«والدین هر کاری برای سلامت فرزندانشان انجام می‌دهند.» این جمله از آن دست عبارت‌هایی است که شاید بارها شنیده‌اید و برایتان تکراری شده باشد، اما اگر می‌خواهید بیشتر به معنای این جمله پی ببرید، بهتر است نگاهی به فداکاری فوق‌العاده یک پدر چینی به نام ژیا جون بیندازیم.
کد خبر: ۷۴۷۵۱۶
پدری که به خاطر پسرش، کیسه بوکس شد

پزشکان چند ماه پیش به ژیا خبر می‌دهند پسر سه ساله‌اش به سرطان مبتلاست و آنها باید برای پیوند مغز استخوان به او حدود 700 هزار یوآن هزینه کنند. او که پول این کار را نداشت، دست به کار عجیبی زد.

او در مقابل ایستگاه‌های مترو و در مکان‌های پرتردد ایستاد و پیراهنی را بر تن کرد که این جمله رویش نوشته بود: «یک ضربه به من بزنید، یک یوآن بدهید». در مقابلش نیز جعبه‌ای قرار داد که مدارک پزشکی پسرش و عکس او روی آن چاپ شده بود.

خودش می‌گوید، اول به فکر گدایی کردن افتاده، اما می‌ترسید مردم داستان مربوط به بیماری پسرش را باور نکنند؛ بنابراین تصمیم گرفت با این روش عجیب، توجه مردم را نسبت به بیماری فرزندش به خود جلب کند.

در ابتدا مردم چندان کار ژیا را جدی نمی‌گرفتند و بی‌تفاوت از کنارش عبور می‌کردند؛ اما پس از پخش خبری از او در تلویزیون، سیل کمک‌ها به این پدر فداکار سرازیر شد. حال او توانسته با مهربانی مردم و فداکاری خودش، نزدیک به 800 هزار یوآن جمع کند.

آنچه که برای ژیا بیش از این پول‌ها ارزش دارد، مهربانی بی‌حد و اندازه مردمی است که شاید تا دیروز بی‌توجه از کنارش در خیابان عبور می‌کردند، اما امروز علاوه بر تماس تلفنی با او، به پسرش نیز در بیمارستان سر می‌زنند؛ موضوعی که تاکنون هنوز مشخص نشده، این است که آیا مردم در قبال دادن این پول‌ها حاضر به ضربه زدن به او شده‌اند یا خیر.

حسین خلیلی -‌‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها