دریادار سیاری: نیروی دریایی ارتش به یک اژدر پیشرفته مجهز شده است

رزمایش دریایی ولایت ۹۳، پایان آذر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۳، پایان آذر در سواحل مکران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۱۳۶۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش افزود: این رزمایش تا مدار 10 درجه به صورت سطحی، زیرسطحی، موشکی، غواصی و عملیات ویژه با مشارکت نیروی دریایی و پدافند به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی به تجهیز نیروی دریایی ارتش به یک اژدر پیشرفته اشاره کرد و گفت: این اژدر مراحل آزمایش خود را در جنوب با موفقیت پشت سر گذاشته است و در ارتقای توان رزمی دریایی ما بسیار اهمیت دارد و توان ما را بالا خواهد برد.

سیاری با بیان این‌که بزرگ‌ترین سلاح نیروی دریایی، زیردریایی است، ادامه داد: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی، دارای نیروی دریایی در کلاس‌های مختلف است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق دو بالگرد ضد زیردریایی و یک بالگرد زیرسطحی و یک هواناو به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: رونمایی از پنج فروند ناوچه موشک‌انداز کلاس فتح و تجهیز به موشک سطح به سطح که تعمیرات اساسی روی آنها انجام شد، رونمایی از دو ناوچه موشک‌انداز، رونمایی از رادار سه‌بعدی عصر و نصب آن روی ناوشکن جماران از دیگر برنامه‌های نیروی دریایی است.

زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند آماده رونمایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند هر دو آماده رونمایی و حتی ناوشکن دماوند آماده الحاق به ناوگان نیروی دریایی است.

سیاری افزود: برای الحاق ناوشکن دماوند، منتظر دستور سلسله مراتب بالاتر هستیم و زیردریایی فاتح نیز آماده رونمایی است که آن نیز به ناوگان نیروی دریای ملحق خواهد شد.

سیاری با بیان این‌که دو فروند بالگرد اس.اچ.تی، یک فروند بالگرد ضدسطحی و یک هواناو به نیروی دریایی الحاق می‌شود، گفت: امروز از رادار و سامانه‌های کنترل آتش و توانمندی تعمیر موتورهای ناوهای موشک‌انداز رونمایی می‌شود و مجتمع تعمیرات کشتی‌سازی در بندر انزلی نیز افتتاح خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی به عملیات مروارید و نقش آن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این عملیات هفت روز بعد از آغاز جنگ تحمیلی برای از بین بردن نیروی دریایی دشمن و محاصره اقتصادی آنها، حمله به بنادر دشمن از جمله البکر برای جلوگیری از هرگونه ورود و خروج کالا و حفظ و صیانت از جمهوری اسلامی انجام شد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی زمانی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و قسمت‌هایی از دریای عمان حضور داشت، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب اکنون در منطقه مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المندب و خلیج عدن حضور دارد.

اسکورت 2000 کشتی تجاری

سیاری با بیان این‌که اکنون دریا برای کشور ما حائز اهمیت است، گفت: تا امروز 2000 کشتی تجاری را اسکورت کرده‌ایم و بیش از 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم که با وجود هشدارها به کشتی‌های تجاری حمله کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر اسکورت کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی به 22 کشتی تجاری کشورهای دیگر که درخواست کمک داشتند، کمک کردیم.

سیاری افزود: اکنون ناوگروه 32 نیروی دریایی در جیبوتی پهلو گرفته و امنیت را در خلیج عدن و مالاگا تامین کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که ما اکنون سفرهای دریایی دوردست را در برنامه خود داریم، گفت: نیروی دریایی تاکنون در باب المندب، کانال سوئز، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، جنوب هندوستان، خلیج بنگال، تنگه مالاگا، دریای چین، اقیانوس آرام و بندر دارالاسلام حضور یافته است و امیدواریم در سفرهای آینده از طریق آفریقای جنوبی وارد اقیانوس اطلس شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها