وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگرانی در زمینه ذخیره‌سازی میوه برای شب عید وجود ندارد و میوه بخصوص مرکبات و سیب به اندازه کافی موجود است.
کد خبر: ۷۴۰۹۵۶
سرما محصول مرکبات مازندران را کاهش نداده است

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در بازدید از اراضی زراعی و باغی ساری اظهار کرد: نگرانی که وجود داشته این بوده که به دلیل سرمازدگی سال گذشته در استان مازندران کمبود مرکبات برای ذخیره‌سازی شب عید وجود داشته باشد و بخواهیم از خارج کشور واردات داشته باشیم، اما با بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته تولیدات استان جوابگوی نیاز داخل است.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی مسئول پیگیری عقد قرارداد با اتحادیه باغداران است تا ذخیره‌سازی لازم برای میوه شب عید انجام شود.

حجتی اظهار کرد: توسعه باغات سیب با رقم‌های جدیدی که در دنیا معرفی شده یکی از زمینه‌هایی است که می‌توان در بخش کشاورزی روی آن کار کرد.

حجتی گفت: در کارهای زیربنایی دولت باید تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در زمینه سیستم‌های آبیاری و استقرار باغات در اراضی شیب‌دار در بالادست و تهیه تامین نهال را پشتیبانی کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قانون شهرک‌های کشاورزی تصویب شده و اساسنامه و بودجه آن ردیف‌دار شده و در آینده شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور بخصوص در سطح استان مازندران مستقر خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: محدودیت منابع آب و خاک و مشکلات و مسائل اقلیمی در برخی از مناطق وجود دارد که باید این ناسازگاری‌ها بررسی و رفع شود.

ادامه ممنوعیت واردات برنج

حجتی، ضمن اظهار خوشحالی نسبت به این‌که سرمایه‌گذاری‌های سنگینی توسط بخش خصوصی با فناوری‌های روز در زمینه شالیکوبی در مازندران صورت گرفته است، ادامه داد: این کارخانه‌ها هم سبب کاهش ضایعات می‌شوند و هم برنج را به صورت بسته‌بندی بر اساس سفارش به بازار عرضه می‌کنند.

وی در خصوص تنظیم بازار برنج گفت: برنج تولیدی در کشور دو میلیون تن در سال است که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته سه میلیون تن مصرف برنج داریم لذا یک میلیون تن در سال باید وارد شود.

حجتی با اشاره به ممنوعیت واردات برنج خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از حد برنج وارد شد که این امر از جمله دلایل رکود مازندران بوده است، در حالی که امسال با مدیریت صحیح، بیش از نیاز و ذخیره، وارد نمی‌شود تا عرضه و تقاضا توازن داشته باشد و تولیدکنندگان بتوانند بموقع برنج را با قیمت مناسب که مورد نظر دولت است، عرضه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها