رئیس کل بانک مرکزی درباره دریافت کارمزد برای خدمات الکترونیکی مانند دستگاه‌های کارتخوان گفت: دریافت کارمزد برای خدمات بانکداری الکترونیکی اجتناب‌ناپذیر است.
کد خبر: ۷۲۸۰۲۲

ولی‌الله سیف در جلسه بعد از هیات دولت اظهار کرد: این کارمزد برای به روز کردن و استمرار خدمات الکترونیک است اما در این خصوص شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری می‌کند. وی درباره مؤسسات مالی و پولی غیرمجاز گفت: جهتگیری مهم ما ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی است و از نیروی انتظامی و مراجع ذی‌ربط درخواست می‌کنیم با این مؤسسات غیرمجاز مقابله کنند. سیف به مردم توصیه کرد در این‌گونه مؤسسات سرمایه‌گذاری نکنند.

وی همچنین در خصوص تشکیک در آمارهایی همچون کاهش نرخ بیکاری تأکید کرد: برخی با تشکیک در پی مقاصد خاصی هستند اما این آمار پس از بررسی دقیق‌تر اعلام می‌شود و بانک مرکزی با اطمینان این آمارها را اعلام می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ ارز نیز وضع باثباتی دارد و در یک ماه گذشته قیمت متوسط ارز در بازار 5/7 درصد کاهش داشته و همچنین دایره نوسانات قیمت ارز 5/57 درصد کاهش داشته و این به معنی آرامش در بازار ارز است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرایط اقتصادی نرخ سود بانکی را معین می‌کند و با ارائه گزارش در شورای پول و اعتبار به نرخ سود بانکی جهت می‌دهیم. وی درباره نامه مشترک خود و وزیر راه و شهرسازی به رئیس‌جمهور توضیح داد در آن نامه تقاضای حمایت از مسکن اقشار کم درآمد، کاهش سود تسهیلات و دادن یارانه به این بخش را داشتیم. سیف درباره لغو تحریم بانک مرکزی و رأی صادر شده اخیر در این خصوص گفت: این رأی به مرحله فرجام‌خواهی رفته است و فعلا تاثیر خاصی از این منظر را شاهد نیستیم و پیگیری‌های حقوقی در این زمینه ادامه دارد.

وی درباره واریز قسط سوم مطالبات ایران اظهار کرد: قسط سوم مطالبات ایران احتمالا امروز واریز شده و واریز قسط چهارم نیز در شرف انجام است.

سیف درباره تسهیلات پرداختی به تولید گفت: بر اساس بسته سیاست خروج از رکود که به مجلس ارائه شده است، پیش‌بینی می‌شود در سال 93، 280 هزار میلیارد تومان برای خروج از رکود اختصاص یابد که تاکنون 113 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. وی افزود: در سه ماه نخست ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال 92 شاهد رشد اقتصادی مثبت 6/4درصدی بوده‌ایم که در این رشد اقدامات نظام بانکی بسیار مهم بوده است. رئیس کل بانک مرکزی گفت: معمولا 25 درصد تسهیلات بانکی باید در بخش مسکن پرداخت می‌شد اما به دلیل نبود جاذبه فقط 13 درصد این تسهیلات در این بخش پرداخت شده است که با مصوبه جدید دولت برای اعطای تسهیلات جدید به متقاضیان وام مسکن این رقم به 25 درصد پیش‌بینی شده می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها