دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در اطلاعیه‌ای به خبر برخی از سایت‌های خبری مبنی بر حمله به ایشان پاسخ داد و این حمله را رد کرد.
کد خبر: ۷۲۷۶۷۵
دفتر آیت‌الله مکارم: کسی به ایشان حمله نکرده است

به گزارش تسنیم، در اطلاعیه صادره از سوی دفتر این مرجع تقلید آمده است: در مجلس جشنی که به مناسبت عید سعید غدیر و عمامه‌گذاری گروهی از طلاب در دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) تشکیل شده بود، جریانی پیش آمد که متأسفانه بعضی از سایت‌ها آن را نادرست نقل کرده بودند.

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داده است: جریان از این قرار بود، فردی که ناراحتی روانی دارد و بارها به دفتر معظم له مراجعه کرده و به او کمک کرده بودند، در جلسه دوشنبه هم شاید برای گرفتن کمک وارد مجلس شد و از آنجا که ازدحام جمعیت بسیار زیاد بود محافظان به او پیشنهاد کردند که در همان پایین مجلس بنشیند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: او عصبانی شد و با کفش خود محکم به یکی از محافظان کوبید و به طرف جایگاهی که معظم له نشسته بودند، حرکت کرد. محافظین او را گرفته و به خارج هدایت کردند و تا عصر دوشنبه نیز آزاد بود و شنیده شد که او را بتازگی دستگیر کرده‌اند. نه توطئه‌ای در کار بود و نه برنامه خاصی.

احمدی‌مقدم: سقوط هواپیما حادثه تروریستی نبود

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی دیروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر هفت شهید سانحه هوایی در حوالی زاهدان، درخصوص اخبار سایت‌های بیگانه درباره انهدام هواپیما از سوی تروریست‌ها گفت: فرضیه سقوط هواپیما بر اثر حادثه تروریستی مردود است و هیچ آثاری از انفجار و آتش‌سوزی در بدنه هواپیما مشخص نشده است.

به گزارش مهر، او اضافه کرد: گروه‌های مخالف نظام سعی می‌کنند فضا را ناامن کنند.

وی درخصوص آخرین وضع حوادث تروریستی سراوان و انسداد مرز نیز گفت: در این حادثه تعدادی دستگیر و تعدادی به آن سوی مرز فرار کردند و وزیر کشور و دستگاه دیپلماسی موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند. دولت پاکستان باید مسئولانه با این موضوع برخورد کند.

هماهنگی قوای مجریه و قضاییه درباره فیلترینگ

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در مورد فیلترینگ، مسدودسازی سایت‌ها و مسائل مربوط به شبکه‌های اجتماعی به میزان گفت: این موضوع در قالب سیاست‌های کلی نظام و دستگاه قضا در دست پیگیری است و تلاش می‌کنیم بخوبی اجرا شود.

وی با بیان این‌که در زمینه سیاست‌های مربوط به سایت‌ها و چارچوب‌های آن دولت، مجلس و قوه قضاییه نظر واحدی داریم، یادآور شد: جلسات پیوسته‌ای در باب این مسائل در حال پیگیری است و من نیز آنها را دنبال می‌کنم.

این درحالی است که دیروز رئیسی، دادستان کل کشور بار دیگر تاکید کرد: رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی باید جلسات این شورا را برگزار کند.

به گزارش نسیم، او گفت: دولت در مهلت باقیمانده نسبت به تعیین تکلیف شبکه‌های اجتماعی اقدام کند.

برگزاری دادگاه غنچه قوامی

جلسه محاکمه غنچه قوامی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این جلسه صبح دیروز در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار و متهم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد.

براساس این گزارش، جلسه رسیدگی به اتهام غنچه قوامی به صورت غیرعلنی برگزار و در پایان آن ختم رسیدگی به پرونده اعلام شده است.

غنچه قوامی شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل، سی‌ام خرداد امسال پس از آن‌که به منظور تماشای مسابقات والیبال به ورزشگاه مراجعه کرده بود، دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. وی چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود که دوباره بازداشت شد.

حداد عادل: همایش اصولگرایان مقدمه وحدت است

مراسم ختم دختر حجت‌الاسلام تقوی دیروز در حالی برگزار شد که برخی چهره‌های سیاسی در حاشیه این مراسم به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداختند.

به گزارش تسنیم، حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن مثبت ارزیابی کردن همایش وحدت اصولگرایان گفت: این همایش می‌تواند مقدمه خوبی برای حرکت‌های وحدت‌بخش بعدی باشد.

کامران دانشجو، وزیر پیشین علوم هم بیان کرد: به طور قطع این همگرایی در تقابل با دولت نیست. حجت‌الاسلام صدیقی امام‌جمعه موقت تهران هم تصریح کرد: به طور حتم همگرایی اصولگرایان موفقیت‌آمیز خواهد بود.

در حاشیه همین مراسم، استاندار تهران نیز با بیان این‌که مشکلی برای اعطای مجوز احزاب و تشکل‌ها نداریم، گفت: همه احزابی که در چارچوب نظام فعالیت کنند مجوز برگزاری همایش را دریافت خواهند کرد. رحیمی معاون اول دولت دهم نیز بار دیگر تاکید کرد: مطرح شدن اسم بنده در رسانه‌ها خلاف قانون بود.

رفع فیلتر سایت‌های فیلتر شده

محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری از رفع فیلتر سایت‌هایی خبر داد که از سوی وزارت ارشاد فیلتر شده بود.

او درخصوص دادخواستی که از سوی دستگاه‌های مرتبط با دادستانی ارائه شده بود، به فارس گفت: دیوان به این دادخواست رسیدگی کرد. در این زمینه دستور موقتی صادر شده که وزارت ارشاد حق ندارد رأسا اقدام به فیلتر سایتی کند. وزارت ارشاد باید استدلال خود را بابت فیلتر کردن این‌گونه سایت‌ها ارائه کند.

انصاری: طرح امر به معروف مغایر قانون اساسی است

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر با بسیاری از بندهای قانون اساسی مغایرت دارد.

به گزارش فارس، او در حاشیه پنجمین نشست معاونان، مشاوران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جمع خبرنگاران درباره مخالفت دولت با طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: در صحن علنی گفتم این لایحه با اصل 75 قانون اساسی مغایر است و نمایندگان و برخی اعضای هیأت رئیسه با این مساله موافقند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها