نمایندگان مجلس عراق، گروهک تروریستی داعش را که دست به اقدامات جنایتکارانه علیه مردم عراق می‌زند، دشمن ملت‌ها و ساخته رژیم صهیونیستی خواندند.
کد خبر: ۷۵۳۹۳۶

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نمایندگان مجلس عراق در کنفرانس منطقه‌ای اسلامگرایان و حکومت که روز یکشنبه با میزبانی مرکز مطالعات سیاسی قدس در امان پایتخت اردن برگزار شد، ضمن محکوم کردن سیاست به حاشیه راندن افراد و مضر دانستن آن برای این کشور بویژه در شرایط کنونی عراق تاکید کردند: عراق باید با مشارکت تمام گروه‌ها واقشار مردم تحت لوای یک دولت متحد صرف نظر از گرایش‌های مختلف در سایه امنیت و ثبات اداره شود.

علی العلاق، یکی از رهبران حزب دعوه اسلامی در مجلس عراق گفت: عراقی‌ها طی 9 سال توانستند دولت و موسسات وابسته به آن را با وجود اشغال آمریکا بسازند و پیچیدگی‌های داخل آن، مجلس نمایندگان و حکومتی تشکیل بدهند که بتوانند با ایفای نقش فعال، نیروهای آمریکایی را از عراق بیرون برانند.

وی گفت: آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعه در عراق خود را مرجعیت دولت نمی‌داند؛ بلکه مرجعیت همه مسلمانان می‌داند و ما سیاستمداران به حکمت و صحت نــظر ایشان اعتقاد راسخ داریم.

ضیا الاسدی، عضو دیگر مجلس عراق دبیرکل ائتلاف الاحرار در مجلس عراق گفت: عراق باید توسط عراقی‌ها صرف‌نظر از وابستگی‌های آنها اداره شود و ما ابدا برای تاسیس یک دولت سنی یا شیعه تلاش نمی‌کنیم و دولت عراق حق حیات و آزادی رای هر شهروند عراقی را حفظ می‌کند.

دکتر احمد اوصال، مدیر انستیتوی تفکر استراتژیک آنکارا در این جلسه با محکوم کردن سیاست به حاشیه راندن ابراز امیدواری کرد دولت جدید متشکل از همه طیف‌های مردم عراق باشد تا شاهد عراقی متحد باشیم.

روز گذشته در خبری اعلام شد، یک گروه ناظر مسائل سوریه گفته است گروه تروریستی داعش از ماه ژوئن (تیر) تاکنون نزدیک به 2000 نفر را در سوریه اعدام کرده که نیمی از آنان عضو یک قبیله سنی بوده‌اند. همچنین گروه داعش مدعی شد توانسته است یک جنگنده عراقی را در منطقه «بلد» سرنگون کرده و خلبانش را به اسارت درآورد که البته وزارت دفاع عراق ادعای این گروه تروریستی را تکذیب کرد.شبکه تلویزیونی العالم نیز روز گذشته از انفجار بمبی در یک مراسم سوگواری و عزاداری در شمال بغداد خبر داد و گفت در اثر آن 12 کشته و 21 نفر دیگر مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها