منابع خبری لبنانی می‌گویند درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش لبنان و سوریه و حزب‌الله از یک‌سو با عناصر مسلح گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره از سوی دیگر در مرزهای شرقی دو کشور به‌وقوع پیوسته و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۶۴۹۳

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز شنبه خود نوشت عناصر مسلح گروه‌های تروریستی تکفیری درصدد حمله به شهرک لبنانی الطفیل که بخشی از آن در خاک سوریه قرار دارد، بودند اما نیروهای حزب‌الله لبنان مانع آنها شدند. این درگیری‌ها تا آخرین ساعت‌های جمعه شب ادامه داشت. همزمان اعلام شد نیروهای ارتش لبنان وسوریه از هوا و زمین به مواضع، مخفیگاه‌ها و کاروان‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در بلندی‌های شهرک عرسال، فلیطا، القاع، التلال و الودیان در مرزهای دو کشور حمله کردند. این حملات به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری مسلح منجر شد.

این حملات بعد از آن شروع شد که گروه‌های تکفیری اعلام کردند علی البزال، یکی دیگر از نظامیان ربوده شده لبنانی را کشته‌اند. کشتن این نظامی لبنانی واکنش گسترده‌ای را در لبنان همراه داشت و مردم خشمگین خواستار انتقام گرفتن از قاتلان سربازان لبنانی شدند. معترضان اتوبانی را نزدیک روستای محل سکونت وی در کنار بعلبک در البقاع که فاصله زیادی از عرسال ندارد، بسته و لاستیک‌ها را به آتش کشیدند. خانواده اسرای لبنانی همچنین خواستار استعفای کابینه شدند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز دیروز در گزارشی اعلام کرد درگیری‌های یاده شده میان نیروهای ارتش لبنان با افراد مسلح در اطراف عرسال در شرق لبنان همچنان ادامه دارد.

جبهه تروریستی النصره روز جمعه اعلام کرد: این نظامی لبنانی را که از آگوست گذشته در منطقه قلمون سوریه در نزدیکی مرزهای لبنان به اسارت گرفته بود، اعدام کرده است.

در یک خبر دیگر مربوط به لبنان و سوریه اعلام شد میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در سفر به بیروت با نخست‌وزیر اسبق و رؤسای حزب «الکتائب» و جریان «ملی آزاد» لبنان دیدار کرده است.

وی در خلال این دیدارها بود که گفت: ریاض موافق تعیین یک علوی به جای اسد است. بوگدانف همچنین یادآور شد که مسکو برای برگزاری مذاکرات بدون شرط میان دولت و مخالفان سوری تلاش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها