مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر کرد

طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران

تهران پایتخت 200 ساله ایران تا حدودی در حفظ خاطره‌های شهری موفق بوده است، ضمن اینکه تنوع‌ آن هم نشان از مرکز کشوری با تنوع فرهنگی را دارد و هم کشوری با فراز و نشیب‌های بسیار این دویست ساله، چنان که با ترددی گذرا نیز می‌توان زبان‌های چند و گویش‌های متعددی را شنید و از سلوک و پوشش شهروندان، تنوع ذائقه‌های فرهنگی ایشان را بازیافت.
کد خبر: ۷۴۰۱۹۰
پایتخت 200 ساله ایران با تنوع فرهنگی

گویی هنوز برخی مشرب مشیرالدوله را دارند، برخی به سخن تقی‌زاده باور و برخی دیگر در پی مرحوم نوری نگران سنت هستند. یک فریم از هر گوشه این شهر گواه این تنوع است.

در این بین، شهرداری تهران اکنون عمده‌ترین سازمان بوروکراتیک فعال در عرصه فرهنگی تهران است که نقش آن حتی با سازمان‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قابل مقایسه نیست.

از این رو، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بر آن شد تا پژوهشی را در قالب کتاب و تحت عنوان «بایسته های سیاستگذاری فرهنگی در ارتباط با سبک زندگی در شهر تهران» منتشر کند.

هزاران برنامه فرهنگی و اجتماعی از جشنواره‌های متعدد گرفته تا فعالیت‌های گوناگون هنری و هزاران فضای فرهنگی همچون فرهنگسراها برخی از دلایلی است که اهمیت شهرداری تهران در سیاست‌گذاری فرهنگی شهر را نشان می‌دهد.

این کتاب – دانش شهر - در پی تأملی بر سیاست‌های شهری در ارتباط با سبک زندگی شهروندان است. در میان وجوه مختلف سبک ‌زندگی، آن وجوهی که در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران قرار می‌گیرد مدنظر است.

همچنین این طرح بر تفریق میان مناطق مبتنی است؛ بدان معنا که رویکرد شهرداری در مناطق مختلف 22 گانه تهران و همچنین در ارتباط با نسل‌ها و زنان و مردان، چگونه باید تنوع پذیرد.

علاقمندان می توانند جهت تهیه و دانلود رایگان این کتاب به پرتال مرکز مطالعات وبرنامه ریزی شهر تهران مراجعه کنند.(مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها