جانشین فرمانده نیروی زمینی خبر داد:

سرمایه گذاری ارتش روی سلاح های ضد زره

جانشین فرمانده کل ارتش از تست تسلیحات جدید ارتش در رزمایش هفته آینده خبر داد و گفت: رزمایش بزرگ ارتش از چهارم تا دهم دی ماه برگزار می‌شود که در آن یگان های مختلفی از نیروی دریای، هوایی، زمینی و پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۵۰۶۲۵
آزمایش تسلیحات جدید در رزمایش بزرگ ارتش

در آستانه برگزاری رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشست خبری این رزمایش از دقایقی قبل با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی و امیر حسین چیت فروش از فرماندهان نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده آجا اظهار داشت: رزمایش بزرگ ارتش از چهارم تا دهم دی ماه برگزار می شود که در آن یگان های مختلفی از نیروی دریای، هوایی، زمینی و پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.

وی گفت: گستره این رزمایش در حدود 2 میلیون و 200هزار کیلومتر مربع خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه در این رزمایش از پایگاه دریایی سپاه و یگانهای احتیاط بسیج هرمزگان نیز در کنار ارتش حضور دارند، تصریح کرد: از وزارت دفاع هم برای نظارت بر سلاح ها و سامانه های جدید حضور خواهند داشت.

فرمانده رزمایش ارتش گفت: سلاح‌ها و تاکتیک‌های جدید در این رزمایش تست و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل ارتش، انطباق عملیات با تهدیدات پیش بینی شده و تمرین اقدامات فرماندهی مشترک و ستادی و ارزیابی یگانها را ازجمله اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: البته بخش های زیادی از رزمایش چون طبقه بندی دارد رسانه ای نمی‌شود.

موسوی شعار رزمایش را «نمایش اقتدار و صلح و دوستی پایدار در سایه وحدت اسلامی و منطقه» عنوان کرد و اظهار داشت: تاکید می‌کنیم که با حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخشهایی از این رزمایش، موضوع مبارزه با تروریسم را هم تمرین می‌کنیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی نیز در این نشست گفت: 2 پایگاه دریایی سپاه در جاسک و چابهار تحت کنترل عملیاتی در این رزمایش حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: توان موشکی ارتش با شلیک موشکهای سطح به سطح، ساحل به دریا، زمین به هوا و هوا به سطح در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: منطقه ای را بعنوان منطقه تیراندازی مشخص کرده‌ایم که اژدر و موشک در آن شلیک می‌کنیم و اطلاعیه می‌دهیم که بیگانگان منطقه را ترک کنند.

سیاری با بیان اینکه این کار طبق قوانین بین اللملی است، تاکید کرد: هرکه منطقه را ترک نکند، عواقب آن با خودش خواهد بود.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز با بیان اینکه تمام پروازهای فرامنطقه‌ای در زمان رزمایش رصد میشود، در این رزمایش نیز همچون گذشته هواپیماهای جاسوسی و پهن پیکر و... از منطقه fir ایران دور خواهند شد.

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با بیان اینکه دستاورهای جدید را در این رزمایش تست می‌کنیم، از حضور یگانهای نزاجا در گستره 43 هزار کیلومتر مربعی در این رزمایش خبر داد.

امیر خلبان حسین چیت فروش سخنگوی نیروی هوایی نیز گفت: در این رزمایش، 9 نوع از هواپیمای نیروی هوایی از بمبرهای سنگین و متوسط و هواپیماهای شکاری و بمب افکن شکاری حضور دارند و موشکهای جدید و مختلفی تست خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها