مایکل شویر تحلیلگر سیاسی- امنیتی آمریکا و فرمانده سابق یگان ویژه شکار اسامه بن لادن در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بر این باور است که داعش برای آمریکایی ها دام پهن کرده است و آمریکا باید برای رفع مشکل خود با عربستان سعودی و اسرائیل قطع رابطه کند. او معتقد است که آمریکا باید از نفت عربستان بی نیاز شود و اسرائیل را سرطان سیاست خارجی آمریکا می خواند.
کد خبر: ۷۲۲۳۲۷
سخنان تکان دهنده فرمانده یگان شکار بن لادن

به گزارش جام جم آنلاین، این مواضع فرمانده یگان شکار بن لادن در مصاحبه با سی ان ان اعلام شد. شویر که مولف کتاب جنجالی «غرور امپریالیستی؛ چرا غرب در جنگ با تروریسم شکست می خورد» است، می گوید که ملت آمریکا فریب خورده است و «جهادی ها» با مردم آمریکا به دلیل سبک زندگی، آزادی ها و کیفیت معیشت آنها دشمنی نمی کنند بلکه به دلایل سیاسی با آمریکایی ها خصومت می ورزند.

شویر می افزاید: دروغ عمدی از سوی نخبگان سیاسی حاکم بر آمریکا (برای مردم) بیان می شود، این در حالی است که علت حمله (تروریست ها) علیه ما و نه علیه اسرائیل یا عربستان سعودی این است که ما در جهان آنها مداخله می کنیم.

این نویسنده و تحلیلگر آمریکایی ادامه می دهد: برای داعش، امروز هیچ هدیه ای بهتر از آنچه اوباما به آن داد، وجود ندارد. یک مرد شریف در واشنگتن نیست که در این سطح سخن بگوید... اگر ما به سیاست خارجی فعلی خود ادامه دهیم تا ابد در این جنگ غرق خواهیم شد، اما اگر برخی وجوه و رویکردهای سیاست خارجی خود را عوض کنیم –به ویژه در ارتباط با تامین انرژی و همچنین موضعمان در قبال عربستانی ها و اسرائیلی ها- می توانیم به مرحله ای قدم بگذاریم که جنگنجویان (تروریست ها) را دچار شکاف کنیم و آنها به جای هدف قرار دادن ما با یکدیگر بجنگند.

شویر درباره اینکه اوباما نیتی برای شکست دادن داعش ندارد گفت: یکبار این موضوع را در عراق سال 2003 دیدیم و حالا بعد از 14 سال می بینیم که چه حاصل شد. همینطور در افغانستان. حملات هوایی نمی تواند به پایان جنگ بیانجامد، مگر اینکه از بمب هسته ای استفاده کنیم که امکانش وجود ندارد. اوباما پیش از این می گفت که وضعیت موجود راه حل نظامی ندارد این یعنی او آن گونه که بوش و کلینتون انجام دادند، قادر به استفاده از قدرت نظامی آمریکا نیست؛ قدرتی که خانواده های آمریکایی بابت آن مالیات می دهند.

مایکل شویر: باید تاسیسات نفتی ایجاد کنیم و به جای خرید نفت عربستان، نفت خودمان را استخراج کنیم و خودکفا شویم. این یاغی هایی که شریک ما در جنگ شده اند را ترک کنیم. همچنین خودمان را از اسرائیل جدا کنیم زیرا اسرائیل نه تنها بار سنگینی بر دوش آمریکایی هاست، بلکه شبیه به سرطانی برای سیاست خارجی ماست.

این مقام سابق سازمان جاسوسی آمریکا تصریح کرد: دولت فعلی (با دخالت نظامی) باز هم شکست خواهد خود و از مواجهه خواهد گریخت و ما سه هدف را در برابر پیکارجویان خواهیم باخت؛ این یعنی ستیزه جویان تندرو دو قدرت بزرگ جهان را تاکنون به زانو درآورده اند؛ اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا.

وی درباره انتشار ویدیوهای سربریدن ها از سوی داعش گفت: پیکارجویان داعش می خواهند آمریکایی ها به جنگشان بروند. آنها می خواهند شکست دیگری را به ما تحمیل کنند، این یک دام است. اسامه بن لادن و تعدادی از سران این سازمان های تروریستی گفته بودند که انجام حملات در خاک آمریکا دیگر به نتایج بزرگی منجر نخواهد شد و همچنین هزینه بالایی خواهد داشت، این در حالی است که کشاندن آمریکایی ها به خاورمیانه همان طور که در عراق و افغانستان رخ داد، می تواند به آمریکایی ها شکست بزرگتری را تحمیل کند.

شویر تاکید کرد: جنگ ها هزینه های فراوان مالی و جانی و اجتماعی را به‌ آمریکا تحمیل می کنند و در عوض به جنگ طلبان جهادی امکان آن را می دهد که بگویند بزرگترین قدرت جهان را با سلاح های دهه هفتاد شکست داده اند. آنها ماهیت جنگ را می دانند، آیا ما هم از آن اطلاع داریم؟ هر چه بیشتر دخالت کنیم، پیروزی آنها را بیشتر می کنیم.

فرمانده سابق یگان ویژه شکار اسامه بن لادن در پیشنهادهایی خطاب به دولت آمریکا می گوید: آمریکا باید ابتدا مرزهای جنوبی اش با مکزیک را ببندد (تا مانع از ورود مهاجران غیرقانونی شود) تا روزی دیگر ناچار نباشیم که ارتش آمریکا را در داخل خاک خود به کار بگیریم. گام بعدی این است که تاسیسات نفتی ایجاد کنیم و به جای خرید نفت عربستان، نفت خودمان را استخراج کنیم و خودکفا شویم. این یاغی هایی که شریک ما در جنگ شده اند را ترک کنیم. همچنین خودمان را از اسرائیل جدا کنیم زیرا اسرائیل نه تنها بار سنگینی بر دوش آمریکایی هاست، بلکه شبیه به سرطانی برای سیاست خارجی ماست.

جام جم آنلاین- مترجم: جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها