است. دانشجویان دردانشگاه فرهنگیان احساس دانشجو بودن ندارند. شخصا با تعطیل شدنش موافقم. یعنی چه در هراستانی دو پریس دارد و كلی عوامل اجرایی و... قطب بندی شود و متمركز تر عمل كند. چارت سازمانی ونیروی انسانی اش بهینه گردد.
دو سیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
اقا ی خانم سیب معلومه كه شما بچتون دانشگاه فرهنگیان قبول نشده.هنوز طرز صحبت كردنو بلد نیستین اون وقت میاین واسه آ.پ نظر میدین...
واقعا براتون متاسفم....
دانشجومعلم
United States
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
شماها اگه توانمند بودید نمی ذاشتین به این راحتی بانكاتون رو بزنن كه حالا بیاید همچین چیزی بگین.چرا وقتی حقوق پزشكا 7 برابر شد هیچكی اعتراض نكرد؟ اما بخاطر 200 تومن پولی كه به دانشجو معلما میدن همه صداشون درمیاد.چقد معلما با تمام دلسوزیشون دشمن دارن.اگه توی مسئولو یهو از كار بیكار كنن و امید جوونیو آیندتو بگیرن چی كار میكنی هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟بخدا اگه كسی باعث و بانی این كار بشه ایشالله خیر دنیا و آخرت نبینه.ایشالله با دعای این همه جوون كه با رتبه های عالی وارد فضایی شدن كه اصلا شبیه دانشگاه نیس و همه سختیا رو دارن تحمل میكنن ....پس چرا حقوقی كه به دكترا و كارمندای بانك و ... میدین كمرتونو نشكسته ؟ آره هیچ وقت دیواری كوتاه تر از معلما تو این جامعه نیس...اصلا همین شماها هستین كه باعث میشین یه مشت آدم دزد و عقده ای تو جامعه پرورش پیدا كنن...مگه یه ادم چه جوری به گناه و جنایت دست میزنه؟ همین فشار های مالی و تصمیمات شماها مسئولای ....ما رو بگو چه انتظاراتی از آقای روحانی داشتیم....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
همه چی ارومه ما چقدر خوشبختیم...........الان همه چیه مملكت درسته فقط دانشگاه فرهنگیان مونده.....برادره من تو اگه سیاستمدار چیرهدستبودید وضع ممكت این نبود.....شما به 5+1 تون برس..
دانشجو معلم سرخورده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
ینی این دویست تومنی كه به ما میدن اقتصاد مملكت رو به هم ریخته؟! مسولین محترم بترسید از آه ما... ما با هزار امید قید بهترین دانشگاه های ایران رو زدیم... ما روی حرف شما حساب كردیم...
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
خداروشكر ما تعهد محضری داریم و نمیتونن كاری كنن!!!
دانشجوهای دانشگاهای دیگه هم اگه خیلی دلشون میخواست معلم شن میومدن فرهنگیان!
بعد فارغ التحصیلی كه بیكار میونن میخوان بیان كار مارو بگیرن؟!؟!؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
زورتون فقط به این بیچاره ها میرسهههههههههههههه؟؟؟؟؟
انقد زرنگین برین جلو پول شوییا رو بگیرین.
یعنی چی؟مگه شما از نزدیك كیفیت دانشگاهرو دیدین؟؟روز به روز كیفیت و سطح علمی دانشجو ها میره بالا !!!
دم امتحانات روحیه بچه ها تضعیف شد.بعدا انتظار كیفیت نداشته باشین
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
خیلی بی انصافیه ك تعهد رو لغو كنن اخه من و امثالم كد پرسنلی داریم و با رتبه هایی ك اوردیم میتونستیم در بهترین دانشگاهها با بهترین امكانات درس بخونیم.اما بخاطر علاقه ای ك داشتیم اینو انتخاب كردیم .چرا با سرنوشت و اینده ما دانشجوها بازی میكنید.استرس تمام دانشجوهارو برداشته .اخه تكلیف ما چی میشه ی كم عاقلانه فكر كنید ؟؟؟؟؟؟خدایی یكم انصاف ب خرج بدین .فكر كسانی رو هم كنید ك با مشكلاتی ك داشته تلاش كرده و خودش رو ب اینجا رسونده و با هزار امیدو ارزو جلو اومده بی انصافی نیست تعهد لغو بشه ؟
دانشجو معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۰
۰
ما چهار ترم توی دانشگاه فرهنگیان درس خوندیم،چقدر راحت با زندگی و آینده ما بازی میكنید،خیلی از دوستای من از شهر های دیگه اومدن تهران، ما راضی نیستیم، باعث و بانی این طرح در مقابل خ ا و ما مسوول و باید پاسخگو باش
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۰
۰
آقای نوبخت به نظر من وامثال من دیدگاه شما نسبت به دانشگاه فرهنگیان بسیار پایین است، باید دیدگاه خود را اصلاح كنید. برای شما بچه های مردم و آینده شان بسیار بی ارزش است، كه هر وقت با كسر بودجه در كشور مواجه می شوید از آموزش و پرورش كم می كنید، و به دنبال اشتغال و روی كار آوردن افراد بیكار جامعه كه هیچ آموزشی برای معلم بودن ندیده اند هستید. اول قبل از انتخابات سخن از ورود نیروی متخصص به میان می آید كه ما می خواهیم افراد غیر متخصص در هر سازمان و اداره ای را خارج كنیم ولی الان كه با كسری بودجه مواجه شدید می خواهید آینده ی شغلی ما و آینده ی دانش آموزان را به خطر بیاندازید. یك مهندس كامپیوتر، یا یك مهندس پلیمر یا یك حسابدار چه سر رشته ای از دنیای كودك و روانسناسی كودك یا روش تدریس نوین دارد. ما دانشجوها به این دید به شما رای ندادیم كه به شعار های قبل از انتخابات خود عمل نكنید و با روی كار آمدن دولتتان درست بر خلاف وعده های خود عمل كنید.
ما از شما بیش از اینها انتظار داریم. لطفا با آینده ی ما بازی نكنید ، دو سال از عمر خود را به جای صرف كردن در بهترین رشتها ه و بهترین دانشگاه های كشور، در این دانشگاه صرف نكردیم كه بعد از گذراندن چهار ترم به ما بگویید از شغل خبری نیست.
نكند می خواهید یك سری افراد بیكار در رشته های دیگرا معلم بچه های این ملت كنید كه هیچ آموزشی در این رابطه ندیده اند و با یك دوره ی یك ساله تمامی زحمات مارا هدر دهید ، اگر چه شما نمی توانید با یك دوره ی یك ساله ، یك متخصص تحویل جامعه بدهید، یعنی شغل معلمی این قدر بی ارزش است كه شما می خواهید خلا آن را با افراد بیكار جامعه پر كنید، كه هر كسی، بیكار است بیاید و معلم شود، این داستان همان فردی است كه در دوره ی ثبت نامی برای كاندیدای ریاست جمهوری شناسنامه و بقیه ی مدارك خود را آورد تا ثبت ناتم كند و از او پرسیدند انگیزه ات برای رئیس جمهور شدن چیست و او گفت: چون بیكارم.
این افراد بیكار هر وقت سر كلاس رفتند و معلم شدند، از معمان قدیمی كه روششان سنتی بوده الگوگیری می كنند.
سخنان رهبر انقلاب در روز معلم
این دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم یك دانشگاه است، لیكن با دانشگاه های معمولی فرق دارد. علاوه بر امتیازاتی كه دانشگاه های دیگر دارند، امتیاز تولید معلم مخصوص این دانشگاه است. به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد.
reza hosien zzz
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
۰
۰
با سلام . به نظر من وقتی مسُولی از عهده ی انجام وظایفش بر نیاد اولین كاری كه به فكرش میرسه تا كارهاشو پیش ببره اینه كه شروع به حذف صورت مساله می كنه . همه می دونن كه یكی از مسایل مهمی كه باعث افت كیفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان شده شرایط استخدام از بدو ورود هستش . وقتی خود دانشگاه برنامه ای برای ایجاد انگیزه در میان دانشجو هاش نداره و بیشتر كارهایی كه انجام می ده بیشتر حالت بخش نامه ای دارن كه هر لحظه قابل تغییره و نمیشه وبرای اون برنامه تدوین كرد . وقتی با این كار ها خود دانشگاهش و برنامه هاش رو هواس و اینم وضعشه دانشجوشم كه رو هوا بره دیگه چه انتظاری ازش میشه داشت . یه سوال : ایا دانشگاهی كه مهندس برای ساخت انسان تربیت می كنه با مهندس ساخت وسایل در یك سطح از توجه قرار می گیرند ...؟؟؟؟؟
مهمترین چیزی كه در كشور باعث بوجود اومدن همچین مساله ای شده این كه نگاه مسئولین ارشد به این دانشگاه و این وزارت خانه نگاه مصرفیه نه نگاه تولیدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتی به این دانشجو معلمان همانند دیگر دانشجو یان توجه و برخورد بشه دیگه نباید انتظار هیچ تحول بنیادینی در ساختار و كیفیت آموزشی در چند سال اخیر داشته باشیم ........ و مسله ی مهم دیگر این كه وقتی اكثر وقت و زمان فراغت و حتی زمان آموزشی در كلاس ها به دلیل اینكه آینده كاری روشنی دیده نمیشه در بحث سر این موضوع گذرونده میشه و دانشجو همیشه ذهنش مشغول مسایل مادی ای میشه كه همیشه بحثش داغ بوده چطور چطور چطور چطور..... میشه انتظار كیفیت آموزشی مطلوب داشت ................؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا به جای این كه این موضوع رو سر و سامان بدهند خود صورت مساله رو دارن پاك می كنند این یكی دیگه نوبره ..................
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
۰
۰
یه عمر جون كندیم پشت كنكور بعدش باید حرف دانشجوهای ... دانشگاه های دیگه رو بخوریم اقا یه حرف حساب میزنم خلایق هر چه لایق...
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
ما با هزار امید و ارزو اومدیم دانشگاه فرهنگیان حالا دولت تدبیر و امید داره مارو بدبخت میكنه.اقای نوبخت مطمن باشین اگه تعهد مارو لغو كنن نفرین ما و خانوادهامون پشتتونه.
مهران محمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
بسم تعالی
اینجانب مهران محمدی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم و به همه ی همكارانم در دانشگاههای فرهنگیان این وعده رو میدم كه هیچ كسی حكم مارو نمیتونه لغو كنه چون ما در وحله ی اول خدا رو داریم و بعدا رهبر معظم انقلاب پشت ماست و از ما حمایت میكنه.
و راجب به دوستانی كه میگن سطح سواد ما پایینه این حرفتونو نادیده میگیرم چون من اكثر بچه هایی رو كه میشناسم با رتبه های پایین اومدن و با عشق به معلمی این رشته رو انتخاب كردن ...
آینده این مملكت رو شما دانشجو معلمان میسازید مقام معظم رهبری
باتشكر
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
سلام
به نظر من تدبیر آقای نوبخت خیلی خوبه و بهترین راه برای جذب معلمی برگزاری آزمون میان تمام فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر می باشه چون بهتر می توان معلم شایسته رو استخدام كرد . بنده شاهد بودم رتبه 20 تا 80 هزار در دانشگاه تربیت دبیر تهران برای شغل معلمی و دبیری پذیرفته شده چون آقای حاج بابایی سال 91 می خواست هرجور شده نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین كنه اما یكی مثل بنده بعد از 7 سال درس خوندن تو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران باید الآن بی شغل و خونه نشین بشم و نگاه معلمان بی كیفیت آینده رو بكنم حالا مجلسیان قضاوت كنند...
دانشجوی فرهنگیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۰
۰
هر كسی كه عرضش رو داشت و میتونست میخواست از همون اول بیاد دانشگاه فرهنگیان ماهم با رتبه ی خوب وارد این دانشگاه شدیم به خاطر آینده ی شغلی ماهم میتونستیم بریم رشته ی مهندسی ولی عقلمون كار كرد پس شماهاهم حالا همش پرحرفی نكنید كه امتیازشو لغو میكنین .یعنی مسئولان مربوطه نمیدونین اگه جذب میكنین ضربه ی بزرگ تری دارین وارد میكنین و خیلیا رو دفع میكنین احمدی نژاد كه قدرشو ندونستیم خیلی بهتر عمل كرده بود دمش گرم بقران انشالله كسایی كه باعث وبانی تمامیه این صدمه ها به دانشجویان از همه لحاظ برتر دانشگاه فرهنگیان میشوند باید در برابر خدا پاسخگو باشند ایناهم دل داشتن میتونستن برن دانشگاه های دیگه ...انقدرم بار علمی رو تو سرما نزنین دانشگاه های دیگتون چه گلی به سرتون زدن فقط از آخر بگم كه با این كاراتون آه دانشجویان جوونی كه یه عمر زحمت كشیدن پشتتون تا ابدالدهر میمونه و پاپیچ زندگیتون میشه
Mostafa
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
آقای نوبخت بدبختمون میكنی با این كار. انصافا چرا باید این كار بشه. خب شمایی كه میخوایید بعد سه سال تازه این قانونو لغو كنی چرا از همون اول همچین چیزی رو میذارید. به قران با این كار دل خیلی از جوونا كه با هزار امیدو آرزو اومدن این دانشگاه رو میكشنین و اه این جوونا همیشه پشتتون میمونه. اونایی كه میگید كیفیت فرهنگیان پایینه. دانشگاه های دیگه مثلا دانشمند تحویل جامعه میدن.. خودتون خوب میدونین كه تو دانشگاه های دیگه چه خبره و واسه چی میرن دانشگاه های دیگه. شما مثلا خیلی میدونید كه میاین توهین میكنین. اصلا حرف شما قبول باید از بین شما هم استخدام بشه ولی خداوكیلی شما هم مثل ما از صد تا مرحله رد بیشید و مصاحبه و گزینش بشید بعد بیاید ادعا كنید. خدا شاهده من خودم به شخصه اشكم در اومد تا تو مصاحبه قبول شدم. فقط میتونم بگم متاسفام برا همتون مخصوصا دولت تدبیر و امید.
Mostafa
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
دانشجو هایی كه حكم استخدام دارید نگران نباشید من یه جا خوندم تعهد دانشجو های قبلی سرجاشه. فقط اینجا ما ورودی های 93 بد بخت میشیم كه هنوز حكمی نداریم و فقط ثبت نام كردیم. دیوار كوتاه تر از ما پیدا نكردن.بخدا اگه این قانون لغو بشه شب و روز باعث و بانیشو نفرین میكنم. مطمئن باشید آه و ناله من و امثال من همیشه پشتشون خواهد بود.
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
سلام به همه، استخدامی چیز خوبیه ولی از من می شنوید وارد آموزش و پرورش نشید كه فقط عمرتون بیهوده تلف میشه و به جز یه سری وعده تو خالی و شعار پوچ هیچی عایدتون نمیشه. من خودم با مدرك فوق لیسانس 12 سال سابقه دارم ولی هنوز به هیچی نرسیدم، با حقوق دریافتی ماهیانه 1200000 تومن پول كرایه تاكسی و لباستون فقط فراهم میشه و آینده ای ندارید.... تو یه فروشگاه فروشندگی كنید بی دردسر ماهی 2 تومن بهتون میدن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
اقارضا اینجوریم كه فك میكنی نیست همش رتبه ودرس معدل نیست الان این معلمانی كه از هر دانشگاهی با هر تفكر ی وارد اموزش و پرورش شدن چه پدری از بچه های مردم در میارن كسی ، كسی كه هر كاری كه دلش بخواد انجام میده و هزار كاره دیگه واقعا لیاقت معلم شدن داره....
هر كی باشم آدمم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
۰
۰
عزیز جان نمیرفتی با رتبه 500 دانشگاه شهید بهشتی مگه ما با رتبه میلیونی رفتیم دانشگاه تربیت معلم من حقوق تهران قبول شدم دانشگاه خوارزمی و غیره قبول شدم ...
علی
United States
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
۰
۰
اگه استخدام نكنند وای به حالشون -... تودفترچه گفتند استخدام وگرنه به رشته دیگری می رفتیم

نیازمندی ها