علیرغم پخش فیلم پرواز rq170 ایرانی

آمریکایی‌ها باز هم تکذیب کردند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران از به پرواز درآمدن مـــدل نهایی پهپاد آر.کیو 170 ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۰۲۷

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه یادواره شهدای موشکی سپاه که صبح دیروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما قـــول داده بودیم نیمه دوم سال، مدل نهایی آر.کیو 170 ایرانی، پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن نیز منتشر می‌شود.

آر.کیو 170، پهپاد آمریکایی است که چند سال قبل، پس از تجاوز به مرزهای شرقی کشورمان، از سوی نیروهای مسلح کشورمان سالم به زمین نشانده شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های دیروز خود در جمع خبرنگاران گفت: اگر زحمات شهید تهرانی‌مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی‌کرد، شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت، مدیون شهداست.وی افزود: تهرانی‌مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل می‌کرد و دنبال اقتدار کشور بـــود و آتش پشتیبانی توپخانه را تا برد 2000 کیلومتر عملی و بومی کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد: شهید تهرانی‌مقدم ایده‌های زیادی داشت و ده‌ها طرح را شروع کرده بود که بخشی از آنها مانند موشک‌های خلیج فارس، هرمز 1 و هرمز 2 عملی شده و طرح‌های دیگری که در حال بررسی است و در آینده انجام می‌شود.وی ادامه داد:‌ شهید تهرانی‌مقدم مسئول تحقیقات بود و فعالیت‌های او فقط شامل بخش موشکی نمی‌شد، بلکه پروژه‌های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را هم در دستور کار داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم دیروز در کنگره ملی اقتدار موشکی که در یگان هوافضای نیروی هوایی سپاه برگزار شد، گفت: ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه است، ولی این قدرت برای ماجراجویی نیست و ما دنبال امنیت در منطقه هستیم.

به گزارش فارس، علی لاریجانی به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حسن تهرانی‌مقدم اشاره کرد و با تاکید براین که حق همین بود که او با این روحیات، مقام شهادت را بچشد، گفت: این شهید عمر خود را برای اقتدار و امنیت کشور و سرافرازی ملت ایران خرج کرد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش سپاه را زاییده بطن انقلاب اسلامی خواند و با یادآوری تکوین این نهاد در شرایط سخت، گفت: اهداف سپاه با اهداف انقلاب عجین است و کل هویت انقلاب در تعریف سپاه نشسته است، پس هر جا مشکلی مانند تجزیه‌طلبی‌های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی پیش آمد سپاه حضور یافت.

وی از آغاز ساختار موشکی سپاه از درون جنگ سخن گفت و ادامه داد: افرادی چون شهید تهرانی‌مقدم از توپخانه آغاز کردند و به صنعت موشکی رسیدند و پس از جنگ هم سپاه، امور کشور را رصد کرده و هرکجا که انقلاب به یاری نیاز داشت، حضور یافته است.در مراسم دیروز، تمبر یادبود شهید تهرانی مقدم و کتاب «خط مقدم» که کارنامه فعالیت موشکی جمهوری اسلامی ایران در آن به رشته تـــحریر درآمده است، با حضور رئیس مجلس رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها