«یانکی ها به خانه هایتان برگردید»

تیتر جالب یک روزنامه صهیونیستی + عکس

کلمه یانکی برای خطاب قرار دادن آمریکایی ها عمدتا از سوی کشورهایی به کار می برد که با ایالات متحده تنش دارند، اما استفاده از این کلمه از سوی رسانه های اسرائیلی که به شدت مورد حمایت واشنگتن قرار دارند نشان از اختلافاتی دارد که می تواند روابط صمیمانه آنها را خدشه دار کند.
کد خبر: ۷۲۹۰۸۳
تیتر جالب یک روزنامه صهیونیستی + عکس

یکی از کلماتی که در تظاهرات ضد آمریکایی در کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه کاربرد زیادی دارد، عبارت یانکی است.

بر همین اساس جمله «یانکی ها به خانه تان برگردید» نیز جمله ای است که در این گونه اعتراضات به صورت گسترده به چشم می خورد.

اما این بار روزنامه «هاآرتص» اقدام به استفاده از این جمله به عنوان تیتر یکی از گزارش های خود کرده است.

رژیم صهیونیستی و آمریکا روابط پیدا و پنهان گسترده ای با هم دارند به طوریکه واشنگتن سالانه میلیاردها دلار برای حفظ امنیت این رژیم هزینه می کند و سیاست های خود در خاورمیانه را نیز بر اساس حفظ امنیت آن مدون می کند به همین دلیل کمتر اتفاق می افتد که رسانه ای در آمریکا و یا سرزمین های اشغالی اقدام به انتقاد تند از طرف مقابل کند.

میزان حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به حدی است که واشنگتن مجبور است چشم خود را بر روی جنایات این رژیم ببندد به طوریکه هیچگاه در سال های گذشته اقدام تاثیر گذاری از سوی کاخ سفید برای متوقف کردن جنایات صهیونیست ها انجام نشده است.

یکی از اولویت های باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، در دور دوم ریاست جمهوری به نتیجه رساندن مذاکرات سازش در خاورمیانه بوده به طوریکه جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به طور مستقیم با مقامات ارشد تل آویو و تشکیلات خودگردان وارد مذاکره شد تا شاید بتواند این کشتی به گل نشسته را نجات دهد اما کارشکنی های رژیم صیونیستی از جمله شهرک سازی آن در سرزمین های فلسطینی و حملات اخیر این رژیم به نوار غزه که بیشتر از 50 روز طول کشید، موجب شد تا دور جدید مذکرات سازش نیز بی نتیجه بماند.

نکته جالب در گزارش «هاآرتص» این است که در آن عنوان شده به خاطر نجات صلح خاورمیانه، آمریکا بهتر است از مداخله در این موضوع خودداری کند البته امکان دارد عصبانیتی که موجب انتشار این گزارش با عنوان «یانکی ها به خانه تان بازگردید» شده اقدام کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و واکنش نشان ندادن آمریکا به آن بوده باشد.

علاوه بر آن تشکیلات خودگردان و نمایندگان آن در آمریکا به شدت در تلاش هستند تا طرح به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین را در سازمان ملل به رای بگذارند و آمریکا نیز تا کنون مخالفتی را با این امر نشان نداده است.

با این اوصاف، طبیعی است که رژیم صهیونیستی از بزرگترین حامی خود یعنی آمریکا خشمگین باشد و همین امر موجب انتشار گزارش هایی از این دست در رسانه های صهیونیستی شود.

البته رسانه های آمریکایی تلاش دارند تا برای کاهش خشم کشورهای جهان از حمایت بی چون و چرای واشنگتن از تل آویو، اینطور وانمود کنند که تنش ها میان آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری اوباما به اوج خود رسیده اما با وجود تمام این تبلیغات رسانه ای آنچه مسلم است ایالات متحده همچنان به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی مطرح است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها