جام جم ورزشی: مهاجم تیم ملی گفت: بازیکنان کره گفته بودند که هزاران کیلومتر را به ایران می‌آییم تا ایران را شکست دهیم.
کد خبر: ۷۴۰۹۷۹
جهانبخش: کره‌‌ای‌ها باید هم عصبی می‌شدند

علیرضا جهانبخش در دیدار با کره‌جنوبی برای اولین بار در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان رفت و اتفاقا بازی خوبی هم به نمایش گذاشت.

به همین دلیل و البته به بهانه بازی با کره جنوبی با وی همکلام شدیم و نقطه نظراتش را در مورد این دیدار پرسیدیم که متن آن در زیر می‌آید:

برای اولین بار در ترکیب ثابت تیم ملی در دیدار مقابل کره‌جنوبی به میدان رفتی. این موضوع تا چه اندازه در روحیه و انگیزه‌ات برای این دیدار تأثیرگذار بود.

در وهله اول خیلی خوشحالم که کادرفنی به من اطمینان کرد که در این دیدار دوستانه اما مهم مقابل کره‌جنوبی که یکی از شانس‌های قهرمانی در آسیا به شمار می‌رود به من میدان دادند تا برای تیم ملی بازی کنم.همیشه بازی‌های اول برای هر بازیکنی سخت است از جمله بازیکنان جوان‌تر مانند من، ضمن اینکه قصد داشتم در این دیدار خودم را به هر نحوی که شده نشان داده و خودم را ثابت کنم.

کادرفنی از عملکردت راضی بود؟

خداراشکر آن مواردی که کادرفنی از من خواسته بودم را به خوبی انجام دادم و خوشحالم که توانستیم این بازی را ببریم.

کمی هم در مورد مسابقه با کره جنوبی صحبت کن. خودت فکر می‌کردی این بازی را ببریم؟

100 درصد، چون اردوی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته بودیم و به همین دلیل دید مثبتی به این دیدار داشتیم ضمن اینکه محک خوبی برای همه بازیکنان. در نهایت توانستیم برنده دیدار شده و روحیه خوبی برای ادامه کار گرفتیم.

به قول کی‌روش قرار بود در این دیدار برای آسیا پیام بفرستیم. این پیام‌، پیام قدرتنمایی ایران در آسیا نبود؟

درست است. در ادامه پیروزی‌هایمان مقابل کره جنوبی، این دیدار هم می‌توانست برایمان مهم باشد و خیلی اهمیت داشت که در این مسابقه نتیجه لازم را کسب کنیم. از طرفی آقای کی روش هم اعلام کرده بود که این دیدار، پیامی بود برای تیم‌های آسیا تا نشان دهیم عملکردمان در جام جهانی بر حسب اتفاق نیافتاده و شرایط تیمی خوب، باعث نمایش خوب ما در جام جهانی شده است. ین شرایط تیمی روز به روز می‌شود و مطمئن باشید این پیامی بود که به وسیله آن اعلام کنیم ایران، تیم ملی قدرتمندی دارد و به امید خدا به جام ملت‌های آسیا می‌رویم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

در پست خودت بازی کردی تا پست جدیدی برایت درنظر گرفته شده بود؟ نیمه اول کمی با خسرو حیدری تداخل داشتی.

البته برای اولین بار بود که با خسرو با هم بازی کردیم و ما حتی در تمرینات هم با هم بازی نکرده بودیم. فکر می‌کنم یک مقدار زمان می‌برد به شرایطی که هست عادت کنیم. البته کادرفنی در خصوص پست ها با توجه به وضعیت بازیکنان و استراتژی دیدارها، به تصمیم گیری می‌پردازد. پست خود من بال چپ و راست است و خیلی با این پستی که در بازی با کره بازی کردم، بیگانه نبودم.

دوست نداشتی مهاجم نوک باشی تا شانس بیشتری برای گلزنی داشته باشی؟

نزدیک به دروازه بودن بیشتر کمک می‌کند تا بتوان گل هم زد اما کادرفنی نسبت به تیم حریف و تفکری که دارد، بازیکنان را در زمین می‌چینند.

تیموریان هم در یک صحنه کمی خودخواه بود، در غیر این صورت یک موقعیت خوب برای گلزنی داشتی.

البته آندو در آن شرایط ترجیح داد که ضربه را بزند. در شرایط بازی همه چیز به لحظات بستگی دارد که آندو تصمیم به شوتزنی کرد.

ترکیب سنی تیم در نیمه اول بالا نبود؟ البته با آمدن بازیکنان جوان‌تر در نیمه دوم مقداری تیم ملی شاداب‌تر شد.

می‌دانستیم کره‌ای‌ها به دنبال روزنه‌های دفاعی تیم ملی هستند و می‌خواهند از عمق به ما ضربه بزنند. به همین دلیل سعی کردیم تا بیشتر بازی را کنترل کنیم. ما در هر دو نیمه شرایط خوبی داشتیم چون در نیمه اول هم فرصت های خوبی برای گل زدن داشتم. در نیمه دوم هم بازیکنانی که به زمین آمدند خوب کار کردند و این یک نوید خوب را می‌دهد که بازیکنان جوان و با انگیزه می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

به همین بازیکنان جوان در جام ملت‌‌ها فرصت بازی می‌رسد؟

قاعدتاً شرایط را کادرفنی بهتر می‌داند اما هر بازیکنی که بهتر باشد شانس بیشتری برای بازی کردن دارد.

کره‌ای ها چرا در پایان بازی تا این اندازه عصبی بودند؟

آنها 3 بازی پیاپی را باخته بودند و این موضوع، فشار زیادی به آنها آورده و برایشان سنگین بود. من شنیدم بازیکنان کره گفته بودند که هزاران کیلومتر را به ایران می‌آییم تا ایران را شکست دهیم اما خداراشکر مقابل هوادارانمان توانستیم کره جنوبی را شکست دهیم.

قبل از بازی کی‌روش توصیه خاصی به تو نکرد؟

یک روز قبل از بازی وقتی متوجه شدم که در ترکیب فیکس هستم و به همین دلیل بازیکنان و کادرفنی حمایت خوبی از من کردند تا فشار و استرس را از من دور کنند چون بازی مهمی بود و اولین بار بود که در ترکیب ثابت تیم ملی بازی می‌کردم. از همه بچه‌ها و کادرفنی که به من اطمینان کردند تشکر می‌کنم.

به نظر می‌رسد کی‌روش حساب ویژه ای روی تو باز کرده و از این پس دیگر در اردوهای تیم ملی یک پای ثابت باشی.

هر اردو سعی می کنم شرایط خوبی داشته باشم و تأثیرگذار باشم. ان‌شالله هر زمان کادرفنی صلاح دانست که در تیم ملی باشم، با تمام وجود به تیم ملی کشورم کمک خواهم کرد.

به گلزنی هم فکر می‌کنی؟

100درصد. من مهاجم هستم و گلزنی و پاس گل دادن برای یک مهاجم می‌تواند بسیار مهم باشد.

پاس گل را بیشتر دوست داری یا گل زدن؟

هر دو. هم گلزنی شیرین است و هم پاس گل.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها