جام جم ورزشی: مانوئل نویر در کنار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی کاندیدای نهایی دریافت جایزه توپ طلای 2014 فوتبال دنیاست.
کد خبر: ۷۴۶۷۸۶
وقتی شانس با مانوئل نویر یار بود+[مجموعه عکس]

به گزارش جام جم ورزشی ، "لو یاشین" روسیه ای در سال 1963 یعنی چیزی حدود 51 سال پیش اولین و آخرین دروازه بانی بود که جایزه برترین بازیکن جهان را به دست آورد. پس از او اولیور کان نیز شانس این را داشت که به این عنوان مهم برسد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. اکنون مانوئل نویر به سومین دروازه بانی در تاریخ فوتبال تبدیل شده که در آستانه کسب توپ طلای برترین بازیکن دنیا قرار دارد البته اگر رقیبان سرسختی همچون کریستیانو رونالدو و یا لیونل مسی اجازه بدهند. مسی، رونالدو و نویر کاندیداهای نهایی دریافت توپ طلای 2014 هستند، جایزه ای که سال گذشته به رونالدوی پرتغالی رسیده بود.

نویر در سالی که گذشت با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی شد اما کار مهم تر او در فینال جام جهانی 2014 بود. او که در این فینال عملکردی خیره کننده درون دروازه ژرمن ها داشت بر جام قهرمانی دنیا هم بوسه زد. نویر در این رقابت ها گاهی اوقات برای آلمان در حد و اندازه های یک مدافع هم ظاهر می شد تا با توجه به این عملکرد درخشان در پایان رقابت ها دستکش طلایی برترین دروازه بان را به خانه ببرد. او با این دستاورد عظیم در جمع سه بازیکن برتر دنیا در سال 2014 هم قرار گرفت. اما در همان فینال رویایی اتفاقی افتاد که می توانست تمام این موفقیت های نویر را نقش بر آب کند.

او در دقیقه 54 دیدار آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 از دروازه بیرون آمد تا توپ را از روی سر گونزالو هیگواین بازیکن آرژانتینی ها دفع کند. او خطای شدیدی را مرتکب شد و داور می توانست او را در شرایطی که نتیجه بازی صفر بر صفر بود از زمین اخراج کند، موضوعی که خود نویر نیز به آن اعتراف می کند. بعد از بازی بسیاری از کارشناسان داوری تاکید کردند که نویر در این صحنه باید اخراج می شد. اگر آلمان ده نفره می شد می توانست بازی را یک بر صفر ببرد؟ حتی اگر کار به ضربات پنالتی کشیده می شد جانشین نویر می توانست در دفع ضربات موفق باشد؟ مسلم است که آن اخراج اکنون شرایط متفاوتی را رقم زده بود و حداقلش این است که او را از قرار گرفتن در جمع سه کاندیدای نهایی دریافت توپ طلای 2014 خارج می کرد و در مرتبه بدتر حتی می توانست به خارج شدن عنوان قهرمانی جهان از دست آلمانی ها منجر شود. حال با توجه به آن کارت قرمزی که نویر در دیدار فینال هرگز دریافت نکرد بسیاری او را بازیکنی خوش شانس می دانند که هرگز نباید بابت اینکه توپ طلا به رونالدو یا مسی می رسد غرولند کند چرا که همین که او به جمع سه کاندیدای نهایی رسیده جای بسی شکرگذاری است!

در ادامه تصویری از لحظاتی می بینید که نویر در فینال جام جهانی 2014 آن خطا را بر روی هیگواین انجام داد:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
خداییش تا حالا همچنین دروازه بانی ندیده بودم درسته تیمایی كه توشون بازی میكنه خیلی خوبن ولی خودشم محشره ....

نیازمندی ها