یک متخصص فیزیوتراپی گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به آسیب‌های جدی به مفاصل و بویژه ستون فقرات می‌شود، ثابت ماندن در یک وضعیت به مدت طولانی است.
کد خبر: ۷۵۱۳۹۷

دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: برای حفظ سلامت مفاصل و ستون فقرات لازم است افراد هر 15 دقیقه وضع نشستن خود را در محل زندگی و محیط کار خود تغییر دهند.در واقع، یکی از مهم‌ترین وظایف فیزیوتراپیست‌ها مبارزه با فقر حرکتی و نداشتن تحرک است و آنچه امروزه به عنوان مشکل شایع در جوامع صنعتی و ماشینی با آن مواجه هستیم بحث بی‌حرکتی است.

وی ممانعت از تکرار حرکات مشابه را در زندگی روزمره و حتی در حرکات ورزشی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بسیاری از کارهای روزمره ما حتی در حرکات بسیار ظریف و لطیف از جمله نویسندگی، نقاشی یا انواع هنرها نباید به صورت تکراری انجام شود چرا که این گونه حرکات تکراری، همانند وارد شدن ضربات کوچک ممتد است که در نهایت، به ایجاد صدمات و ضایعات شدید در تاندون‌ها، دیسک و مفاصل مختلف بدن منجر می‌شود.

حفظ باروری با درمان سریع سرطان دهانه رحم

یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که سرطان دهانه رحم در کشورهای در حال توسعه مثل ایران، شیوع بالایی دارد، گفت: با درمان ضایعات پیش بدخیم این بیماری می‌توان باروری خانم‌ها را حفظ کرد در حالی که اگر این بیماری دیر شناسایی شود و غربالگری در آن صورت نگیرد و به مراحلی برسد که در آن مریض علامت دار شود، معمولا حفظ باروری ممکن نخواهد بود.

دکتر طاهره اشرف گنجویی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: شیوع ویروس سرطان دهانه رحم بویژه در کشور ما در حال افزایش است و ثابت شده که این ویروس در بیش از 99 درصد سرطان‌های دهانه رحم مشاهده می‌شود. در حالی که می‌توان با انجام تست‌های غربالگری، تغییرات ناشی از این ویروس را در مراحل اولیه شناسایی کرد و قبل از این که به سرطان تبدیل شود با شناسایی ضایعات پیش بدخیم و درمان این ضایعات می‌توان از ابتلا به سرطان دهانه رحم در خانم‌ها جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: تمام خانم‌هایی که فعالیت جنسی دارند در ریسک ابتلا به این ویروس HPV هستند و از آنجا که شیوع این ویروس در خانم‌های جوان به مراتب بالاتر است، لازم است غربالگری از سن بیست‌ویک سالگی شروع شود و به تناوب ادامه یابد. اگر غربالگری صورت نگیرد، دیده شده است که این ویروس طی ده تا 15 سال به سرطان دهانه رحم منجر می‌شود. معمولا سن متوسط ابتلا به سرطان دهانه رحم چهل تا چهل‌وپنج سالگی است در حالی که این ضایعات پیش بدخیم را می‌توان با انجام تست‌های پاپ اسمیر و تست‌های غربالگری ده سال زودتر شناسایی و براحتی درمان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها