معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که آزادسازی حریم پل تاریخی شاپوری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، بر لزوم همکاری مالکان در راستای آزادسازی حریم این بنای تاریخی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۳۰۰۶
حریم محوطه پل تاریخی  شاپوری ایلام پاکسازی می‌شود

محمد اصلانی در گفت‌وگو با مهر آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک را از اولویت‌های کاری استانداری لرستان دانست و اظهار کرد: قلعه فلک‌الافلاک طی سال‌های گذشته صدمات زیادی دیده و آزادسازی حریم این قلعه یکی از اولویت‌های کاری استاندار لرستان است.

وی افزود: به این منظور قرار شده بخشی از هزینه‌های آزادسازی آن توسط سازمان میراث فرهنگی و بخشی دیگر توسط استانداری لرستان پرداخت شود.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی حریم پل شاپوری (پل شکسته) عنوان کرد: با مالکان زمین‌های اطراف این بنای تاریخی برای آزادسازی حریم پل جلساتی گذاشته شد و مذاکراتی در این‌باره صورت گرفت و در صورت توافق با آنها طرح‌های خوبی برای آزادسازی پل شاپوری ارائه خواهد شد.

اصلانی اعتبار لازم برای آزادسازی حریم پل شاپوری را بالغ بر 100 میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: این در حالی است که هیچ‌گونه اعتباری برای این امر اختصاص داده نشده است و اگر با مالکان اطراف توافقی صورت نگیرد، آزادسازی آن بسیار دشوار خواهد بود.

پل شکسته یا پل شاپوری که نمادی از معماری غنی ایرانی در دوره ساسانی است به دلیل بی‌توجهی‌های متولیان امر به زباله‌دانی تبدیل شده که ساماندهی این اثر تاریخی و آزادسازی حریم آن باید مورد توجه قرار گیرد.

پل شکسته (شاپوری) در زمان شاپور اول ساسانی همزمان با ساخت قلعه فلک‌الافلاک در یک کیلومتری جنوب قلعه در شهر خرم‌آباد ساخته شد. این پل که بیش از ۳۳۰ متر طول دارد از بزرگ‌ترین پل‌های سنگی ایران است که به منظور عبور کاروانیان و سپاهیان ایرانی از شوش به سمت هگمتانه احداث شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها