گروه تروریستی بوکوحرام پس از آن‌که هزاران نفر از ساکنان شهر چیبوک را وادار به فرار از خانه‌هایشان کرد، این شهر را به اشغال خود درآورد.
کد خبر: ۷۳۸۶۵۶

به گزارش ایرنا، بانا لاوان، رئیس دولت محلی چیبوک واقع در ایالت بورنو گفت: تروریست‌های بوکوحرام، روز پنجشنبه با وانت و موتورسیکلت وارد این شهر شدند و شروع به تیراندازی کردند. وی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس افزود: به دنبال این حمله، ساکنان این شهر خانه‌هایشان را رها کرده و از آنجا گریختند.

بوکوحرام در ماه آوریل (فروردین‌/ ‌اردیبهشت) حدود 300 دانش‌آموز دختر را از مدرسه‌ای در همین شهر ربود. ده‌ها نفر از این دانش‌آموزان توانستند از چنگ تروریست‌ها بگریزند، اما همچنان 219 نفرشان در بند بوکوحرام هستند.

براساس این گزارش، تلاش‌ها برای تماس با والدین یکی از دختران ربوده شده ساکن چیبوک بی‌نتیجه ماند، چون معمولا اعضای بوکوحرام پس از هجوم به شهرها، دکل‌های مخابرات را نابود می‌کنند تا ارتباط با مناطق تحت حمله قطع شود.

بوکوحرام دو شهر هونگ و گومبی در استان اداما در شمال شرق نیجریه را تحت کنترل درآورده است. یکی از اهالی گومبی در گفت‌وگو با منابع محلی گفت که بوکوحرام در مناطق مختلف شهر ایست‌های بازرسی برپا کرد و با سلاح‌های سنگین مرکز پلیس، مقر شهرداری و بازار شهر را به آتش کشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها