رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی کشور گفت: انتشار گسترده گارانتی‌های جعلی شرکت‌های معتبر خدمات پس از فروش در بازار لوازم خانگی، سرمایه مصرف‌کنندگان را به مخاطره انداخته است.
کد خبر: ۷۲۷۸۷۹

به گزارش فارس، محمد طحان‌پور در جمع خبرنگاران، تعداد زیادی برچسب جعلی گارانتی متعلق به شرکت‌های معتبر خدمات پس از فروش را به خبرنگاران نشان داد که تشخیص آنها از نمونه اصلی برای مصرف‌کنندگان در بازار غیرممکن است.

اغلب برچسب‌های گارانتی جمع شده از سطح بازار لوازم خانگی که به نمایش گذاشته شد، دارای نشانه هولوگرام، شماره سریال و هرگونه شاخص رهگیری دیگر بود که تشخیص آن از نمونه واقعی را غیر ممکن می‌سازد.

طحان‌پور با اظهار تاسف نسبت به سوء‌استفاده گسترده در بازار لوازم خانگی از سوی دلالان و فروشندگان متخلف گفت:‌ کارت گارانتی جعلی تمام برندهای شناخته شده به وفور در بازار وجود دارد. البته ما متخلفان را می‌شناسیم، ولی ابزار برخورد با آنها را نداریم.

وی افزود: از وزارت صنعت می‌خواهیم اختیار بررسی گارانتی‌های موجود در بازار را به اتحادیه تخصصی خود واگذار کند و تعزیرات هم در این زمینه برخورد جدی داشته باشد.

این مقام صنفی گفت: برای مبارزه با این نابسامانی گسترده در مرحله اول باید فروش تمام کالاهای بدون گارانتی اصلی ممنوع شود.

طحان‌پور اظهار کرد: کارگاه‌های زیر‌پله‌ای که فروش چندانی ندارند، به کارخانه‌ها سفارش تولید لوازم خانگی با برندهای گمنام را می‌دهند. این قبیل محصولات خانگی هیچ هویت و خدمات پس از فروشی ندارد، ضمن آن‌که مصرف اغلب آنها برای مردم خطرآفرین است، ولی متاسفانه هیچ دستگاهی در رابطه با این اتفاقات پیگیر نیست.

وی تصریح کرد: ما برخورد با متخلفان در این حوزه را وظیفه خود می‌دانیم، ولی قدرت لازم برای مواجهه با سودجویان را نداریم. درصورت اعطای اختیارات لازم برای کنترل بازار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این اتحادیه، برنامه جدی برای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با گارانتی‌های جعلی در بازار داریم.

وی گفت: بهترین راه برای دریافت نکردن گارانتی جعلی این است که مردم صرفا از نمایندگی‌های دست اول خرید کنند، نه از فروشگاه‌های متفرقه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها