رئیس مجلس روز گذشته از طولانی‌شدن زمان رسیدگی به جرائم گلایه کرد

تردید در بازدارندگی مجازات‌ها

آیت الله لاریجانی:

عزم جدی برای مقابله با جرایم خشن داریم

رییس قوه قضاییه عزم و اراده مدیران دستگاه قضایی را ضرورتی برای پیشبرد اهداف این قوه اعلام کرد و گفت: دستگاه قضایی در حال حاضر عزم جدی برای مقابله با جرایم خشن و مفاسد و ایجاد تحول دارد.
کد خبر: ۷۴۵۴۸۴
عزم جدی برای مقابله با جرایم خشن داریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رییس قوه قضاییه در جلسه شورای رؤسای کل دادگستری ها و دادستان های مراکز استان های سراسر کشور بازنگری در قوانین، تحول ساختاری و تحول در عزم و اراده و نوع نگرش به انجام وظیفه و خدمت رسانی به افراد را سطوحی از تحول توصیف کرد و گفت: بازنگری در قوانین، اهداف و غایات دستگاه قضایی باید همواره مدنظر قرار گیرد.

وی توجه به فشار رسانه‌ای و ایستادگی در مقابل آن را ضرورتی برای مدیران قضایی دانست و افزود: در کنار این موضوع یکی از مهمترین ضرورت‌های کاری در قوه قضاییه توجه به اعتماد مردمی و توجه به بازخورد اقوال و رفتار مدیران و قضات در جامعه و افکار عمومی است.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر حفظ استقلال قوه قضاییه و لزوم تکریم قضات گفت: باید تمام مسئولان قضایی نسبت به استقلال دستگاه قضایی حساسیت به خرج دهند.

رییس دستگاه قضایی چارچوب استقلال قوه قضاییه را در بطن نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: نمی‌توان معتقد به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بود و آنگاه در مقام عمل جور دیگری رفتار کرد و یا اینکه به عنوان قوه قضاییه در نظامی اسلامی که حامی فقرا و معتقد به فقرزدایی است فرقی میان فقیر و غنی در مراجعه به محاکم قائل شد.

آیت الله آملی لاریجانی ملموس‌ترین سطح تحول را تحول در اجرا و مدیریت برشمرد و گفت: بحث عزم و اراده مدیران در خدمت رسانی و ایجاد تحول در ساختار موضوع مهمی است که همواره باید مدنظر قرار گیرد و در صورت وجود این عزم و اراده حتی می‌توان با قوانین و ساختار موجود هم به خوبی مدیریت کرد و در این زمینه خلأ قانونی و ساختاری نداریم.

رییس دستگاه قضا افزود: یکی از افتخارات ما در حال حاضر تیم مدیریتی قوه قضاییه است و قوه‌قضاییه در حال حاضر عزم جدی برای مقابله با جرایم خشن و مفاسد و ایجاد تحول دارد.

رییس قوه قضاییه اصلاح نفس و توجه به خود را یکی از ارکان تحول دانست و با تأکید بر ضرورت توجه همیشگی به این موضوع نوع نگاه انسان به خود و دیگران و جایگاه کرامت انسانی را در برخورد با دیگران و در انجام امور و وظایف مؤثر دانست و خواستار توجه مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی به تهذیب نفس و خودسازی در مسیر رسیدن به کمال انسانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها