وقتی پهپادهای اسباب‌بازی هم دردسر می شوند

مقام‌های انگلیسی به دارندگان پهپادهای اسباب‌بازی در خصوص پرواز بی‌شمار آن‌ها بر فراز مکان‌های پرتردد به ویژه فرودگاه‌ها هشدار دادند.
کد خبر: ۷۵۲۶۱۹
وقتی پهپادهای اسباب‌بازی هم دردسر می شوند

روزنامه انگلیسی «اکسپرس»‌ پنجشنبه طی مطلبی نوشت: بیم تهدیدهای ناشی از پرواز پهپادها موجب نگرانی مقام‌های انگلیسی شده است.

بر اساس این گزارش، اوائل ماه جاری به دنبال پرواز یک فروند از این پهپادها در ارتفاع 20 پایی و بر فراز یک هواپیمای مسافربری که قرار بود در فرودگاه بین‌المللی هیثرو فرود آید، باعث ترس ناشی از گسترش این هواپیماهای کوچک کنترل از راه دور شد.

بر اساس قوانین انگلیس پرواز هواپیمای کنترل از راه دور بر فراز مناطق شلوغ یا در فاصله 50 متری با مردم یا ساختمان‌ها غیر قانونی است.

بخش هواپیمایی انگلیس همچنین اعلام کرده است که پرواز غیر قانونی پهپادها پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت.

«گری کوربت» کارشناس امور هوایی انگلیس در این باره اظهار داشت: «فناوری این پهپادها طی سال‌های اخیر گسترش یافته و به راحتی می‌توان آن‌ها را از بازار خریداری کرد. اما خریداران باید متوجه قوانین موجود در این مسیر باشند.»

اتحادیه خلبانان انگلیس نیز در این زمینه مدعی شد که در چند روز گذشته گزارش‌هایی در زمینه پرواز پهپادها در نزدیکی هواپیماهای در حال فرود را دریافت کرده است.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که برخی از پهپادهای اسباب بازی که هم اکنون به مناسبت ایام کریسمس به فروش می‌رسند قادرند تا ارتفاع 200 پایی از سطح زمین به پرواز درآیند و ما از مردم می‌خواهیم تا از آسیب رساندن به دیگران با این پهپادها به شدت خودداری کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها