پروژه تروریست‌سازی آمریکا، همزمان با آغاز نبرد نمایشی با تروریست‌های داعش، بار دیگر کلید خورده و طنز تلخ ایجاد گروه‌های جــــــدید تروریستی برای مبارزه با تروریست‌های تاریخ ‌مصرف گــذشته، باز هم در حال تکرار است.
کد خبر: ۷۲۲۳۵۱
رایزنی‌های مقامات آمریکایی با معارضان سوری

به گزارش جام‌جم، کاخ سفید که می‌داند فقط با بمباران هوایی نمی‌تواند بر داعش غلبه کند، به دنبال متحدانی در عراق و سوریه است تا بتوانند در نبرد زمینی رودررو به مبارزه با تروریست‌های داعش بپردازند. هرچند انتظار می‌رفت که ارتش عراق و سوریه این نقش را ایفا کنند، اما واشنگتن قصد دارد برخلاف عرف بین‌المللی، با تجهیز گروه‌های جدید تروریستی، آنان را برای بسیج نیرو علیه داعش تقویت کند. معارضان سوری که پیش از این در برخی مناطق سوریه، به‌طور مشترک با داعش علیه بشار اسد می‌جنگیدند، همان تروریست‌های نوظهوری هستند که پیمانکاران تازه آمریکا برای حمله به داعش به‌حساب می‌آیند.

چندی قبل مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که حدود 15 هزار نیرو باید باشند تا مرزهای شرقی سوریه را تحت تصرف خود درآورند. به همین منظور دولت باراک اوباما که مایل به پیاده‌سازی نیروی زمینی در سوریه و عراق نیست، برای تقویت معارضان سوریه 90 میلیون دلار بودجه اختصاص داده و دولت عربستان هم پذیرفته که آنها را آموزش نظامی دهد. هرچند تاکنون گفته می‌شد هدف از این برنامه‌ریزی‌ها، نبرد با داعش است، اما اندک اندک شواهدی به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد دولت آمریکا اهداف دیگری به‌غیر از داعش در سوریه دارد.

معارضان میانه‌رو؛ تروریست‌های جدید

در همین راستا سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با هادی البحره رئیس گروه موسوم به «ائتلاف ملی معارضان سوریه» بار دیگر بر پایبندی کشورش در حمایت از تروریست‌هایی که وی آنها را «معارضان میانه‌رو در سوریه» خواند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رایس در این دیدار اعتراف کرده که یکی از اهداف حملات علیه داعش در سوریه، کمک به «معارضان میانه‌رو» در آن کشور در تقویت روند برکناری بشار اسد از قدرت است. او در حالی مدعی شده که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه مشروعیت خود را به طور کامل از دست داده که انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور با حضور ناظران بین‌المللی و با مشارکت مردم سوریه برگزار شد.

همچنین بان ‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در نیویورک با گروه موسوم به ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد و همزمان تعدادی از اعضای کنگره آمریکا نیز در شهر «غازی عنتاب» ترکیه با تعدادی از سران معارضان مسلح سوری دیدار کردند. به گزارش تسنیم و به نقل از الجزیره، منابع مطلع اعلام کردند که این اعضای کنگره آمریکا در دیدار خود با معارضان مسلح، خواستار حمله آمریکا به مواضع نظام سوریه شدند. سران معارضان مسلح سوریه نیز خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه شدند.

سعود الفیصل: به حمایت از مخالفان سوری ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه عربستان با بیان این‌که ریاض همچنان به حمایت از مخالفان «میانه‌رو» سوری ادامه می‌دهد، مدعی شد بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فاقد مشروعیت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ سعود الفیصل هرچند در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نکرد اما در متن سخنرانی وی که میان شرکت‌کنندگان توزیع شد، آمده است: جنگ ما علیه تروریسم در سوریه باید بر از بین بردن شرایطی که به اقداماتی تروریستی در این کشور منجر شده، متمرکز شود. وی در اشاره به حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه گفت: با وجود حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه نمی‌توان به توافق برای حل مسالمت‌آمیز بحران در این کشور رسید.

فیصل در گفت‌وگویی با سی‌ان‌ان، برای سرپوش گذاشتن بر کمک‌های تسلیحاتی و مالی ریاض به تروریست‌های سوری، مدعی شد: نیروهای خارجی در سوریه از جمله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان باید از سوریه خارج شوند.

فیصل این اظهارات را پس از حضور در ضیافت شام محرمانه با تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی ایراد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه عبری واللا، در این مراسم20 نفر حضور داشتند که از جمله آنها نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب، سامح شکری وزیر خارجه مصر، ناصر جوده وزیر خارجه اردن، خالد الصباح وزیر خارجه کویت، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات و ترکی الفیصل، ولیعهد عربستان سعودی بودند.

کمک مسکو به دمشق در صورت حمله ائتلاف به مواضع دولتی

در مقابل اتحاد کشورهای غربی و عربی برای رویارویی با دولت بشار اسد در سوریه، یک مقام روس تهدید کرده که مسکو در صورت هدف قرار گرفتن ارتش سوریه توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا، هواپیماهای مدرن و سامانه‌های ضد هوایی در اختیار ارتش سوریه قرار می‌دهد.

به گزارش فارس و به نقل از المیادین، این منبع آگاه تاکید کرده که روسیه در عملیات نظامی در سوریه دخالت نخواهد کرد، اما حضور نظامی خود را در مدیترانه تقویت می‌کند. بنابراین گزارش، روسیه در صورتی که مواضع دولت و ارتش سوریه هدف قرار گیرد، به دمشق هواپیما و بالگردهای جدید خواهد داد و ارتش سوریه را با سامانه‌های ضد موشکی از جمله «اس ـ 300» مسلح می‌کند. این منبع روسیه‌ای خبر داده مسکو به ترکیه توصیه کرده که در سوریه اقدام نظامی انجام ندهد.

انتقام‌گیری داعش از مردم سوریه و عراق

با وجـــود همه این برنامه‌ریزی‌های به‌ظاهر ضدتروریستی، داعش حملات خود به مردم سوریه و عراق را ادامه می‌دهد.

العربیه گزارش داده که به دنبال آغاز حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در سوریه و عراق، این گروه برای نخستین بار مناطق مسکونی شرق (کوبانی) را با راکت و خمپاره هدف قرار داد. این حملات که باعث کشته شدن تعدادی غیرنظامی شده، به آوارگی کــردهای سوری انجامیده است.

همزمان با شدت گرفتن حملات هوایی علیه داعش و انتقام‌گیری این گروهک تروریستی از مردم غیرنظامی، گروهک تروریستی جبهه النصره حملات هوایی ائتلاف علیه این گروهک در سوریه را «نبرد علیه اسلام» تلقی و تهدید کرد به این حملات در سراسر جهان علیه کشورهای عضو این ائتلاف به رهبری آمریکا از جمله کشورهای عربی واکنش نشان خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
۰
۰
امریكا با سیاستهای غلط خود در سوریه سر خیلی از امریكائیها را به باد خواهد داد داعشی ها میتوانند خود معارض سوریه قلمداد نموده ضربات محكمی به امریكا و حامیان اش وارد كند غربی های ... چقدر مالیات شهروندهای بدبخت خود را در كار های بیهوده خرج میكنند. قدرت در دست ملتهاست روزی مردم مصر و عربستان بیدار خواهند شد و به كلك های شما آشنا خواهند شد روزگویان را از مسند قدرت كنار خواهند زد

نیازمندی ها