برای اولین بار در جهان

ماهیچه مصنوعی از پیاز ساخته شد!

تیمی از پژوهشگران ژاپنی موفق شدند که یک سلول ماهیچه ای موش را در محیط آزمایشگاه کشت داده و از آن یک ماهیچه کوچک بسازند که با استفاده از پالس های الکتریکی، قادر به انبساط و انقباض است.
کد خبر: ۷۳۱۸۳۲
ماهیچه مصنوعی هم ساخته شد

این دستاورد می تواند در برخی معالجات پزشکی، ساخت داروهای جدید و همچنین استفاده در ربات هایی با قابلیت حرکت طبیعی استفاده شود.

تیمی از پژوهشگران ژاپنی که طی یک پروژه تحقیقاتی در حال بررسی ساخت ماهیچه مصنوعی بودند، روز گذشته از موفیقت در ساخت نوعی ماهیچه مصنوعی در آزمایشگاه خبر دادند که قابلیت انقباض دارد. این ماهیچه مصنوعی با استفاده از سلول های ماهیچه یک موش ساخته شده است.

نتایج این دستاورد به همراه جزئیات فنی آن، قرار است امروز یکشنبه در یک کنفرانس بین المللی که در کشور ایالات متحده آمریکا برگزار می شود، به صورت رسمی اعلام شود.

بنا به نظر کارشناسان، این دستاورد علمی می تواند در ساخت برخی داروهای احیا کننده استفاده شود.

پرفسور «Shoji Takeuchi» سرپرست این تیم پژوهشی و استاد دانشگاه توکیو در این مورد گفت : این دستاورد جدید همچنین می تواند در ساخت ربات هائی استفاده شود که قابلیت حرکت به صورت طبیعی داشته باشند.

اعضای این تیم پژوهشی توانستند با قرار دادن یک سلول ماهیچه موش بر روی صفحه ای ژلاتینی مانند، سلول ماهیچه را کشت داده و بزرگ کنند.

این ماهیچه مصنوعی، 8 میلیمتر طول و یک و نیم میلیمتر ضخامت دارد. در ادامه و پس از ساخت این ماهیچه، تیم پژوهشی با اتصال دو ماهیچه به یکدیگر و از طریق ایجاد پالس های الکتریکی توانستند ماهیچه ها را منقبض و منبسط کنند.

پیش از این ماهیچه های مصنوعی ساخته شده، پس از استفاده و اتمام آزمایش انقباض و انبساط ، حداکثر طی زمان دو ساعت متلاشی شده یا کاملا سفت و غیر قابل استفاده می شدند اما این ماهیچه مصنوعی ساخته شده توسط تیم پژوهشگران ژاپنی تا دو روز قادر به کارکردن است.

در گزارش این تیم آمده است که تکرار حرکت این ماهیچه در دفعات متوالی، موجب خستگی و در نهایت از کار افتادن آن خواهد شد.(سینا پرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها