پیوند اعضای دو بیمار مرگ مغزی ساکن شهرستانهای سبزوار و نیشابور در خراسان رضوی به 12 بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.
کد خبر: ۷۲۴۳۸۳
پیوند اعضا به 12 بیمار حیات دوباره بخشید

در چهار صدو هفتاد و پنجمین و چهارصد و هفتاد و شمشین عمل های اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی این دانشگاه، اعضای بدن مرحومان «علینقی قره باغی» 46 ساله اهل نیشابور و
«موسی میرزایی» 35 ساله اهل سبزوار در بیمارستان منتصریه مشهد به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: کلیه های زنده یاد «قره باغی» به دو مرد 35 و 31 ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند به صورت رایگان پیوند شد.

ابراهیم خالقی افزود: کبد این مرحوم نیز در بیمارستان منتصریه به زن 51 ساله ساکن مشهد پیوند شد، قرنیه ها و قسمتی از پوست نیز برای پیوند به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء مشهد و بخش سوختگی بیمارستان امام رضا این شهر ارسال شد.

وی با اشاره به اهدای اعضای زنده یاد میرزایی اهل سبزوار نیز گفت: کلیه های این مرحوم به یک زن 40 ساله و مرد 33 ساله به ترتیب ساکن شهرستانهای مشهد و چناران که به دلیل نارسایی کلیه با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند زده شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد مرحوم میرزایی نیز در بیمارستان منتصریه به خانم 46 ساله ساکن مشهد پیوند زده شد، قرنیه ها و قسمتی از پوست نیز برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان های خاتم الانبیاء و امام رضا مشهد ارسال شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها