رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: شلیک شکارچی متخلف در منطقه حفاظت‌شده میانکاله، محیط‌بان بهشهری را راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۷۵۳۰۸۸

زمان رضا احمدی افزود: این درگیری در جزیره آشوراده رخ داد و در پی آن، علیرضا یخکشی محیط‌بان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفت و مجروح شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر افزود: پس از آغاز این درگیری، محیط بان بهشهری هم اقدام به دفاع قانونی از خود کرد و با شلیک به سمت این شکارچی، وی را از ناحیه پا هدف قرار داد.

احمدی ادامه داد: پس از مجروح شدن شکارچی متخلف، محیط بانان سلاح وی را ضبط و به همراه لاشه 9 مرغابی وحشی، تحویل مراجع قضایی دادند./ ایرنا

کاهش صید ماهیان استخوانی در آستارا

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا از روند نزولی صید ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد.

صادق خاصی‌پور افزود: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون، 14 هزار و 68 کیلوگرم انواع ماهی استخوانی توسط شرکت تعاونی صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.وی با بیان این‌که این میزان ماهی در 99 بار پره‌کشی توسط 49 صیاد عضو شرکت صید شده است، گفت: نامساعد بودن وضعیت جوی و کولاک بودن دریا یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی در این شهرستان است.

خاصی‌پور با اشاره به این‌که سرد شدن هوا در شهرستان‌های آستارا و تالش سبب شده است تا مجوز صید به روش پره 15 روز زودتر برای این مناطق صادر شود، افزود: صادر شدن زودهنگام این مجوز هم تاثیری در افزایش میزان صید صیادان این منطقه نداشته است.

وی اضافه کرد: در مدت مذکور 12 هزار و 616 کیلوگرم ماهی کفال، 1371 کیلوگرم ماهی سفید و 81 کیلوگرم ماهی کپور، آزاد ماهی، اردک ماهی و دیگر گونه‌ها صید شده است. ‌/‌ایسنا

راه‌اندازی تور هوایی با بالن در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان‌ کرمانشاه گفت: باید با طرح و اجرایی کردن ایده‌های جدید همچون راه‌اندازی تور هوایی به‌وسیله بالن به دنبال جذب گردشگران بیشتری به استان باشیم.

محمدرضا ستایش‌فر افزود: توسعه گردشگری خارجی اصلی‌ترین هدف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی تورهای هوایی برای گردشگران داخلی و خارجی یکی از این ایده‌هاست که می‌تواند به جذب گردشگران بیشتری به استان منجر شود.

ستایش‌فر تصریح کرد: گردش از هوا به‌وسیله بالن بر فراز مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان ایده‌ای است که درصدد اجرایی کردن آن هستیم.این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در قالب این تور هوایی، گردشگران می‌توانند با سوار شدن بر بالن از فضای آسمان نظاره‌گر اماکن تاریخی استان همچون بیستون و تاق بستان باشند. ‌/‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها