کدام باشگاه انگلیسی حاضر است دنی آلوز را بخرد؟

آلوز: می​خواهم در سرزمین فوتبال بازی کنم

فصل هفتم دنی آلوز در بارسلونا آخرین فصل حضور وی در لالیگا خواهد بود و این مدافع سرشناس سرانجام بارسا را ترک خواهد کرد. آلوز چند روز قبل این مساله را به طور رسمی در مصاحبه‌ای عنوان کرد؛ مساله‌ای که البته پیش از این نیز کاملا قابل پیش‌بینی بود، چرا که زمزمه‌های خروج او در تابستان امسال نیز بشدت به گوش می‌رسید.
کد خبر: ۷۲۸۰۵۰
آلوز: می​خواهم در سرزمین فوتبال بازی کنم
بارسایی‌ها سخت به دنبال به خدمت گرفتن خوان کوادرادو، ستاره کلمبیایی فیورنتینا بودند و این به معنای نیاز نداشتن به دنی آلوز بود. اما در نهایت آن انتقال صورت نگرفت تا این ستاره برزیلی در نوکمپ بماند؛ هرچند در آن زمان هم از این که مدیران باشگاه از او در مقابل شایعه‌ها حمایت نکردند، انتقاد کرد. اما جدایی او از بارسا فقط یک تابستان به تعویق افتاد و این بار به نظر می‌رسد او تصمیم گرفته پیش از این‌که مدیران بارسا درهای خروجی باشگاه را به او نشان بدهند، مقصد بعدی‌اش را انتخاب کند.

آلوز در گفت‌وگویی با یک روزنامه برزیلی به صراحت از علاقه خود برای حضور در لیگ برتر انگلیس پرده برداشت: «من سال آینده راهی انگلیس خواهم شد. می‌خواهم در سرزمین فوتبال بازی کنم و امسال آخرین سال حضورم در بارسلونا خواهد بود.»

حضور آلوز در لیگ برتر انگلیس اما چندان هم برای باشگاه‌های خواهان وی کم‌هزینه نخواهد بود. حقوق سالانه دنی آلوز ده میلیون یورو است و به این ترتیب تعداد باشگاه‌هایی که توانایی به خدمت گرفتن او را دارند، کاهش پیدا می‌کند.

بسیاری از باشگاه‌های دیگر نیز بعید است چنین دستمزدی را برای یک بازیکن سی و دو ساله پرداخت کنند و همین مساله مطمئنا کار را برای حضور آلوز در انگلیس دشوار خواهد کرد؛ حتی بازیکنی با سابقه او که زمانی نه تنها بهترین مدافع راست دنیا، بلکه یکی از بهترین بازیکنان دنیا محسوب می‌شد و به اندازه مسی، ژاوی و اینیستا در قهرمانی‌های بارسا بین سال‌های 2008 تا 2012 نقش داشت.

آرسن ونگر در آرسنال مطمئنا چنین دستمزدی را برای آلوز پرداخت نخواهد کرد و بازی در امارات تقریبا از ‌اکنون منتفی خواهد بود. به ویژه این‌که توپچی‌ها در این تابستان و تنها بعد از این‌که از حفظ باکاری سانیا ناامید شدند، برای خرید متیو دبوشی و کالوم چمبرز اقدام کردند و ‌اکنون کمبودی در این پست احساس نمی‌کنند.

منچسترسیتی از دیگر باشگاه‌هایی است که در گذشته بارها برای خرید آلوز ابراز علاقه کرده، اما آنها دو مدافع راست ارزشمند به نام‌های زابالتا و سانیا را در اختیار دارند و بسیار بعید است برای خرید آلوز دست به کار شوند. بخصوص این‌که آنها تازه سانیا را برای بازی در این پست به خدمت گرفته‌اند.

خوزه مورینیو و چلسی نیز گزینه‌ای بعید برای آلوز محسوب می‌شوند. سبک بازی این مدافع برزیلی به هیچ عنوان با تفکرات مورینیو سازگار نیست و جدا از این مساله اظهارنظر سال 2010 آلوز پیرامون مورینیو به خودی خود این انتقال را منتفی خواهد کرد: «مورینیو فوتبال را کشف نکرده که تا این حد در مورد آن اظهارنظر می‌کند.» البته اگر سن آلوز کمتر بود، شاید می‌شد احتمال داد اتفاقی که در مورد فابرگاس رخ داد، برای او هم تکرار شود اما با وضع فعلی، این انتقال چندان محتمل نیست.

لیورپول گزینه محتمل‌تری برای آلوز است، اما برندان راجرز با توجه به مشکلات تیمش در فاز تهاجمی سخت به صرف چنین هزینه‌ای در فاز تدافعی حاضر می‌شود. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اورتون و تاتنهام گزینه‌های بهتری هستند، اما دنی آلوز علاقه دارد در باشگاه‌های بزرگ‌تری توپ بزند و با توجه به میزان جاه‌طلبی‌اش بعید است به بازی در این دو باشگاه قانع شود. منچستر یونایتد اما در این میان شرایط متفاوتی دارد. پست دفاع راست همواره طی سالیان اخیر یکی از بزرگ ترین چالش‌ها در الدترافورد بوده و بعید نیست لوئیس فن خال بخواهد دارویی مقطعی برای این پست تجویز کند. رافائل در این فصل، بازی‌های قابل قبولی در پست دفاع راست شیاطین سرخ داشته، اما آلوز در سی و دو سالگی هم گزینه بهتری از این برزیلی نه چندان تکنیکی است.

دنی آلوز مطمئنا در بلندمدت گزینه‌ای ایده‌آل محسوب نمی‌شود، اما شاید بتواند وضع یونایتد را در سمت راست خط دفاعی بخصوص در مرحله تهاجمی برای یک یا چند فصل بهبود بخشد؛ این فرصتی برای فن‌خال فراهم می‌کند تا گزینه مطلوبی را برای درازمدت پیدا کند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد در میان تیم‌های بزرگ جزیره، منچستریونایتد شاید بهترین مقصد برای دنی آلوز باشد.

با این حال برای پی بردن به سرنوشت برترین مدافع راست اسبق جهان یک سال دیگر باید صبر کرد. آیا باشگاه بزرگی در لیگ برتر انگلیس حاضر به خرید دنی آلوز می‌شود؟

سایت گل/ مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها