همرزم سردار سلیمانی در عراق را بشناسید

هادی العامری از 20 خرداد در حالی که وزیر حمل و نقل بود، با درخواست نوری المالکی نخست وزیر وقت و فتوای آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، لباس نظامی به تن کرد و شخصا به استان دیالی رفت، جایی که داعش قصد داشت از آنجا به عنوان یک محور برای عملیات به سمت بغداد استفاده کند.
کد خبر: ۷۴۱۱۲۸
همرزم سردار سلیمانی در عراق را  بشناسید

به گزارش مشرق، العامری به علت سیاست‌های سرکوب گرایانه صدام حسین در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، سالها مجبور به دوری از عراق شد و در کشورهایی مثل اردن، سوریه و ایران زندگی کرد. العامری تابعیت ایرانی نیز دارد و همسرش ایرانی است. وی حتی در تبعید نیز مبارزات خود با رژیم صدام حسین را ادامه داد تا اینکه فرماندهی شاخه نظامی سپاه بدر را بر عهده گرفت.

عملکرد خوب العامری به ویژه بعد از بازپس‌گیری منطقه راهبردی جرف الصخر واکنش‌های فراوانی را در سایت‌های اجتماعی داشته کاربران این سایت ها به تمجید از دستاوردهای این مبارز عراقی پرداختند.

سایت‌های اجتماعی مملو از تصاویری از العامری است که بر روند عملیات نظامی نظارت دارد. در یکی از این تصاویر العامری در کنار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود. این تصویر در زمان اخراج تروریست های داعش از منطقه آمرلی گرفته شده است.

العامری در آزاد سازی مناطق عدیده‌ای از عراق از جمله جرف الصخر، بلد، الدجیل، صلاح الدین و آمرلی نقش فعال داشته است. "علی العلاق" مدیر دفتر سازمان بدر در مورد اقدامات مبارزاتی العامری می گوید: وی در خطوط مقدم مبارزات همواره حاضر است و به همراه عناصر داوطلب و نیروهای ارتش در اجرای عملیات‌ها نقش ایفا می‌کند.

نشانه های مثبت در مذاکرات وین

مدیر برنامه منع اشاعه موسسه کنترل سلاح آمریکا با اشاره به مذاکرات در حال انجام هسته ای وین، ادامه حضور وزیران امور خارجه آمریکا و ایران در پایتخت اتریش را نشانه ای بسیار مثبت برای حصول توافق دانست.

"کلسی داونپورت" که مدتهاست در مورد پرونده هسته ای ایران تحقیق می کند در پاسخ به شبکه الجزیره در مورد وضعیت مذاکرات در حال انجام میان ایران و کشورهای 1+5 در وین گفت: هنوز زمان زیادی تا دوشنبه (24 نوامبر) باقی مانده است.

این کارشناس آمریکایی در مورد ادامه حضور "جان کری" و "محمد جواد ظریف" در وین نیز گفت: ادامه حضور مقامات آمریکایی و ایرانی در وین نشانه ای بسیار مثبت است.

داونپورت طی روزهای گذشته نیز در پاسخ به خبرگزاری فرانسه در مورد آینده مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: گزینه جایگرین یعنی کنار گذاشتن این روند در صورت به نتیجه نرسیدن آن تا تاریخ 24 نوامبر فاجعه بار خواهد بود. این احمقانه است که مذاکرات را کنار گذشته و این موقعیت تاریخی به وجود آمده برای حل پرونده هسته ای را رها کنیم.

"ابو هریره" در عربستان پیامبر شد !

کتاب درسی "توحید" در عربستان، با اشتباهی عجیبی در میلیون ها نسخه در مدارس این کشور توزیع و تدریس می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت خبری سبق عربستان یک دانش آموز دوره راهنمایی به نام "طارق بن عوض المالکی" در مدرسه بدر در منطقه جعرانه واقع در مکه مکرمه، متوجه اشتباهی فاحش در کتاب "توحید" شد که در مدارس عربستان، در تیراژ میلیونی منتشر شده است و تدریس می شود.

در این کتاب، حدیثی از رسول اکرم (ص) به نقل از ابوهریره نقل شده و در بیان آن آمده است: "صحابی رسول خدا، ابوهریره (صلی الله علیه و سلم) ! روایت می کند که ... "
این دانش آموز عربستانی از این که چنین اشتباه فاحشی، از سوی مسؤولان آموزشی عربستان سعودی نادیده گرفته شده و سال هاست در مدارس تدریس می شود، ابراز شگفتی کرد.

ابوهریره در زمان زندگی خود میان صحابه ره دروغگویی و تدلیس و داشتن روایات دروغین فراوان معروف بود تا آنجا که برخی از آنان او را مسخره می کردند و از او می خواستند که مطابق میل آنها حدیث درست کند .

فروش کالباس خوک در تهران

به گزارش مهر به نقل از «اقتصادنیوز»، یکی از محصولاتی که به لحاظ شرعی خرید و فروش آنها ممنوع است اما امکان تهیه آنها هرچند با دشواری در تهران وجود دارد، انواع کالباس و ژامبون خوک و گراز است. این در حالی است که مصرف انواع گوشت خوک و گراز در عمده کشورهای اسلامی و ایران ممنوع است.

مشاهدات میدانی حاکی از فعالیت برخی از فست‌فودی‌ها در سطح شهر تهران است که ساندویچ ژامبون خوک نیز در آنها فروخته می‌شود که عمدتا مشتریان آنها نیز اقلیت‌های دینی هستند.

اما خرید مستقیم کالباس خوک و گراز نیز غیرممکن نیست. یکی از فروشندگان این محصول که سفارش تلفنی دریافت می‌کند قیمت هر کیلو کالباس با گوشت خوک را 47 هزار تومان و قیمت هر کیلو کالباس گراز را نیز 55 هزار تومان عنوان می‌کند. البته این فرد درباره نحوه تهیه این دو کالا اطلاعاتی نمی‌دهد.

در همین مورد محمود بهشتیان، مشاور رئیس کل گمرک ایران به احتمال واردات این محصولات به صورت چمدانی از برخی از مرزهای کشور سخن می‌گوید و اضافه می‌کند: اجازه واردات هر کالایی به کشور وجود دارد، غیر از محصولاتی که به لحاظ شرعی حرام هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها