معاون اول رییس جمهوری، مصوبه اختصاص 700 میلیارد ریال برای مقابله با خشکسالی و تامین آب شرب و زراعی در استان اردبیل را برای اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر: ۷۲۶۰۶۸
اختصاص 700 میلیارد ریال برای مقابله با خشکسالی اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیات وزیران در جلسه نهم مهر ماه 1393 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: مبلغ 700 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، موضوع بند ش ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه (به نسبت مساوی) با هدف مقابله با تنش ناشی از خشکسالی برای اجرای پروژه های تامین و انتقال آب زراعی ، تامین آب شرب شهری ، روستایی و عشایری ، کمک به اجرای مجتمع آب آشامیدنی روستایی و مقابله با حوادث غیر مترقبه و اقدامات پیشگیرانه از حوادث به شرح جدول تهیه شده در اختیار استانداری اردبیل قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

همچنین استانداری اردبیل مجاز است 20 درصد از اعتبارات ابلاغی تامین آب شرب روستایی و عشایری را به صورت هزینه ای برای آبرسانی سیار در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دهد.

طبق مصوبه دولت مبلغ 142 میلیارد ریال در اختیار ستاد بحران استان اردبیل قرار می گیرد تا طبق قوانین و مقررات صرف امور موضوع بند ش ماده (244) قانون برنامه پنجم توسعه با اولویت پروژه های تامین و انتقال آب زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، استانداری اردبیل موظف شد گزارش عملکرد اعتبارات مذکور را به همراه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های مربوط در مقطع سه ماهه به معاومت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را در تاریخ 14 مهر 1393 برای اجرا ابلاغ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها