سخنرانی نعمتی در سازمان ملل، یکی از رویدادهای برتر کمیته بین المللی پارالمپیک

جام جم ورزشی: کمیته بین المللی پارالمپیک سخنرانی زهرا نعمتی بانوی کماندار ایرانی در سازمان ملل را به عنوان یکی از 50 رویداد برگزیده سال 2014 معرفی کرد.
کد خبر: ۷۴۱۹۹۸
سخنرانی نعمتی در سازمان ملل، یکی از رویدادهای برتر کمیته بین المللی پارالمپیک

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) از 21 آبان به صورت روزانه اقدام به معرفی 50 رویداد برگزیده سال 2014 کرده است که به ترتیب از رویداد پنجاهم آغاز شده و در 10 دیماه (پایان سال میلادی) به رویداد شماره یک خواهد رسید.

در لیست اتفاقات برگزیده سال 2014، سخنرانی زهرا نعمتی در سازمان ملل که در تاریخ 19 خردادماه سال جاری (9 ژوئن) رخ داد، به عنوان رویداد چهل و دوم این لیست معرفی شده است.

کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارش خود در باره این سخنرانی آورده است: «یکی از بزرگ ترین رویدادهای سال 2014، حضور زهرا نعمتی در سازمان ملل و مخاطب قرار دادن پنل این سازمان به عنوان یک زن کماندار ایرانی است؛ پنلی که به ورزش برای توسعه و توانمند سازی معلولین از طریق وزش مربوط است.»

زهرا نعمتی که در بازی های پارالمپیک 2012 لندن نخستین مدال طلای زنان ایران را کسب کرد، در سازمان ملل از برداشتن موانعی سخن گفت که از طریق ورزش امکان پذیر است و از افراد دارای معلولیت خواست تا اهدافشان را در زندگی رها نکنند.

در ادامه این گزارش آمده است که زهرا نعمتی به عنوان یکی از اعضای انجمن خیریه بیمارستان کودکان مفید، آرزو می کند که نگرش عموم جامعه نسبت به کودکان دارای اوتیسم تغییر کرده و شرایط آنها درک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها