افت 10درجه‌ای دمای هوا در مشهد مقدس

افزایش آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از افت 10درجه‌ای دمای هوای مشهد مقدس طی روز آینده خبر داد و گفت: به سبب پایداری‌های جوی، آلاینده‌های هوا در روز‌های آینده در کلانشهرهای کشور از جمله تهران افزایش‌ می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۶۳۲۰
افزایش آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای کشور

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انتظار می‌رود امروز بارش برف و باران همراه با وزش باد در سواحل شمال کشور و ارتفاعات البرز و سپس در مناطق شرقی ادامه یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه صبح فردا در مناطق مزبور شاهد کاهش ابر خواهیم بود، افزود: بر همین اساس بارندگی‌ها در روز آینده در مناطق عنوان شده به شکل پراکنده و خفیف‌تر رخ می‌دهد.

وی همچنین با اشاره با متلاطم شدن دریای خزر، ادامه داد: دوشنبه نیز شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از فردا تا روز چهارشنبه هفته جاری در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه همچنین از افت 10درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی و مشهد مقدس خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوا مشهد طی امروز و فردا به ترتیب 12 و 2 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کمینه دمای هوای مشهد در صبح فردا 2درجه زیر صفر و صبح روز دوشنبه به 5درجه زیر صفر می‌رسد.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد در مناطق شرق و جنوب شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: به سبب وزش شدید باد بروز پدیده گرد و خاک در مناطق واقع در شرق و جنوب شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه به کاهش نسبی دمای هوا تهران در روزهای آینده نیز اشاره کرد و افزود: بیشینه دمای هوای تهران طی امروز و فردا به ترتیب 11 و 9درجه سانتی‌‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، در سه روز آینده آسمان تهران غبارآلود می‌شود و به سبب پایداری‌های جوی آلاینده‌های هوا در این کلانشهر افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها