معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس طرح جدید دولت، 20 درصد از نانوایی‌های هر استان آزادپز خواهند شد، گفت: این نانوایان، نان را به قیمت آزاد عرضه کرده و در مقابل آرد را هم آزاد می‌خرند.
کد خبر: ۷۴۶۷۱۳
جزئیات فاز دوم طرح دولت برای آزادسازی قیمت نان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس طرح جدید دولت، 20 درصد از نانوایی‌های هر استان آزادپز خواهند شد، گفت: این نانوایان، نان را به قیمت آزاد عرضه کرده و در مقابل آرد را هم آزاد می‌خرند.

مجتبی خسروتاج گفت: در طرح جدید دولت برای اصلاح مرحله‌ای قیمت آرد و نان، مصوب شد تا در هر استان، 20 درصد نانوایی‌ها، نان را به قیمت آزاد و رقابتی عرضه کنند؛ به این معنا که کارگروه‌هایی که در یک استان تشکیل شده‌اند، اگر تشخیص دهند که به عنوان مثال نان سنگک در آن استان آزادپز باشد، حدود 20 درصد آرد یارانه ای را به تولید نان سنگک اختصاص می‌دهد؛ بنابراین ممکن است تشخیص کارگروه در استان این باشد که نان سنگک را در آن استان آزادپز کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین این گونه نانوایی‌ها، نان را به قیمت تمام‌شده عرضه می‌کنند، البته این نانوایی‌ها آرد را نیز به قیمت تمام‌شده خریداری می‌کنند و خارج از مکانیزم کنترل قیمت و در شرایط رقابتی، نان را عرضه می‌کنند؛ بنابراین وقتی نان در فضای رقابتی عرضه شود، بازار رقابت قیمت را تعیین می‌کند؛ البته در چنین شرایطی ممکن است نان سنگک برای هر قرص نان، 1000 تومان در یک استان عرضه شود.

وی اظهار داشت: در برخی از استان‌ها که قیمت بالاتر از 30 درصد افزایش یافته است، ممکن است ناشی از نانوایی‌های آزادپز باشد، البته سیاست دولت این است که کیفیت نان در فضای رقابتی قرار گیرد، اما امروز برای دولت اهمیت دارد که نان به عنوان یک کالای اساسی، قیمت کنترل شده‌ای داشته باشد، بنابراین به یکباره نمی توان 100 درصد واحدهای تولیدی را آزادپز کرد.

خسروتاج گفت: البته سازمان حمایت نظارت لازم را بر بازار انجام خواهد داد تا نانوایی‌های آزادپز نیز تخلف نکنند، یا برخی نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای از دولت دریافت می‌کنند، تخلف گرانفروشی نداشته باشند.

وی افزود: تمام نانوایی هایی که آزادپز هستند، به زودی با نصب تابلوهایی مشخص خواهند شد تا مردم بدانند که آن نانوایی‌ها آزادپز هستند و سایر نانوایی هایی که این تابلو را ندارند، همچنان آرد را به قیمت یارانه ای دریافت و نان را نیز با قیمت دولتی عرضه می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت هیچ بنایی برای افزایش یارانه نقدی نان ندارد خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان یارانه به عنوان مابه التفاوت قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت می کند و در کنار این، 4 هزار میلیارد تومان نیز به حساب مردم به عنوان یارانه نقدی نان واریز می نماید که به این ترتیب، دولت 11 هزار میلیارد تومان یارانه می‌پردازد و هر نفر، 4500 تومان یارانه می گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی
Germany
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
۰
۰
معاون وزیر اشتباه كرد مردم نون خالی هم نخورند دیگه
مهدی كارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
۰
۰
وقتی قراره حقوق من كارمند 18 سال سابقه دولتی اضافه بشه تورم 12 درصد اعلام میشه و بقول خودشان حقوق كاركنان 18 درصد اضافه میشه اما وقتی قرار نان اقزاریش پیدا كنه چطور با تورم 12 درصدی 30 درصد افزایش پیدا میكنه؟؟؟؟
تو مملكت ما هیچ قانونی حاكم نیست. یكی كارمند لیسانس با 18 سال سابقه زیر حمكش میشه 1800000 تومن ولی یه هیات علمی با كمتر از یك سال سابقه میگیره 4200000 هزار تومان. آخه كدام قانونی اینجا حاكم است؟ این همه تفاوت غیر از حق التدریسی كه هر ترم براش واریز میشه و حق مسكن و ... میگیرد!!!!!!!!!!!!
واقعا مملكت كجا میره با این همه اختلاف طبقاتی شدید بین هیات علمی وكارمند وكارگر؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
۰
۰
فقط میتونم بگم دولت آقای احمدی نژاد ذره ذره مردم رو بیچاره كرد ولی آقای حسن روحانی با اون كلیدش یه دفعه ای مردم رو بیچاره میكنه.موندم مسولین این مملكت با این همه ظلمی كه به این ملت میكنن چطوری میخوان جوابشونو تو اون دنیا بدن؟؟؟؟؟؟ اول سال میان با تورم 50 درصدی حقوق رو اسما 20درصد زیاد میكنن بعدش بنزین گازوییل 100درصد قیمتشو میبرن بالا نون رو 50 درصد و......امسالم كه آقای رییس جمهور هنوز تورم رو نیورده پایین و تورم واقعی بالای 30درصده میخواد حقوق رو 14درصد زیاد كنه.خدااااااااااااااااا تا كی باید این وضعو تحمل كنیم ظلم و بی عدالتی تا كی؟؟؟؟؟پس امام زمان كی میخواد ظهور كنه؟والا دیگه نمیكشه.600تومن حقوقمه. بعداز ظهرم ناهار نخورده میرم كارگری تا ساعت 9شب بازم از عهده ی مخارج زندگی بر نمیام.با این خرجای بالا ، دایم دارن تو رادیو و تلویزیون تبلیغ میكنن بچه بیارین....
مصرف كننده حیران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
ببخشید ! یعنی آقای وزیر اگر یارانه به گندم و آرد میدن و به همین دلیل افزایش یارانه نقدی نان را در دستور كار ندارن، پس بر چه مبنایی نان را آنهم 30 درصد یك دفعه گرون كردند . عجب مدبر و مقتصدن!
نانوا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
اقای دولت همین 20درصد اضافه بودند كسی نان گرون نمیخره داریم پشت سرهم ضرر میدیم لطفا فكری كنید كه ازدونرخی دربیایم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها