مدت‌هاست صنعت تخم‌مرغ کشور در شرایط خوبی ‌به‌سر نمی‌برد، تولید مازاد تولیدکنندگان را به دردسر انداخته و این تولیدکنندگان نه تنها سودی از تولید خود نمی‌برند بلکه زیان هم می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۳۳۵۱
کاهش مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور

در همین راستا سید فرزاد طلاکش، دبیر کل کانون سراسری مرغ‌تخم گذار کشور وضعیت بازار تخم‌مرغ را بسیار نامساعد توصیف کرد و در گفتگو با مهر افزود: قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ حداقل ۴۳۰۰ تومان و میانگین فروش آن ۳ هزار و ۱۰۰ تومان درب مرغداری است، ضمن اینکه تا پایان سال امیدی به بهبود اوضاع نداریم.

گفته‌های طلاکش مورد تایید رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ‌تخم‌گذار استان تهران نیز هست. ناصر نبی‌پور با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم سبب شده مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور از ۱۱ کیلوگرم به حدود ۹ کیلوگرم برسد، گفت: کل میزان نیاز داخل و صادرات تخم‌مرغ در سال جاری حداکثر ۸۵۰ هزار تن است و با توجه به اینکه میزان تولید ۹۸۰ هزار تن پیش بینی شده حدود ۱۳۰ هزار تن مازاد داریم.

نبی پور با اشاره به وجود ۲۰ میلیون قطعه مرغ پیر و چربی‌دار، افزود: در صورتی که این مرغ‌ها کشتار شوند، احتیاجی به صادرات نداریم اما در حال حاضر نه این مرغ‌ها خریداری می‌شوند و نه کشتارگاه‌ها آنها را کشتار می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیما
Germany
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
۰
۰
دست برنامه ریزان و مدیران مملكت درد نكنه با این مدیریتشون كه مملكت رو به این وضع كشوندن

نیازمندی ها