زن معتاد که با شکنجه نوزاد 11 روزه خود، مرگ او را رقم زده بود پس از دستگیری به تشریح جنایت خود پرداخت.
کد خبر: ۷۳۷۴۰۹

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از تیرماه امسال همزمان با مرگ مشکوک نوزادی در یکی از بیمارستان‌های مرودشت در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان جنایی در جریان تحقیق از مسئولان بیمارستان متوجه شدند این نوزاد از سوی زن جوانی به آنجا منتقل شده بود. پس از مرگ نوزاد، مادر او به طور ناگهانی بیمارستان را ترک کرده و کسی از او خبر نداشت.

این در حالی بود که آثار سوختگی و کبودی بسیاری روی بدن نوزاد وجود داشت که به نظر می‌رسید او شکنجه شده است. پزشک قانونی هم اعلام کرد، نوزاد بر اثر شکنجه و مسمومیت با تریاک جان باخته است. ماموران سپس با کمک پرستاران به چهره نگاری از زن جوان پرداختند. جستجو‌ها ادامه داشت تا این که ماموران هویت زن جوان به نام مریم را شناسایی کردند اما آدرس دقیقی از محل سکونت او در دست نبود. سرانجام با گذشت چهار ماه از وقوع این جنایت، در روز‌های پایانی هفته گذشته مخفیگاه قاتل بیست ساله شناسایی شد و ماموران او را دستگیر کردند.

اعتراف به قتل نوزاد

مریم به افسر بازجو گفت: شوهرم قبل از تولد فرزندمان مرا ترک کرد. مدتی بود که گرفتار اعتیاد شده و شیشه مصرف می‌کردم. با به دنیا آمدن فرزندم حال و روزم بدتر شد.

گریه‌های مداوم او آرامش را از من گرفته بود. هربار که نمی‌توانستم شیشه مصرف کنم به جان فرزندم می‌افتادم و با چاقو بدنش را زخمی یا با سیگار تن نحیفش را می‌سوزاندم. وقتی به خود می‌آمدم، او را بغل کرده و ساعت‌ها می‌گریستم. شب حادثه دوباره بی‌قراری‌های او شروع شد. شیشه هم مصرف نکرده بودم. وقتی وسایلم را جستجو کردم مقداری تریاک پیدا کردم. مقداری از آن را مصرف و مقدار کمی را در لیوانی از آب حل کرده و به فرزندم دادم که حالش بد شد. او را به بیمارستان بردم اما به سبب شدت مسمومیت جان باخت.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده اظهارکرد: با اعتراف زن جوان به قتل کودکش، برای او قرار قانونی صادر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سرهنگ علی شیبانیان افزود: متاسفانه شاهد این هستیم که در این پرونده ماده مخدر شیشه حادثه‌ای تلخ را رقم زد. ماده مخدر شیشه بشدت فرد مصرف‌کننده را دچار وابستگی فکری و روانی می‌کند. این ماده مخدر تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی فرد دارد. مصرف شیشه و اثرات آن باعث وقوع قتل به‌ دلیل سوءظن و توهم، رفتارهای خشن و درگیری از سوی فرد معتاد می‌شود و می‌تواند کنترل رفتار را از فرد بگیرد و باعث شود او مرتکب جنایتی تلخ از جمله قتل فرزندان، همسر یا والدین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها