رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از خالی بودن ظرفیت آموزش عالی خبر داد و گفت: حدود 500 هزار نفر ظرفیت خالی در آموزش عالی کشور متقاضی ندارد.
کد خبر: ۷۲۶۸۹۹
500 هزار ظرفیت خالی بدون متقاضی در آموزش عالی کشور

ابراهیم خدایی در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور، با بیان اینکه در اسناد بالادستی، بیانات مقام معظم رهبری و شعارهای ریاست جمهوری، به بحث کیفیت آموزش عالی اشاره شده است، افزود: باید از مرحله کمیت در آموزش عالی عبور کرده و به مرحله کیفیت برسیم.

به گفته خدایی، خروجی دانش آموزان از آموزش و پرورش و مقطع متوسطه سالانه حدود 460هزار نفر و برای فنی و حرفه ای 150 هزار نفر است که مجموع آن به حدود 600 هزار نفر در سال می رسد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه حدود 600هزار نفر نیز از سال های گذشته در صف ورود به دانشگاه هستند، سالانه حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار نفر متقاضی تحصیلات عالی وجود دارد.

خدایی تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت موجود آموزش عالی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است، بنابراین حدود 500 هزار نفر ظرفیت خالی داریم.

وی این وضعیت را نشان دهنده توسعه نیافتگی هدفمند در آموزش عالی دانست و افزود: برگزیدگان کنکور، بهترین افراد از لحاظ اندازه گیری پیشرفت تحصیلی و کیفیت هستند که باید از آنها حمایت شود.

خدایی، با انتقاد از میزان حمایت از برگزیدگان کنکور، گفت: میزان حمایت از این افراد در مقایسه با حوزه های دیگر مانند ورزش بسیار اندک است، در حالی که انتظار داریم از این افراد که منشا اثر برای کشور و جامعه هستند، حمایت های بیشتری شود. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها