دیروز زمانی به سرکار آمدیم تلفن‌های گروه اقتصاد مدام زنگ می‌خورد که بیشتر این زنگ‌ها واکنش مردم به گزارش دیروز جام‌جم درباره مشکلات امداد خودروها بود.درآن گزارش مسائلی که بیشتر شهروندان با آن مواجهند ـ از قیمت گرفته تا سرکارگذاشتن وخدمات ناقص ـ با ذکر مثال‌هایی درج شده بود.
کد خبر: ۷۴۹۸۱۵
دل پر مردم از امدادخودروها و نکته‌ای که جدی گرفته نمی‌شود

بیشتر تماس گیرندگان می‌گفتند فقط زنگ زدیم تا بگوییم گزارشتان درباره امداد خودروها حرف دل بسیاری از شهروندان است. لطفا از این دست مطالب بیشتر کار کنید.

یک چنین واکنش‌هایی نسبت به این دسته از گزارش‌ها حاوی یک نکته کوچک اما مهم است. این‌که نشان می‌دهد شاید جنس و دامنه مشکلات مردم چندان از جنسی نباشد که این روزها رسانه‌ها به آن می‌پردازند.

به عبارت بهتر شاید مردم می‌خواهند رسانه‌ها بیش از قبل به بطن زندگی آنان وارد شده و از مسائلی بگویند که به قول روزنامه‌نگاران شایسته تیتر یک برخی رسانه‌ها دانسته نشود؛ اما شاید مردم می‌خواهند بگویند تیتر یک مد نظرما با تیتر یک برخی از شما رسانه‌ای‌ها تفاوت دارد و بنابراین شاید لازم باشد برخی رسانه‌ها خط اصلی محتوای خود را نیازمند تغییر و چرخش به سوی مردم ببینند.

این موضوع از کلام تماس گیرندگان برای گزارش امداد خودروهای جام‌جم کاملا مشخص بود. چراکه ظاهرا صابون امداد خودروهای غیرمجاز و حتی مجاز به تن خیلی‌ها خورده و آنها رسیدگی و پیگیری چنین مشکلاتی را کمتر در رسانه‌ها دیده‌اند.

به عبارت دیگر مشکلات و مسائلی که این روزها مردم درزندگی روزمره با آن دست به گریبان هستند، آن قدر زیاد است که ورود دقیق‌تر رسانه‌ها به آن موضوعات را اجتناب‌ناپذیر می‌کند، لذا شاید لازم باشد رسانه‌ها بعضا از پیله‌های خودتنیده فانتزی خارج و به سوی واقعیات ملموسی بروند که درددل شمار زیادی از شهروندان است، شهروندانی بی‌تریبون که از تریبون‌های عمومی انتظار دارند جهت محتوای خود را به سوی خواست آنان تغییر دهند و کاری کنند که از دل یک گزارش یا یادداشت، حل یک مشکل یا دست‌کم طرح یک مشکل بیرون بیاید ویک سختی از شمار سختی‌های روزانه را به نحوی کم کند. شاید اگر در نگاهی متفاوت و از بیرون به این درخواست نگاه کنیم دریابیم. مگررسالت روزنامه نگاری همین نیست؟

محمدحسین علی‌اکبری ‌-‌ گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كبیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
۰
۰
با عرض سلام متاسفانه در اتوبان كاشان به اصفهان در حال رانندگی بودم كه حوالی خروجی خزاق بنزین خودرو تمام شد و به طور اتفاقی یكی از این آقایان مثلاً امداد خودرو آمد و با دادن 4لیتر بنزین 35000تومان از ما گرفت و گفت 10000تومان تخفیف دادم خواهشا یك تیم بازرسی یگان تعزیرات حكومتی برای این بی انصاف ها در نظر بگیرند اینجانب آرمین كبیری هستم ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها