مهمترین عامل خطرزای سرطان پروستات

مردان گوجه‌فرنگی بخورند

با دستاورد بزرگ دانشمند ایرانی صورت گرفت

امید جدید برای درمان سرطان پروستات

تحقیقات سروش رئیس‌بهرامی و جفری نیکس در دانشگاه «آلاباما» در شهر برمینگهام، کارآیی بالای نوعی شیوه جدید برای تشخیص سرطان پروستات را نشان داده است.
کد خبر: ۷۳۱۶۸۲
امید جدید برای درمان سرطان پروستات

آخرین پیشرفت‌ها در شناسایی سرطان پروستات، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و بیوپسی فراصوت ادغام-محور هستند که برای هر دوی بیمار و پزشک مزیت‌های فراوانی دارند.

«برنامه درمان شخصی سرطان پروستات» در دانشگاه آلاباما در برمینگهام دارای فناوری ادغام تصویربرداری ام‌آر‌آی-فراصوت است.

در حال حاضر، سروش رئیس‌بهرامی و همکارش جفری نیکس که هر دو استادیار این دانشگاه هستند، دو تن از معدود اورولوژیست‌های آمریکا هستند که می‌توانند از فناوری ام‌آر‌آی-فراصوت استفاده کنند. این دو با همکاری یکدیگر پنج سال تجربه استفاده از این فناوری را داشته‌اند.

رئیس‌بهرامی و نیکس معتقدند این فناوری جدید، بیوپسی هدفمندی را ارائه می‌دهد.

بیوپسی هدفمند، به نمونه‌گیری بافتی مستقیم از نواحی مشکوک مشاهده‌شده در «ام‌.آر‌.آی» گفته می‌شود و در تضاد با شیوه سنتی نمونه‌گیری نظام‌مند تصادفی است که اساسا کوکورانه و در نواحی مختلف پروستات اجرا می‌شود.

نیکس گفت: ما از ام‌آر‌آی پروستات را با شیوه فراصوت زمان واقعی بیوپسی‌های پروستات تصویرمحور، ادغام می‌کنیم. این امر می‌تواند سرطان پروستات را با دقت بالایی شناسایی کند و به طور دقیق جراحات نگران‌کننده‌ای که توسط ام‌آر‌آی تعریف می‌شوند، را هدف قرار دهد.

وی افزود: چنین موضوعی شناسایی کلی سرطان را در مقایسه با بیوپسی استاندارد ارتقا می‌دهد. بررسی این شیوه جدید نشان داده که میزان شناسایی کلی سرطان و همچنین شانس شناسایی سرطان با خطر بالا را افزایش می‌دهد.

رئیس بهرامی هم گفت: انتظار می‌رود این روش به ویژه برای مردانی کارآمد باشد که سابقه بیوپسی‌های منفی دارند و هنوز به دلیل سطح آنتی‌ژن سرطان افزایش‌یافته و تعریف‌نشده، مشکوک به سرطان هستند. این شیوه همچنین بیماران برای پروستات بزرگ مفید خواهد بود.

این دانشمند ایرانی و همکارش برای طی یک سال گذشته این شیوه را روی بیمارانشان تجربه کرده‌اند و نتایج آن بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

نیکس مدعی است این نخستین پیشرفت عمده در زمینه شناسایی سرطان پروستات برای بیش از 30 سال گذشته است و دستاوردی بسیار مهم تلقی می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها