رکوردهای مختلف در سال 2014 انگار منتظر بودند تا یکی پس از دیگری بشکنند

یک دنیا رکورد زیر پای ورزش

امسال با برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال، المپیک زمستانی، رقابت‌های مختلف جاده‌ای، تورنمنت‌های معتبر با جایزه‌های کلان و قابل توجه، لحظات‌ تاریخی در ورزش ثبت شد. این لحظات فقط مربوط به رکوردهای ورزشی نیست، گاهی نخستین‌ها رقم خورد و گاهی بدترین‌ها.
کد خبر: ۷۵۳۹۰۱
یک دنیا رکورد زیر پای ورزش

برخی از نتایج ثبت شده در دنیای ورزش نیز در موقعیت خود قابل توجه است، در حالی که اصلا پای رکوردشکنی در میان نیست. با پایان سال میلادی 2014 به برخی از رکوردها، آمارهای ورزشی و اتفاقات جالب که در این سال ثبت شد می‌پردازیم، البته با این توضیح که تنها بخشی از اتفاقات و رکوردهای جالب پیش روی شماست.

جام جهانی در آیینه آمار و ارقام

171ـ این تعداد گل‌هایی است که در این دوره از رقابت‌های جام جهانی به میزبانی برزیل‌ به ثمر رسید. جام جهانی 2014 برزیل در کنار جام جهانی 1998 فرانسه پرگل‌ترین جام‌های جهانی تاریخ هستند. 7ـ اسپانیا در جام جهانی 2014 برزیل هفت گل خورد و پنج گل زد. قهرمان سال 2010 جام جهانی در همان مرحله گروهی حذف شد.

1ـ بله، فقط یک امتیاز. انگلستان در جام جهانی 2014 برزیل با یک امتیاز حذف شد و به خانه رفت. این برای نخستین بار از سال 1958 به بعد بود که چنین اتفاقی برای انگلیسی‌ها می‌افتاد.

15ـ تیم هاوارد، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی 2014 برزیل در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل بلژیک رکوردی بی‌نظیر در تاریخ جام جهانی از خود بر جای گذاشت. او 15 بار «سیو» کرد و تیمش را از خطر گل خوردن نجات داد تا رکوردی بی‌نظیر برای این دروازه‌بان ثبت شود. البته آمریکا با وجود درخشش هاوارد 2 بر یک به بلژیک باخت، اما سیوهای بی‌نظیر هاوارد برای همیشه در تاریخ ثبت شد. 16ـ میروسلاو کلوزه، مهاجم لهستانی‌تبار تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی برزیل به برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. او که در چهار جام جهانی بازی کرده در این رقابت‌ها با شکستن رکورد رونالدوی برزیلی با 16 گل به تنهایی در صدر برترین گلزنان جام جهانی ایستاد.

7 بر یک؛ این نتیجه‌ای است که در نیمه نهایی جام جهانی 2014 رقم خورد، جایی که برزیل با خوردن 7 گل مقابل آلمان ناباورانه شکست خورد؛ بدترین شکست برزیل در تاریخ جام جهانی. آلمان‌ها در این مسابقه به رکورد 224 گل در تاریخ جام جهانی رسیدند. آنها بیشتر از هر کشور دیگری در جام جهانی گلزنی کرده‌اند.

آمار و ارقام لالیگای اسپانیا

18ـ آتلتیکو مادرید پس از 18 سال قهرمان لالیگای اسپانیا شد. آخرین بار که مادریدی‌ها قهرمانی در اسپانیا را جشن گرفتند به فصل 1996 ـ 1995 برمی‌گردد.

258ـ لیونل مسی بر صدر برترین گلزنان تاریخ لالیگا ایستاد. او در این فصل با سبقت از تلمو زارا به قله برترین گلزنان لالیگا رسید. شمار گل‌های وی برای تیم کاتالانی تا امروز 258 گل است. 0 ـ بارسلونا در سال 2014 هیچ جامی به دست نیاورد! این برای بارسایی که در سال‌های اخیر تمام افتخارات ممکن را به دست آورد، بسیار عجیب است.

آمار و ارقام لیگ برتر انگلیس

100ـ برای نخستین بار درتاریخ لیگ برتر انگلیس دو باشگاه در پایان فصل از مرز 100 امتیاز گذشتند. منچسترسیتی در پایان فصل 102 امتیاز کسب کرد و لیورپول 101 امتیاز. سیتی‌زن شیپ‌ها فقط با یک امتیاز بیشتر از لیورپول قهرمان لیگ برتر انگلیس شدند. 10ـ در طول سال 2014 میلادی، ده مربی در لیگ برتر انگلیس یا اخراج شدند یا استعفا دادند.

1052ـ در فصل 2014 ـ 2013 لیگ برتر انگلیس 1052 گل در رقابت‌ها به ثمر رسید که رکورد قابل توجهی است.

52ـ برای نخستین بار در صد سال گذشته یک باشگاه انگلیسی موفق شد دو گلزن طراز اول در ترکیب خود داشته باشد. لوئیس سوارز (در پایان فصل به بارسلونا پیوست) و دانیل استاریج روی هم رفته در فصل گذشته 52 گل برای لیورپول زدند. سهم اولی 31 گل و دومی 21 گل بود.

20ـ این شماره پیراهن روبین فن‌پرسی مهاجم هلندی منچستریونایتد است. پیراهن شماره 20 فن‌پرسی محبوب‌ترین پیراهن در بریتانیا بود و بیش از پیراهن هر بازیکن دیگری در فروشگاه‌های مختلف به فروش رفت.

آمار و ارقام لیگ قهرمانان اروپا

10ـ رئال مادرید برای دهمین بار در تاریخ حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی رسید. رئالی‌ها برای رسیدن به این موفقیت بی‌سابقه آتلتیکومادرید را در فینال این فصل با نتیجه 4 بر یک شکست دادند. این نتیجه در وقت‌های اضافی رقم خورد. مسابقه فینال در لیسبون پایتخت پرتغال برگزار شد.17ـ کریستیانو رونالدو در فصل 2014 ـ 2013 لیگ قهرمانان اروپا 17 گل به ثمر رساند که رکورد جدیدی در این رقابت‌ها بود.75ـ لیونل مسی در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا‌ (2015 ـ 2014 ) شمار گل‌های خود در این رقابت‌ها را به عدد 75 رساند تا با سبقت از رائول به صدر برترین گلزنان تاریخ رقابت‌ها برسد.

دیگر آمار فوتبال

51 ـ رئال مادرید در فوتبال اسپانیا رکورد جدیدی ثبت کرد. این تیم در سال 2014 میلادی 51 برد به دست آورد که 22 تای آن پشت سر هم بود. آنها 178 گل نیز به ثمر رساندند.1ـ ایکر کاسیاس، سنگربان رئال مادرید نخستین دروازه‌بان تاریخ است که تمام افتخارات موجود در فوتبال را از فتح جام جهانی و جام ملت‌های اروپا گرفته تا فتح جام باشگاه‌های جهان و لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود ثبت کرده است. او تمام افتخارات داخلی را هم با رئال مادرید در اسپانیا به دست آورده است. فتح جام باشگاه‌های جهان در ماه اخیر کاسیاس را به پرافتخارترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال دنیا تبدیل کرد. 61ـ کریستیانو رونالدو سهم زیادی در رکوردشکنی‌های فوتبال در سال 2014 میلادی داشت. او در این سال در مجموع 61 گل زد که 5 گل آن با پیراهن تیم ملی فوتبال پرتغال بود.

آمار و ارقام رقابت‌های ورزشی کشورهای مشترک‌المنافع

140ـ در این دوره از رقابت‌های دوومیدانی کشورهای مشترک المنافع که به میزبانی گلاسکو برگزار شد، بیننده‌ها 140 مسابقه مختلف را شاهد بودند. 11ـ یک خانواده استرالیایی در رقابت‌های ورزشی کشورهای مشترک المنافع 11 مدال در ماده‌های مختلف دو و میدانی به دست آوردند. آلانا، دنیس و مت بوند این 11 مدال را به دست آوردند.

تنیس

9ـ رافائل نادال برای نهمین بار قهرمان تنیس اوپن فرانسه شد. 18 ـ سره‌نا ویلیامز تنیسور زن و پرافتخار آمریکایی با فتح تنیس اوپن آمریکا هجدهمین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها را به دست آورد.

1 ـ «استان واورینکا» که اهل سوئیس است در ماه اخیر قهرمان تنیس اوپن استرالیا شد. او نخستین تنیسور‌ در دنیای تنیس است که از سال 2009 به بعد موفق شده در میان چهار تنیسور بزرگ دنیای تنیس یعنی راجرر فدرر،رافائل نادال، نوواک جوکوویچ و اندی مورای قهرمانی یک تورنمنت معتبر را به دست بیاورد. در واقع از سال 2009 به بعد هیچ تنیسوری به غیر از این چهار نفر قهرمان هیچ تورنمنتی نشده بود.

دوچرخه‌سواری

4800000 ـ رقابت‌های معتبر دوچرخه‌سواری توردو فرانس امسال از لحاظ داشتن تماشاگر رکورد شکست. چهار میلیون و 800 هزار تماشاگر این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کردند.128 میلیون پوند ـ این رقمی است که مسئولان برگزاری توردوفرانس از این رقابت‌ها درآمدزایی کردند.

فرمول یک

701ـ تیم مرسدس بنز در این فصل از رقابت‌های فرمول یک 701 امتیاز به دست آورد که رکورد جدیدی در تاریخ این رقابت‌هاست.2ـ لوئیس همیلتون بریتانیایی برای دومین بار قهرمان رقابت‌های جهانی فرمول یک شد.112000 ـ همیلتون در این فصل 112 هزار مایل رانندگی کرد.

بسکتبال

5ـ تیم ملی بسکتبال آمریکا قهرمان جام جهانی 2014 شد. این پنجمین قهرمانی آمریکایی‌ها در جام جهانی بسکتبال محسوب می‌شد. 1ـ سلطه آمریکایی‌ها بر رده نخست رنکینگ فیبا(فدراسیون جهانی بسکتبال) ادامه دارد. آنها هنوز هم در رده یک برترین تیم‌های دنیا قرار دارند.

37 ـ آمریکا برای قهرمانی در جام جهانی این دوره از رقابت‌ها در فینال صربستان را با اختلاف 37 امتیاز شکست داد که برای تیم فینالیستی همچون صربستان اختلاف امتیاز زیادی است.

آمار و ارقام گلف

25 سال و 98 روز ـ «روری مک لوری» در رقابت‌های پی جی آی آمریکا که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های مربوط به گلف دنیاست با این سن و سال نسبتا کم قهرمان شد تا رکورد کم‌سن و سال‌ترین قهرمان این رقابت‌ها را بزند.

6274648 ـ روری مک لوری رکورد بیشترین جایزه نقدی گلف را هم شکست. او بابت قهرمانی‌های متعدد خود در سال 2014 شش میلیون و 274 هزار 648 پوند جایزه نقدی دریافت کرد. او مرد شماره یک گلف در سال 2014 بود.

دیلی میل‌ /‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها