تجهیز نیروی دریایی ارتش به یک اژدر پیشرفته جدید

رزمایش دریایی ولایت ۹۳ ، پایان آذر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۳ ، پایان آذر در سواحل مکران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۱۰۹۱
رزمایش دریایی ولایت ۹۳ ، پایان آذر

به گزارش واحد مرکزی خبر ، امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش افزود: این رزمایش تا مدار 10 درجه به صورت سطحی ، زیر سطحی ، موشکی ، غواصی و عملیات ویژه با مشارکت نیروی دریایی و پدافند به مرحله اجرا در خواهد آمد.

تجهیز نیروی دریایی ارتش به یک "اژدر" پیشرفته جدید

وی در ادامه به تجهیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به یک اژدر پیشرفته اشاره کرد و گفت: این اژدر مراحل آزمایش خود را در جنوب با موفقیت پشت سر گذاشته است و در ارتقاء توان رزمی دریایی ما بسیار اهمیت دارد و توان ما را بالا خواهد برد.

امیردریادار سیاری با بیان اینکه بزرگترین سلاح نیروی دریایی، زیردریایی است، ادامه داد: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی، دارای نیروی دریایی در کلاسهای مختلف است.

الحاق ۲ فروند بالگرد ضد زیردریایی به نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از الحاق دو بالگرد ضد زیر دریایی و یک بالگرد زیرسطحی و یک هواناو به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: رونمایی از پنج فروند ناوچه موشک انداز کلاس فتح و تجهیز به موشک سطح به سطح که تعمیرات اساسی روی آن ها انجام شد، رونمایی از دو ناوچه موشک انداز ، رونمایی از رادار سه بعدی عصر و نصب آن روی ناوشکن جماران از دیگر برنامه های نیروی دریایی است.

زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند آماده رونمایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند هر دو آماده رونمایی و حتی ناوشکن دماوند آماده الحاق به ناوگان نیروی دریایی است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: برای الحاق ناوشکن دماوند منتظر دستور سلسله مراتب بالاتر هستیم و زیردریایی فاتح نیز آماده رونمایی است که بعد از تدبیر سلسله مراتب آن نیز به ناوگان نیروی دریای ملحق خواهد شد.

سیاری در ادامه با بیان اینکه دو فروند بالگرد اس اچ تی، یک فروند بالگرد ضد سطحی و یک هواناو به نیروی دریایی الحاق می شود، گفت: همچنین امروز از رادار و سامانه های کنترل آتش و توانمندی تعمیر موتورهای ناوهای موشک انداز رونمایی می شود و مجتمع تعمیرات کشتی سازی در بندر انزلی نیز افتتاح خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی در ادامه به عملیات مروارید و نقش آن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این عملیات هفت روز بعد از آغاز جنگ تحمیلی برای از بین بردن نیروی دریایی دشمن، برای محاصره اقتصادی دشمن، حمله به بنادر دشمن از جمله البکر برای جلوگیری از هر گونه ورود و خروج کالا و همچنین حفظ و صیانت از جمهوری اسلامی انجام شد .

وی ادامه داد : نیروی دریایی زمانی در خلیج فارس ، تنگه هرمز و قسمت هایی از دریای عمان حضور داشت اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب اکنون در منطقه مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند ، تنگه باب المندب و خلیج عدن حضور دارد.

اسکورت 2000 کشتی تجاری

دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه اکنون دریا برای کشور ما حائز اهمیت است، گفت: تا امروز 2000 کشتی تجاری را اسکورت کرده ایم و بیش از 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم که با وجود هشدارها به کشتی های تجاری حمله کردند.

وی ادامه داد : علاوه بر اسکورت کشتی های تجاری جمهوری اسلامی به 22 کشتی تجاری کشورهای دیگر که درخواست کمک داشتند، کمک کردیم.

سیاری افزود: اکنون ناوگروه 32 نیروی دریایی در جیبوتی پهلو گرفته و امنیت را در خلیج عدن و همچنین مالاگا تامین کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با بیان اینکه ما اکنون سفرهای دریایی دوردست را در برنامه خود داریم، گفت: نیروی دریایی تاکنون در باب المندب ، کانال سوئز ، دریای مدیترانه ، تنگه جبل الطارق ، جنوب هندوستان ، خلیج بنگال ، تنگه مالاگا ، دریای چین ، اقیانوس آرام و بندر دارالاسلام حضور یافته است امیدواریم در سفرهای آینده از طریق آفریقای جنوبی وارد اقیانوس اطلس شویم .

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه مهمترین ساحل دریایی ما ساحل دریای مکران است، افزود : این سواحل باید توسعه یابد و در این خصوص نیروی دریایی در آنجا مستقر شده و خواستار توسعه آن است و دولت نیز برای توسعه آن برنامه ریزی دارد.

وی در ادامه به اهمیت بندر جیبوتی اشاره کرد وگفت: هم اکنون ناوگروه 32 در آنجا پهلو گرفته و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در آنجا حضور دارد چرا که این بندر به تنگه باب المندب مشرف است و منطقه استراتژیک محسوب می شود و 30 تا 35 ناوگروه از کشورهای مختلف در این منطقه گشت زنی می کنند و در این بندر پهلو می گیرند.

وی ادامه داد: پس از حضور رئیس مجلس در جیبوتی، وی روی ناو جماران سخنرانی کرد.

امیر سیاری در ادامه به ماموریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تدابیر جمهوری اسلامی ایران این است که نیروی دریایی در مبارزه با تروریسم بین المللی در خلیج عدن حضور یابد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی هم از کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی مراقبت می کند و هم از کشتی های سایر کشورها مراقبت خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به همکاری ایران با کشورهای همسایه جنوب و همسایگان دریای خزر برای تامین امنیت اشاره کرد و گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است اما جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت باید آنقدر توانمند باشد که بتواند از منافع خود دفاع کند، ما تلاش می کنیم تا امنیت این دریا را با همکاری سایر کشورهای همسایه حفظ کنیم.

راه پیشرفت کشور دریاست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راه پیشرفت کشور ما دریاست که تاکنون از آن غافل بوده ایم.

دریادار سیاری افزود: حدود سه هزار کیلومتر مرز دریایی و منابع متعددی در دریا داریم که برای پیشرفت به آن ها نیاز داریم.

وی گفت: بیش از 90 درصد واردات و صادرات، گردشگری و ساخت و ساز کشتی همه از طریق دریا صورت می گیرد.

امیر سیاری در ادامه به برنامه های مختلف نیروی دریایی به مناسبت هفتم آذر اشاره کرد و افزود: در این روز در نمازجمعه تهران و 30 استان دیگر حضور و پیش از خطبه ها سخنرانی خواهیم داشت، همچنین با وابستگان نظامی کشورهای خارجی دیدار خواهیم کرد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تجلیل از پیشکسوتان نیروهای مناطق و پایگاهها، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در تهران، مناطق و پایگاهها، مراسم انس با قرآن کریم، مراسم نثار گل به مزار شهدا، مراسم صبحگاه مشترک در مناطق سوم دریایی نبوت در کنارک و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خانواده نیروی دریایی از دیگر برنامه های نیروی دریایی به مناسبت این روز است.

همچنین امروز یک مجموعه کتاب با عنوان نیروی دریایی از نگاه رسانه ها رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها