یک روزنامه انگلیسی با انتشار گزارشی در باره تلاش یک مادر برای نجات دختر 19 ساله خود را از دست تروریست های داعش نوشت:یک مادر هلندی با نادیده گرفتن هشدار مقامات این کشور به شهر رقه واقع در شهر سوریه و تحت کنترل گروه تروریستی داعش سفر کرد تا دخترش را از چنگ تروریست ها نجات دهد.
کد خبر: ۷۴۰۲۰۲
چگونه مادر دخترش را از دست داعش نجات داد

روزنامه تلگراف چاپ لندن نوشت: وی به خانواده و دوستانش گفت: بعضی اوقات شما مجبور به انجام کاری هستید که باید انجام دهید، این چیزی است که من فکر میکنم درست بود.

پس از اینکه این مادر هلندی درخواستی از سوی دخترش برای کمک دریافت کرد، با هشدارهایی از سوی پلیس برای عدم تلاش برای نجات دخترش به دلیل خطرناک بودن شرایط مواجه شد.

این مادر هلندی اما با نادیده گرفتن هشدارها، به ترکیه و سپس به شهر رقه رفت. رقه پایتخت مناطق تحت کنترل داعش در سوریه به حساب می آید. وی با گذاشتن نقاب بر صورتش از طریق فیس بوک برای آزادی دخترش قرار ملاقات گذاشت.

این مادر و دختر سپس از طریق مرزهای سوریه به ترکیه بازگشتند که در آن مکان دختر هلندی، به دلیل نداشتن پاسپورت بازداشت شد.

مقامات هلندی اعلام کردند که تا پیش از پایان هفته جاری این مادر و دختر را از ترکیه به هلند بازمی گردانند.

پیام ایران به عربستان در باره مذاکرات هسته ای

روزنامه دیلی استار لبنان مدعی شد: باوجود روابط تیره ایران و عربستان سعودی، یک مقام ایرانی درخواست تهران برای کمک در جهت وادار کردن طرف آمریکایی برای انعطاف پذیری بیشتر و امضا توافق هسته ای را به ریاض منتقل کرده است.

بر اساس این ادعا، تهران در مقابل همکاری سعودی در مذاکرات هسته ای،در مورد انتخابات ریاست جمهوری لبنان مصالحه می کند.

اگر ایران و سعودی به توافق برسند، پیش از سال میلادی جاری رئیس جمهور جدید لبنان انتخاب می شود.

در کنار سمیر جعجع و میشل عون، کاندیدای سومی وجود دارد که نام آن در محافل سیاسی پیچیده است.

در صورت توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی، او به عنوان گزینه ی اصلی ریاست جمهوری لبنان معرفی می شود.

اعتراف آمریکا به قدرت موشکی ایران

یک مقام ارشد کنترل تسلیحات آمریکا گفت: سامانه دفاع موشکی ناتو برای دفاع از هم‌پیمانان آمریکا در برابر موشک‌های ایران و کره شمالی است، نه روسیه.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» رزگو تمولر معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل آمریکا با اشاره به سامانه دفاع موشکی بالستیک ناتو، گفت: هدف از استقرار این سامانه ارتقای امنیت منطقه‌ای است نه مقابله با روسیه.

گوتمولر طی سخنرانی‌اش در رومانی اظهار کرد: مقامات آمریکایی می‌گویند که این سامانه برای دفاع از هم‌پیمانان این کشور در برابر موشک‌های برخی گروه‌ها یا کشورهایی چون ایران و کره شمالی است و هدف آن حمله به روسیه نیست.

پشت پرده ایجاد ناامنی در شرق کشور

گروهک تروریستی جیش العدل که در جذب عناصر ایرانی برای عملیات های تروریستی ناکام مانده تلاش کرده است که طی ماه های اخیر کمبود نیروی انسانی خود را از طریق جذب عناصر شرور افغانی و پاکستانی جبران کند.

به گزارش جهان نیوز، در حوادث اخیر امنیتی در جنوب شرق ایران از اتباع پاکستانی و افغانی در برخی عملیات ها و ترورها استفاده شده است. این موضوع گرچه پیش از این در قالب باندهای قاچاق انسان و مواد مخدر تا حدودی معمول بوده ولی استفاده از اتباع بیگانه در ترورها و عملیات های تروریستی هدفمند که رد پای سرویس های اطلاعاتی بیگانه در آن کاملا مشهود است کم سابقه می باشد. به اعتقاد تحلیلگران امنیتی در این باره نکات ذیل قابل تامل است.

طی چند ماه اخیر پس از ترزیق جدید پول های کلان غربی – عربی - عبری به برخی گروه های تروریستی فعال همانند جیش العدل این گروه ها توانسته اند برای اجرایی کردن برخی عملیات ها، عناصر پاکستانی و افغانی را جذب کنند. این گروه ها به ازای هر عملیات به این عناصر پول های کلانی را تقدیم می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها