مدیر پروژه ملی زاگرس از ارائه سند برنامه اقدام ملی برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس در اولین جلسه شورای عالی محیط‌زیست خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۶۱۵

شیرین ابوالقاسمی در گفت‌وگو با مهر افزود: در این برنامه که با همکاری سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست و جنگل‌ها و مراتع و وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده چگونگی مبارزه با پدیده خشکسالی بلوط‌های زاگرس و غرب کشور تعیین شده است.وی افزود: کار جدیدی که در این پروژه از اولین روزهای آغاز آن باید انجام می‌شد، اما به تعویق افتاده بود مدیریتی یکپارچه بین دستگاه‌های مختلف است که در مدیریت منابع زیستی دخالت دارند.

وی گفت: براساس قانون تا پایان سال 2014 باید این سند که شامل دستورالعمل‌های توسعه پایدار از منابع است کامل شده و تصویب شود.

ابوالقاسمی با اشاره به رایزنی‌هایی که پیش از ارائه سند ملی احیای بلوط‌های زاگرس در شورای عالی محیط‌زیست با وزرای مختلف انجام خواهد شد، گفت: تصویب این سند در شورای عالی محیط‌زیست در جهت حفاظت و توسعه پایدار در محدوده کوهستانی زاگرس اثربخشی بسیار زیادی دارد.ابوالقاسمی اظهار کرد: استراتژی توسعه پایدار به صورت پایلوت در چهار استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس انجام می‌شود اما در آینده نزدیک 9 استان دیگر به آن اضافه شده و در نهایت به 13 استان زاگرس‌نشین تعمیم می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها