اصلاح سامانه گرمایشی مدارس با ۲۰۰ میلیارد تومان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال برای اصلاح سامانه های گرمایشی مدارس کشور ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم اما هنوز به ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.
کد خبر: ۷۳۴۰۶۸
اصلاح سامانه گرمایشی مدارس با ۲۰۰ میلیارد تومان

علی اصغر فانی در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای تغییر بخاری های نفتی به سامانه های گرمایشی کم خطر در مدارس کشور چه کرده اند؟ گفت: ما علاوه بر اختصاص 200 میلیارد تومان و ارتقای این سامانه های گرمایشی، همه مربیان مدارس را نیز در باره اصول مواجهه با حوادث آموزش داده ایم و خوشبختانه پارسال حادثه آتش سوزی در هیچ مدرسه ای در کشور اتفاق نیفتاد اما برای تکمیل سامانه های گرمایشی ایمن در مدارس کشور هنوز به 500 میلیارد تومان احتیاج داریم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره شرایط تحصیلی دانش آموزان آسیب دیده شین آبادی سوال کرد، افزود: این دانش آموزان هیچگونه مشکل آموزشی ندارند و آنچه در برخی سایت ها به نقل از وکیل این کودکان نوشته می شود صحت ندارد.

فانی گفت: علاوه بر فراهم کردن شرایط مناسب آموزشی برای این کودکان در محل زندگی شان، هر وقت که این کودکان به تهران برای پی گیری درمان سفر می کنند در باشگاه فرهنگیان اسکان داده می شوند و حتی معلم خصوصی در این مدت نیز به آنها تدریس می کند.

بوفه مدارس اصلاح می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت امضا کردیم به موضوع بوفه های مدارس رسیدگی می کنیم و دو ماه دیگر خوراکی های این بوفه ها اصلاح می شود.

علی اصغر فانی در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران با بیان این که در بوفه برخی از مدارس خوراکی های ناسالم عرضه می شود گفت: برای رسیدگی به اجرای مفاد تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت به امضا رسید و درخواست های دو وزارتخانه، کارگروهی تشکیل می شود که در اولویت نخست به شرایط بوفه های مدارس رسیدگی می کند و مصوبات آن در جلسه بعد اعلام خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر تغذیه ناسالم، کوچک شدن فضای برخی مدارس نیز موجب کاهش تحرک دانش آموزان و چاقی آنان شده است افزود: حیاط بیشتر مدارس دولتی برای ورزش کردن مناسب است و در مدارس غیردولتی هم در بیشتر موارد چنین شرایطی وجود دارد اما قبول داریم که برخی از مدارس غیردولتی فضای کافی برای تحرک دانش آموزان ندارد که معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برای آنها نیز برنامه ورزشی طراحی کرده است که دانش آموزان موظف باشند در فضای کوچک نیز تحرک داشته باشند.

فانی درباره مجوز دادن به فضاهای کوچک برای تبدیل شدن به مدرسه گفت: مدیران مدارس غیردولتی برای تاسیس باید از اداره نوسازی آموزش و پرورش مجوز بگیرند و این اداره مدارس را قبل از دادن مجوز از نظر استحکام، بهداشتی بودن و داشتن فضای ورزشی را بررسی می کند و اگر مناسب نباشند مجوز تاسیس نمی دهد.

افزایش بودجه معاونت پرورشی

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: اعتبار معاونت پرورشی این وزارتخانه امسال 12 برابر بیشتر از پارسال است.

دکتر علی اصغر فانی در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت ایجاد نشاط و شادابی در مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش برای افزایش نشاط در بین دانش آموزان علاوه بر بالا بردن اعتبار معاونت پژوهشی، بودجه معاونت تربیت بدنی و سلامت خود را نیز حدود پنج برابر افزایش داده است و برای فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه هایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها