جام جم ورزشی: رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فردا شب با برگزاری دیدارهایی پیگیری می شود.
کد خبر: ۷۲۹۴۴۳
گواردیولا در سرزمین گلادیاتورها/ بارسلونا به آژاکس رسید

به گزارش جام جم ورزشی ،این دیدارها در چهار گروه برگزار می شود. با هم نگاهی به این دیدارها می اندازیم:

گروه E

زسکا مسکو - منچسترسیتی

منچسترسیتی که از دو بازی اول خود فقط یک امتیاز به دست آورده است، فردا شب برای نخستین پیروزی خود در این رقابت ها در سرمای مسکو به مصاف زسکا می رود.

سیتی فصل گذشته در دیدار مقابل زسکا با دو گل آگوئره موفق شد 2 بر یک به پیروزی برسد.

اما زسکا مسکو به دلیل بدرفتاری هوادارانش در مسابقه ماه گذشته مقابل رم باید این مسابقه را پشت درهای بسته برگزار کند.

رم - بایرن مونیخ

گواردیولا قبلا در مقام سرمربی بارسلونا در سال 2009 مقابل رم قرار گرفته است.

بایرن مونیخ دو بازی قبلی خود را برده و اکنون به دنبال حفظ شکست ناپذیری خود در فصل جاری است. این تیم همچنین در هشت بازی قبلی خود در تمامی مسابقات هیچ گلی دریافت نکرده است تا مشخص شود تیم رمی تا چه اندازه کار سختی برای پیروزی دارد.

گروه F

آپوئل - پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن گرچه به خوبی فصل گذشته نیست اما تا کنون شکست نخورده است. این تیم سه هفته پیش بارسلونا را 3 بر 2 شکست داد و جمعه شب نیز در لیگ فرانسه با نتیجه 3 بر یک از سد تیم لانس گذشت.

این تیم در شبی که زلاتان ابراهیموویچ را در اختیار ندارد کار سختی مقابل نمایند قبرس نخواهد داشت.

بارسلونا - آژاکس

دو تمی برای دومین فصل متوالی است که در لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی می کنند. بارسلونا که در هشت بازی خود در لالیگا هفت بار به پیروزی رسیده و هنوز در خانه گل نخورده است، امیدوار به تکرار برد 4 بر صفر سال گذشته اشت مقابل آژاکس در نیوکمپ است. این تیم با وجود این برابر پاری سن ژرمن 3 بر 2 باخته و نیم نگاهی به بازی شنبه آینده خود با رئال مادرید خواهد داشت.

آژاکس نیز که سه هفته پیش برابر آپوئل یک بر یک مساوی کرد، تا کنون در هیچ یک از هشت مسابقه قبلی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا نبرده است. این تیم که سرمربی آن فرانک دی بوئر سرمربی حدود یک دهه پیش هم تیمی لوییس انریکه سرمربی فعلی بارسلونا بوده است، در هشت بازی کشست نخورده اما شنبه شب مقابل توئنته یک بر یک مساوی کرد.

لوییس سوآرز ستاره سابق آژاکس و بازیکن فعلی بارسلونا در این دیدار آخرین جلسه محرومیت خود را به دلیل گاز گرفتن جورجیو کیلینی در جام جهانی 2014 سپری خواهد کرد.

گروه G

شالکه - اسپورتینگ

روبرتو دی ماتئو که در سال 2012 با چلسی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید، سرمربی کنونی تیم شالکه است.

این مربی ایتالیایی شروع پیروزمندانه ای را با این تیم داشته است به طوریکه شنبه شب در بوندس لیگا به همراه آن مقابل هرتابرلین به برتری 2 بر صفر دست یافت.

شالکه در دو بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا نیز دو تساوی به دست آورده است.

اما اسپورتینگ برای کسب اولین پیروزی خود در این مسابقات راهی آلمان شده است. این تیم در فصل جاری فقط یکبار آنهم با نتیجه یک بر صفر به چلسی باخته است و در دور سوم مسابقات جام حذفی پرتغال توانست 3 بر یک پورتو را شکست دهد.

چلسی - ماریبور

خوزه مورینیو سرمربی چلسی اعلام کرده است که دیه گو کاستا به دلیل مصدومیت در این بازی مقابل قهرمان لیگ اسلوونی در استمفوردبریج بازی نخواهد کرد. اما صدرنشین لیگ برتر انگلیس بدون حضور این بازیکن مطرح اسپانیایی نیز قابل مقایسه با حریف گمنام خود نیست.

چلسی در یازه مسابقه فصل جاری 9 بار به پیروزی رسیده و دو بار مساوی کرده است اگرچه در تنها مسابقه قبلی خود در خانه مقابل شالکه یک بر یک مساوی کرد.

از سوی دیگر ماریبور که فصل گذشته در لیگ اروپا 3 بر یک از ویگان اتلتیک باخت در دو بازی قبلی خود مقابل اسپورتینگ و شالکه مساوی کرده است اما شنبه شب در لیگ اسلوونی با دو گل به خودی الکساندر رایچویچ 2 بر یک شکست خورد.

گروه H

باته بوریسوف - شاختار دونتسک

این مسابقه در ورزشگاه بوریسوف برای هر دو تیم از حساسیت ویژه ای برخوردار است چراکه باته بعد از دو مسابقه با سه امتیاز در گروه سوم است و شاختار با یک امتیاز کمتر در مکان بعدی قرار دارد.

باته که هشت دوره متوالی در لیگ بلاروس به پیروزی رسیده است، در ورزشگاه تازه تأسیس خود تا کنون طعم شکست را نچشیده. در واقع این تیم بیش از یک سال است که در خانه نباخته است اگرچه شاختار نیز بعد از برد 6 بر 2 از وولین لوتسک در لیگ اوکراین برای این مساببقه آماده می شود.

پورتو - اتلتیک بیلبائو

اتلتیک که فقط یک امتیاز از دو مسابقه اول خود به دست آورده است، به شدت به پیروزی در این سفر نیاز دارد. این تیم در هشت بازی خود در تمامی مسابقات موفق به کسب پیروزی نشده است اما ارنستو والورده سرمربی این تیم معتقد است تیمش بعد از تساوی یک بر یک مقابل سلتا ویه گو در لالیگا در مسیر درستی قرار گرفته است. وی همچنین امیدوار است بعد از برد 2 بر یک پورتو در اولین دیدار اروپایی دو تیم در دور مقدماتی جام اروپا در سال 1956، یکبار دیگر تاریخ تکرار شود.

پورتو هفته گذشته با قبول اولین شکست خود در فصل جاری مقابل اسپورتینگ، از مسابقات جام حذفی پرتغال حذف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها