رییس اتحادیه کشوری حمل و نقل درون‌شهری گفت: متأسفانه وزارت کشور هنوز وظایف حمل و نقل عمومی در مدیریت بحران را مشخص نکرده است و موازی‌کاری‌هایی در بحران‌ها ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۵۰۱
وزارت کشور وظایف حمل و نقل عمومی در بحرانها را مشخص نکرده است

سید جلال علی‌الحسینی درباره نقش حمل و نقل در مدیریت بحران گفت: قبل از ایجاد بحران باید نسبت به ساماندهی و وظایف حمل و نقل عمومی در مواقع بحران اقدام شود.

وی افزود: باید حمل و نقل عمومی نوسازی شود تا در مواقع بحرانی بتوان استفاده بهینه‌ای از این وسایل داشت.

علی‌الحسینی گفت: در زمان بحران حمل و نقل عمومی می‌تواند برای جابه‌جایی افرادی که آسیب دیده‌اند یا نجات یافته‌اند اقدام کند یا می‌توان از حمل و نقل عمومی به عنوان خودروهای امدادرسان استفاده کرد.

رییس اتحادیه کشوری حمل و نقل درون‌شهری افزود: یکی از مشکلات این است که وزارت کشور نسبت به وظایف حمل و نقل عمومی در بحران اقدامی نکرده است و موازی‌کاری‌هایی در بحران‌ها ایجاد می‌شود بنابراین باید وظیفه هر دستگاه در بحران مشخص شود تا بحران شکل‌گرفته گسترده‌تر نشود.

وی گفت: باید جلسات مشترکی نیز بین متولیان حمل و نقل بخش خصوصی و دولتی با محوریت مدیریت بحران تشکیل شود و در آن جلسه تفکیک وظایف صورت بگیرد.

علی‌الحسینی به نقش آموزش‌های قبل از بحران اشاره کرد و افزود: باید نسبت به آموزش رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی در بخش خصوصی و دولتی اقدام شود تا بتوانند در بحران‌ها نسبت به نجات افراد اقدام کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها