استقبال بی‌نظیر مردم ایران برای ورود به خاک عراق به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی سبب شده، تعداد نیروهای عراقی به منظور کنترل ورود زائران جوابگوی سیل مشتاقان ایرانی نباشد و ازدحام بی‌سابقه‌ای در مرز شلمچه ایجاد شود.
کد خبر: ۷۴۶۰۴۳

تا عصر پنجشنبه گذشته بیش از 120 هزار نفر از مرز شلمچه راهی کشور عراق شده‌اند. اکنون کشور عراق روزانه فقط 15 هزار زائر را پذیرش می‌کند و این در حالی است که ورودی مرز شلمچه، روزانه بیش از 50 هزار نفر است.

ولی‌الله حیاتی، فرماندار خرمشهر با حضور در شلمچه به ازدحام جمعیت اشاره کرد وگفت: به دلیل پذیرش محدود زائران ایرانی در عراق در مرز شلمچه دچار ازدحام شدید شده‌ایم و از همه هموطنان درخواست می‌کنیم بتدریج وارد مرز بین‌المللی شلمچه شوند.وی تصریح کرد: کشور عراق روزانه فقط 15 هزار زائر را پذیرش می‌کند و این در حالی است که ورودی ما روزانه بیش از 50 هزار نفر است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز از پذیرش روزانه 15 هزار زائر ایرانی در مرز شلمچه از سوی کشور عراق ابراز نارضایتی کرد.استاندار ایلام نیز از ازدحام جمعیت برای گرفتن روادید یک دلاری در مرز مهران خبر داد.

محمدرضا مروارید با اشاره به وجود هزاران زائر عتبات عالیات در مرز مهران، گفت مرز مهران مهم‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به عتبات عالیات عراق محسوب می‌شود و زائران از نقاط مختلف کشور خود را به این مرز می‌رسانند. با نزدیک شدن به اربعین حسینی لحظه به لحظه بر تعداد زائران اضافه می‌شود و در عراق عبور و مرور به کندی صورت می‌گیرد.

وی افزود: هموطنان باید توجه کنند روادید یک دلاری فقط برای ساکنان استان‌های مرزی چون ایلام صادر می‌شود. دیگر زائران برای ورود به عراق باید با مراجعه به دفاتر کنسولگری عراق در تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه و دفاتر سازمان حج و زیارت ویزای 30 دلاری دریافت کنند.

فرماندار شهرستان مهران نیز از تردد 3000 نفر طی روزهای اخیر برای ایام اربعین از مرز مهران به عتبات عالیات خبر داد.

مراد ناصری افزود: هم اکنون تردد در مرز مهران بدون هیچ مشکلی در جریان است و از مردم تقاضا داریم برای رفتن به عتبات عالیات و مرز مهران عجله نکنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شرایط مرز بین‌المللی مهران برای تردد زوار مساعد است و تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از مرز مهران به کشور عراق سفر کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امکانات کشور عراق برای سهولت در تردد زائران جوابگوی حجم زائران نیست و وقفه‌های ایجاد شده در تردد زائران به عتبات عالیات ناشی از همین کمبود امکانات کشور عراق درمرزهای این استان است.

ناصری یادآور شد: هم‌اکنون ظرفیت تردد روزانه در مرز مهران بیش از ۳۰ هزار نفر است که زوار باید برای رفتن به عتبات عالیات عجله نکنند تا تردد براحتی انجام شود.

فرماندار شهرستان مهران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این ایام از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کنند و بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای بازگشت زوار در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها