در مورد این‌که به‌دلیل سیاست‌های مقامات عربستان سعودی، زنان این کشور از بسیاری از حقوق خود محروم شده و می‌شوند، مطالب و گزارش‌های زیاد منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد علاوه بر سیاستمداران، مردان این کشور نیز در زمینه ظلم به زنان ید طولایی دارند. اصلا شاید به پشتوانه همین مردهاست که سیاستمداران نیز دست به اتخاذ چنین تصمیماتی می‌زنند.
کد خبر: ۷۴۰۴۹۸
ناز و ادای زیاد مردان عربستانی

نمونه اخیر آن مربوط به خبری است که روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گزارش داده است. ماجرا از این قرار است که یک دختر و پسر عربستانی بدون آن‌که حتی یک بار با هم ملاقات داشته باشند، سر سفره عقد می‌نشینند.

پس از خواندن خطبه، عکاس از عروس خانم می‌خواهد روبندش را بردارد تا بتواند در کنار همسر آینده‌اش عکس بیندازد. اما به محض آن‌که این خانم پوشش صورتش را بالا می‌زند، داماد در کمال تعجب و بهت همه رو به او کرده و می‌گوید: ببخشید، قیافه شما با تصوری که من از همسر آینده‌ام داشته‌ام، تفاوت دارد. پس بهتر است از هم طلاق بگیریم. نکته جالب این است که هیچ مانعی در این زمینه برای این مرد وجود نداشته و براحتی توانسته این خانم را طلاق بدهد.

نمونه دیگر این‌گونه رفتارها نیز چند روز پیش در یکی دیگر از شهرهای عربستان اتفاق افتاد. مردی از محل کارش به همسرش پیام فرستاد و جویای احوال او شد. جواب ندادن این خانم باعث عصبانیت مرد شده و او را پس از چند دقیقه به خانه کشاند.

وقتی مرد علت جواب ندادن پیام را جویا می‌شود، خانم می‌گوید سرش شلوغ بوده و مشغول صحبت با دوستانش بوده است.

مرد نیز با شنیدن این جمله، زن را از خانه‌اش بیرون کرده و او را طلاق می‌دهد. مشخص است در جامعه‌ای که زنانش حق رانندگی تنها در خیابان‌ها را ندارند، هیچ‌وقت نمی‌توانند نسبت به این‌گونه موضوعات اعتراض کرده و حق‌شان را بگیرند.

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها