قیمت مدرک از 2 میلیون به بالا

جاعلان مدارک تحصیلی دستگیر شدند

مردی که به بهانه حل مشکل قضایی طعمه‌های خود، با گرفتن پول به آنها احکام جعلی می‌فروخت، در دام ماموران گرفتار شد.
کد خبر: ۷۴۳۱۶۶
مرد تبهکار احکام قضایی جعلی می‌فروخت

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی استان گلستان از دو مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: با مردی بر سر خرید و فروش یک ملک اختلاف داشتم. پس از شکایت و پیگیری‌هایی مداوم در محاکم قضایی نتوانستم مالکیت ملک را به اثبات برسانم. در جریان رفت و آمدهایم به مراجع قضایی با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد یکی از دوستانش می‌تواند مشکل حقوقی پیش آمده برایم را حل کند. پس از چند بار ملاقات او مرا به ابراهیم معرفی کرد. پس ازاین ملاقات او ادعا کرد می‌تواند کاری برایم انجام دهد، اما در برابر این کار باید مبلغ ده میلیون تومان به وی بپردازم. چند هفته پس از توافق با ابراهیم، او احکامی را برای من آورد که نشان می‌داد حکم قضایی قبلی باطل شده و من مالک دوباره ملک هستم. پس از آن‌که این مدارک را به مرجع قضایی بردم، مسئولان قضایی اعلام کردند این مدارک و احکام جعلی بوده و حکم قضایی قبلی قانونی است. همان جا متوجه کلاهبرداری ابراهیم و همدستش شده و با شماره تلفن همراه آنها تماس گرفتم که خاموش بود.

با تشکیل پرونده قضایی و به دستور حسین فغانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهر گرگان، تحقیقات در این زمینه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری آغاز شد. همزمان با شروع تحقیقات، مرد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از دو مرد کلاهبردار شکایت کرد. با انجام تحقیقات معلوم شد او نیز به شیوه‌ای مشابه به دام افتاده است.

جست‌و‌جو برای دستگیری دو کلاهبردار فراری ادامه داشت و سرانجام هفته گذشته یکی از آنها که حمید نام داشت، شناسایی و دستگیر شد.

متهم منکر هرگونه جرمی بود به همین دلیل ماموران به بررسی سوابق کیفری حمید پرداخته و متوجه شدند، او سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری دارد. با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد بنابراین با احضار دو شاکی پرونده به پلیس آگاهی آنها در مواجهه حضوری با متهم بازداشت شده، قرار گرفته که مالباختگان او را به عنوان یکی از متهمان شناسایی کردند.

در ادامه تحقیقات، متهم به جرایمش اعتراف کرد و به افسر بازجو گفت: چندی پیش با ابراهیم که یک جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای بود، آشنا شدم. برای وی مشتری پیدا می‌کردم و او با دریافت پول، احکام جعلی قضایی می‌فروخت و با این ترفند به کلاهبرداری‌های کلان دست می‌زد. مرد شیاد حتی سرمن هم کلاه گذاشت و وعده داد اگربا او بیشتر همکاری داشته باشم می‌تواند مرا در یک اداره دولتی استخدام کند. او بابت این کار از من پول گرفت.

سرهنگ محمدرضا اکبری، رییس پلیس اداره آگاهی استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم، جاعل حرفه‌ای نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی اسناد و مدارک جعلی مربوط محاکم قضایی و نامه‌های اداری در استان گلستان، تهران و دیوان‌عالی کشور کشف شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به کلاهبرداری از مردم با فروش نامه و احکام قضایی جعلی اعتراف کرد.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام این دو متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس آگاهی استان گلستان از آنها شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها