یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:داعش با استفاده از کمک آمریکا و عربستان سعودی یک شبکه ارتباطی و تبلیغاتی وسیعی را در اختیار دارد و تبلیغات بسیاری نیز توسط این رسانه های برای آن ها انجام می شد.
کد خبر: ۷۵۴۱۲۷
تبلیغات داعش، سرپوشی بر شکست های این گروه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، مهدی عزیزی و علی رضوانپور از کارشناسان مسائل خاورمیانه در گفت و گو با برنامه «بدون خط خوردگی» در خصوص ضعف جبهه داعش در عراق سخن گفتند.

علی رضوانپور گفت: گروهک تروریستی داعش در هفته های اخیر متحمل خسارت های بسیاری از لحاظ کشته شدن سرانش شده است و این موضوع به خوبی نشان می دهد که این گروه تروریستی در حال تحلیل رفتن است.

وی افزود: هر روز شاهد هستیم که ارتش عراق دستاوردهای جدیدی را در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش بدست می آورد و انسجام ارتش عراق در مبارزه با این گروه تروریستی نیز نشان از ضعیف شدن این گروه تروریستی دارد.

رضوانپور گفت: اسارت خلبان اردنی توسط گروه تروریستی داعش بستری را در برخی از رسانه ها فراهم کرده است تا بتواند روحیه نیروهای داعش را در مقابله با نیروهای مردمی عراق بالا ببرد. همچنین طبق برخی اخبار اردنی ها از دولت ترکیه درخواست کردند تا با وساطت ترکیه این خلبان اردنی آزاد شود.

وی افزود: نقش ترکیه باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و طبق اظهارات معاون رییس جمهور آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی در به وجود آوردن گروه تروریستی داعش نقش داشتند. گروهک تروریستی داعش قصد دارد تا با اسارت گرفتن این خلبان خواسته های خود را از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم پیش برند تا بر روند تعاملاتی که در منطقه در حال شکل گیری است تاثیر گذار باشند.

مهدی عزیزی نیز گفت: در حال حاضر نیروهای مردمی در کنار ارتش عراق حضور دارند و این عامل باعث شد تا عرصه میدانی به نفع نیروهای دولتی تغییر کند و در واقع پیش روی های ارتش عراق آسیب های بزرگی را به داعش وارد کرد.

وی افزود: داعش با استفاده از کمک آمریکا و عربستان سعودی یک شبکه ارتباطی و تبلیغاتی وسیعی را در اختیار دارد و تبلیغات بسیاری نیز توسط این رسانه های برای آن ها انجام می شد اما اخیرا این شبکه ها با قدرت بیشتری عمل می کنند که یکی از عوامل شکست های پی در پی گروه تروریستی داعش در عرصه میدانی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این شبکه ها تلاش می کنند تا با پخش صحنه هایی از جنایت های داعش در عراق و سوریه سرپوشی را بر روی ضعف ها و شکست های میدانی آن ها بگذارند تا روحیه نیروهای این گروه تروریستی را بالا ببرند.

عزیزی افزود: ترکیه تصور می کرد که تحولات منطقه به سمت اهداف آن ها پیش خواهد رفت و بر همین اساس تلاش کردند که برای تاثیر گذاری و تغییر قواعد بازی در منطقه و برای امتیاز گیری از آمریکایی ها قدرتمند ظاهر شوند البته تحولات در ترکیه به نحوی بود که ترک ها متوجه اشتباهات خود شدند اما همچنان در حال اقدامات اشتباه خود هستند.

وی گفت: اردن اگرچه در ائتلاف علیه داعش شرکت کرده است اما ارتباط خاصی را با داعشی های عراقی دارد. نیروهای خارجی داعش خواستار کشته شدن این خلبان اردنی هستند اما نیروهای عراقی داعش قصد دارند تا این اسیر را در قبال برخی امتیازات سیاسی و آزادی برخی فرماندهان و اعضای برجسته داعش معاوضه کنند و با توجه به نقش اردن در حمایت از داعش بعید می دانم که اتفاقی برای این خلبان اردنی رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها